• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gästras för sista gången, ändå med ett löfte om återkomst?

Vill vi ha en lång paus i nya kapitel, och Gästraser? På mer än ett år?

  • Ja

    Röster: 10 58,8%
  • Nej

    Röster: 5 29,4%
  • "Vill ha det på mitt sätt!" Vilket innebär att man ska skriva ett inlägg och förklara hur.

    Röster: 2 11,8%

  • Totalt antal röstare
    17

Rosis

Mästare
Hej alla!

Eftersom jag ibland har svårt att tolka vad folk menar när de skriver saker, om något är positivt eller inte, så gör jag nu en undersökning där man ska svara "Ja", "Nej", eller ge ett eget unikt svar på vad man egentligen tycker om nya kapitel och gästraser i all oändlighet.

Ett förslag från mig som jag skrivit om i en annan tråd "När kommer nästa gästras?" är att "eventen skulle kunna ersätta kapitlen, att de blir större och mera istället, för de känns roliga ändå... Varför inte slänga in lite forskning i ett event istället? Så man slipper bolla med kapitel, event, turneringar och spira. Tre saker samtidigt räcker, varför fyra? Min simultanförmåga är lite korrupt pga utbrändhet ser ni... Det börjar liksom å räcka lite, för Elvenarernas historia, alltså kapitlen, kan ju få en sjusärdeles avslutning, men ett löfte om ett nytt kapitel lååångt fram i framtiden. Så skönt det skulle vara!

Men, som sagt, gärna att eventen istället blir större, bättre, mera bra byggnader, utmaningar, och en större historia kring dem, Tex gycklarnas sammankomst eller när tivolit kom till Elvenar, eller sommar-land och plaskande feer... (Vingarna, hur går det med dem i vatten?) Vinterevent med slalomåkande orcher, som kanske bara struntar i allt och åker nerför backen istället som en rullande snögubbe.... Och att byggnaderna ger mer fröer och grejer. Men att varor även behövs till dessa event, precis som nu, så vi måste ha byggnader som ger avkastning på olika sätt. Och handlar det om att få oss att bygga om vår stad, så har vi väl ändå äventyren till det? Och vore det inte kul om spelarna som har en bit kvar i sina kapitel har en chans att komma ikapp oss andra? "

Så, vad tycker ni egentligen? Och var gärna riktigt tydliga i denna tråd, typ inte som, "Jag tycker att detta med kapitel är som en enhörning." Då fattar jag nada... :p

Kanske, kanske Boefst och Mammio tycker detta är intressant och vill lufta det med innoGames? Men det kräver också att vi på Forumet engagerar oss och säger vad vi tycker så de får ordentligt underlag. :diamond::diamond::diamond::diamond::diamond:

Ha det gott!
 

Rosis

Mästare
Eller hur? Det var så genomarbetat tidigare, nu är det mer "Vi lyssnar på dem som skriker mest och slänger ihop ett event med påsktema med de här grejerna, så kanske vi lyckas få alla nöjda." Det är bra att de försöker vara lyhörda över vad vi önskar, men det har blivit lite konstigt nu.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag röstade nej, jag vill inte vänta ett helt år på en ny gästras. Jag tycker att de är mycket roligare än eventen, Man tar det i sin egen takt och man kan njuta av att se alla nya byggnader (även befintliga som utvecklas till nya utseenden menar jag här). Det kommer nya roliga funktioner och utmaningar. Jag gillar nog det som det är i detta fall. Jag har inte något emot att få vänta mellan kapitlen, men ett helt år skulle vara alldeles för lång tid =)
 

Mjolner

Legend
Jag tycker det är roligt med nya kapitel, men förslaget är utmärkt, ett per år är bra. Det ger mer upmf i äventyren
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Och, även om man svarar ja eller nej, får man gärna säga nåt om sitt svar. Ju mer underlag, desto mer intressant för moderatorerna (eller i alla fall mer för dem att göra). ;)
 

Gaiona

Mästare
Eftersom jag bara spelat Elvenar ett halvår och än så länge bara har kommit till dvärgarna (kapitel VI) så kan jag inte avgöra om det är bra eller dåligt med nya kapitel.

Jag röstade på det tredje alternativet.
 

Elvenlis

Legend
Tycker det låter lååångt med mer än ett år men jag vill ha kuligare event också.. röstade nej men kanske mer ett nja då?
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Jag röstade nej :) tycker det är kul med nya kapitel. Kanske behöver inte alla kapitel handla om gästraser, det kunde finnas andra saker istället och ja absolut det hade varit kul med lite klurigheter i eventen, eller lite klurigheter helt enkelt ;)
Men kapitel vill jag ha :cool:
 

harpan

Legend
Eftersom jag bara spelat Elvenar ett halvår och än så länge bara har kommit till dvärgarna (kapitel VI) så kan jag inte avgöra om det är bra eller dåligt med nya kapitel.

Jag röstade på det tredje alternativet.
Samma lika för mej, jag ska presix kliva in i VI. så jag e helt lost men , läser och förhoppningsvis lär mig ,häri forumet.!!så jag röstar :cool: som Gaiona
 

Pisellan

Legend
Jag väntar med glädje ett helt år! Det är fullt upp med spiror, och turneringar. Bra med lite längre event och äventyr! Det gillar jag!
 

Mammio

Mästare
Med tanke på de senaste kapitlens utformning och upplägg, kan vi inte förvänta oss mer än två kapitel per år. Då kanhända finns det lite mer krut att lägga på de (i mitt tycke) ganska fantasilösa event.
 

Rosis

Mästare
Men jag måste ju medge att det känns lite kul ändå med det nya kapitlet med dvärgar och féer. Trots min åsikt att det gärna kan ta lite tid mellan kapitlen. Men jag kan sträcka mig till att tycka att det skulle va skönt att få vänta åtta månader på nästa kapitel då? ;) I stället för mer än ett år mellan kapitlen som kommer, som jag skrev i pollen. Så jag ändrar mitt svar till, annat förslag, och åtta månader. En är inte sämre än att man kan ändra sig. :p
 

potter

Mästare
Jag tycker att ju längre tid man får att utveckla nya kapitel desto bättre för alla. Dom som skall skriva äventyret/kapitlet behöver säkert mer tid än vad man kan tro för att komma på en berättelse för att sedan utveckla den till en färdig värld. :cool:
 
Topp