• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Forum problem

Mirabella77

Legend
Forumet funkar inte för mig!
En liten ta funkar forumet för mig sen kommer det som en början av en musik och efter det slutar allt funka.
 

Gaiona

Mästare
Forumet funkar inte för mig!
En liten ta funkar forumet för mig sen kommer det som en början av en musik och efter det slutar allt funka.
Det är knappast ett problem som beror på forumet, det är sannolikt den enhet eller den webbläsare som du använder forumet på som krånglar.

Vi kan börja med vad det är för enhet du använder (dator, mobil eller annat) och vilken webbläsare använder du?
 

Mirabella77

Legend
Det är knappast ett problem som beror på forumet, det är sannolikt den enhet eller den webbläsare som du använder forumet på som krånglar.

Vi kan börja med vad det är för enhet du använder (dator, mobil eller annat) och vilken webbläsare använder du?
Vanlig bärbar dator, Microsoft Edge. Har inga problem med andra sidor så som jag har lagt märke tills hittills. Firefox funkar inte många sidor på som gjorde för men edge har funkat bra... ( är ingen dator expert heller så ka inte avgöra vad det kan bero på)
 

Gaiona

Mästare
Använder du Windows 10 eller 11 eller rent utav en äldre version av Windows, jag rekommenderar i så fall att du uppgraderar till minst Windows 10 (du kanske inte ens använder Windows men jag tar det för sannolikt).

Har du rensat cache och eller cookies i Edge och har du uppdaterat Edge (du kanske har en gammal version av Edge som inte längre stöds)?

Om din version av Edge är hyfsat ny så kan du följa nedanstående instruktioner:
  • För att rensa cookies så kan du göra det när du har forumet öppet klicka på hänglåset till vänster om adressraden i edge.
  • För att rensa cache så kan du använda denna länk.
 

Elvenlis

Legend
Dom säger det är solstormar,, nätet krånglar på alla sätt det kan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Mirabella77

Legend
Använder du Windows 10 eller 11 eller rent utav en äldre version av Windows, jag rekommenderar i så fall att du uppgraderar till minst Windows 10 (du kanske inte ens använder Windows men jag tar det för sannolikt).

Har du rensat cache och eller cookies i Edge och har du uppdaterat Edge (du kanske har en gammal version av Edge som inte längre stöds)?

Om din version av Edge är hyfsat ny så kan du följa nedanstående instruktioner:
  • För att rensa cookies så kan du göra det när du har forumet öppet klicka på hänglåset till vänster om adressraden i edge.
  • För att rensa cache så kan du använda denna länk.
Windows 10 o min dator gör jämt auto uppdateringar så den förnyar sig jämt samt som min Edge som uppgraderar sig. Cookies har jag också rensat för någon vecka sen men kan göra det igen o se om det blir bättre. Tycker att det är bara konstigt att det blir så för mig, kanske som Elvenlis säger, att det är på grund av solstormar :)
 

Gaiona

Mästare
Jag upplever att det är mycket störningar på internet men jag har inga problem med forumet, det fungerar utmärkt, jag har dock inte använt Edge på en Windows 10-dator (sitter oftast inte vid den datorn och använder sällan Edge även om det händer) men jag kan prova att använda forumet på den datorn med Edge och se om det händer samma sak för mig.
 

Gaiona

Mästare
Jag har haft forumet igång ett antal timmar i Edge på en Windows 10 dator och upplever inga som helst problem så jag känner definitivt inte att det ovan beskrivna är ett problem som kan tillskrivas forumet.

Om det dyker upp ett fel igen för er som upplever problemet så bör ni dokumentera exakt vad som händer med bildskärmsdump eller skärminspelning för att dokumentera felet, tills vidare markerar jag tråden med "Inte ett fel".
 
Topp