• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Forum/Suport

DeletedUser142

Guest
Ibland är det svårt när man trycker på forum eller supporter knappen.
Det händer ingenting när man trycker på dom gröna knapparna, då försöker jag med krysset höger hörn men det funkar inte,så det är bara att gå ur spelet och gå in igen
 

DeletedUser138

Guest
Hejsan Hundlasse!

Inget enkelt problem att diagnosticera. Det verkar som om popuprutan med de gröna knapparna inte laddar ordentligt och då är frågan: varför laddar den inte?
Jag hade liknande problem i andra sammanhang när jag körde internet över 3G, den förbindelsen hackade en hel del och då fick man snarlika problem som försvann nästan helt efter jag bytte till 4G som är stabilare här i alla fall.
Liknande problem kan man också få om datorn/grafiken lastas maximalt av Flash eller om man kör trådlöst hemma och förbindelsen dator <=> trådlös router har låg signalstyrka.
Men om ovanstående är problemet borde du märka det på andra websidor än Elvenar också? Att du får ladda om sidor till och från?
Du skulle kunna prova att rensa webläsar- och Flashcachen också, inte alls säkert att det löser problemet, men det är ändå bra att göra så för att utesluta att någon av dem är källan till problemet.
Visst körde du Chrome? Om du rensar cachen så logga ur spelet först och sen får du manuellt ändra tiden från "senaste timmen" till "från tidens början" när du rensar under "Fler verktyg -> Ta bort Webinformation".
Flashcachen hittar du i Kontrollpanelen -> Flash Player -> Lagring -> "Ta bort alla...".
 

DeletedUser142

Guest
Hejsan
Jag gjorde som du sa rensade m.m men det blev inte bättre för det.
Ja jag kör Chrome
Kör även med kabel inte trådlöst
Det tar tid att komma in här, ibland lyckas man men oftast funkar det inte
 

DeletedUser138

Guest
Du kan pröva att tillfälligt ställa om stadsgrafiken till "låg" (verktygsknappen längst nere t.h) bara för att se om problemet kvarstår. Låt den gärna vara så en dag eller så för att se om problemet försvinner eller om det finns kvar, men inte händer lika ofta.
 

DeletedUser138

Guest
Vi fortsätter försöka ringa in problemet då:
  • Om du går in på Verktygsknappen => Hjälp => Om Google Chrome så kan du se om du har nyaste versionen (och få hjälp med att uppdatera den om det behövs)
  • Om du har en uppdaterad version av en annan webläsare så prova gärna den också om felet finns där också
  • Om vi inte kommer någon vart kan det ändå vara värt att kontakta supporten. De kan (till skillnad mot jag som inte kan det) se din uppkoppling mot spelet och kan kanske se något som jag inte kan härifrån.
 

DeletedUser142

Guest
Hej
Har inte gjort något under det senaste dygnet ,nu verkar det som det fungerar bättre i alla fall
 
Topp