• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

fortfarande svårt att spel i chrome

harpan

Legend
Har fortfarande skit svårt att spela i Chrome!o_O. hackar å knasar men det är bara Elvenar Och FOE alltså InnoG...som knasar kan spela andra spel Typ https://www.mateuszskutnik.com/submachine/osv, jag e så jäla kass på dator... ibland när jag loggar in får jag ett meddelande starta HTLM5 istället för Flash...??:rolleyes: saken e den att jag har Windows 7 , ja jag vet... ;)hm, å batteriet i laptopen måste bytas..inte många rätt där va? men jag kan spela i Explorer. Å inga problem att gå in här på Forumet TACK Å LOV!!! :) tekniska Märta !!!nån som har nått tips och trix??:oops:
 

Gaiona

Mästare
Jag kör chrome också och upplever inga problem.
Jag har inte heller några problem i Chrome men det kan bero väldigt mycket på andra faktorer.

harpan verkar använda Flash, ett utdöende system, det kanske påverkar negativt (jag vet dock inte hur man byter till html5 men någon annan kanske vet) samt att laptopen som körs på har ett dåligt batteri (då sänker sannolikt datorn processorns hastighet, det är likadant för mig på en gammal laptop som jag har och som är hur seg som helst).

Sen är det ett antal andra faktorer som kan påverka, inte minst mängden tillgängligt minne samt vad som körs på datorn samtidigt.
 

potter

Mästare
Ja flash uppdateras ej längre utan man får hämta hem den nya "htlm5" istället och installera den.

Den finns nog på google play eller likvärdig app-program.
 

Gaiona

Mästare
Ja flash uppdateras ej längre utan man får hämta hem den nya "htlm5" istället och installera den.

Den finns nog på google play eller likvärdig app-program.
html5 ingår i Chrome (liksom i nästan alla andra webbläsare förutom möjligen Internet Explorer), det är inget som borde behövas installeras.

Det borde handla om en inställning eller så ska Chrome uppdateras (Chrome ska enligt uppgift inte längre kunna köra Flash).
 

Mammio

Mästare
@harpan I spelet:Gå in på inställningar (kugghjulet). Gå till fliken Konto. Klicka i "Slå på HTML-klient" så du får en grön bock i den rutan. Tryck sen på "Spara"
 

harpan

Legend
Jag har inte heller några problem i Chrome men det kan bero väldigt mycket på andra faktorer.

harpan verkar använda Flash, ett utdöende system, det kanske påverkar negativt (jag vet dock inte hur man byter till html5 men någon annan kanske vet) samt att laptopen som körs på har ett dåligt batteri (då sänker sannolikt datorn processorns hastighet, det är likadant för mig på en gammal laptop som jag har och som är hur seg som helst).

Sen är det ett antal andra faktorer som kan påverka, inte minst mängden tillgängligt minne samt vad som körs på datorn samtidigt.
Å så skit bakom tangenterna hehe japp funkar inte med HTML5 på chrome , men när jag klickade bort det så blev det bra, måste fixa batteri eller en ny laptop hm ... tack för hjälpen :cool:
 

harpan

Legend
html5 ingår i Chrome (liksom i nästan alla andra webbläsare förutom möjligen Internet Explorer), det är inget som borde behövas installeras.

Det borde handla om en inställning eller så ska Chrome uppdateras (Chrome ska enligt uppgift inte längre kunna köra Flash).
Flash försvinner i december ska kolla ang uppdateringen av chrome , .... men det funkar nu iallafulla fall
 

Gaiona

Mästare
Det går bra att spela Elvenar på många mobiler. Jag spelar sällan på datorn, använder nästan bara mobilen (och den är inte jätteny).
 
Topp