• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gaiona

Rosis

Mästare
Hej, och hoppas att ni kommer ha kul i spelet. Hm, slippa kriga? Det är kanske en av de saker som utvecklar ens stad allra mest... Eller menar du att man kan förhandla med varor istället för att använda soldater? :coin::gem::silk::scroll::crystal::elixir::steel::magicdust::marble::plank::supply: :)
 

Macbolan

Mästare
Hej Therese!
Ni behöver Inte oroa Er..i detta spelet, så spelar man enbart emot PVE...när man själv väljer detta alt..och inte emot andra spelare!
Så Ni behöver Inte oroa er för att bli av med er stad över natten...eller få den förstörd! :)
Mvh
Mac
 

Gaiona

Mästare
Hej Therese!
Ni behöver Inte oroa Er..i detta spelet, så spelar man enbart emot PVE...när man själv väljer detta alt..och inte emot andra spelare!
Så Ni behöver Inte oroa er för att bli av med er stad över natten...eller få den förstörd! :)
Mvh
Mac
Det låter väldigt bra, nu ska vi försöka göra oss av med baracken, den tar bara upp plats i onödan...
 

Macbolan

Mästare
Tyvärr så behöver Du/Ni en barack för att kunna progressa vidare..;)
Man måste ha trupper för att kunna utforska Provinser osv..iaf i början..:rolleyes::D
 

DeletedUser109

Guest
Hej Gaiona med sambo. min sambo blev smittat av mitt elvenar-spelandet och började med en egen stad. nu är vi med i nästan 4 år. klart att man får en lugnare period och en mer hektiskt när man har evenemang och tävlingar. men låt er inte avskräcka av sånt. det är kul och man väljer ju själv om man vill satsa helhjärtat eller bara simma lugnt. ha så skoj med spelet - kanske man träffas nån gång på den stora världskartan!
 

DeletedUser514

Guest
Välkomna =)
Vill bara flagga för att när ni kommer in i spelet lite mer och vill delta i olika event så finns det uppdrag som går ut på att träna soldater som ej går att skippa, så ni kommer behöva ha åtminstone en byggnad för truppträning ute.
Jag har personligen bara barracken och övningsfältet (kommer senare) har skippat den sista helt (legosoldatläger).
 

ZpaRoW

Mästare
Välkomna =)
Vill bara flagga för att när ni kommer in i spelet lite mer och vill delta i olika event så finns det uppdrag som går ut på att träna soldater som ej går att skippa, så ni kommer behöva ha åtminstone en byggnad för truppträning ute.
Jag har personligen bara barracken och övningsfältet (kommer senare) har skippat den sista helt (legosoldatläger).
Glöm inte alla orcher som behövs till mycket ;)
 

Gaiona

Mästare
Vi kör på ganska ordentligt med hösteventet och har en panda som vi utvecklat till nivå 7 (med lite tur får vi upp den till nivå 8 när eventet slutar).

Det har varit svårt att få till nycklar nu på sluttampen av eventet men det finns vi har en hel del provinser som vi borde kunna ta ganska snart efter att eventet är slut så att vi får mer mark att bygga på snart.

Det har varit intensivt de senaste fyra veckorna så vi taggar nog ner lite efter eventet...
 

Gaiona

Mästare
Lyckades i sista stund (puh) få en björnuppgradering så pandan kommer att kunna bli level 8...
 

Aurene

Legend
Gaiona om du väljer att inte kriga, så skall du satsa på produktion i dina boostade fabriker, (ta reda på vilka de är), och marknaden för att byta till dig de varor som du behöver vid förhandlingar i provinser samt i forskningen och vid uppgraderingar, ta provinser som du har boosten i förstahand. I de senare kapitlen kommer du dock behöva de mindre trevliga Orcher och som kommer att vara din räddare i de sista kapitlen. ;) Om du inte har läst ännu på wiki så där finns de tips om dina boost fabriker. https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Fabriker och jag varmt rekommenderar köra endast boost fabriker för de icke boostade ger dig inget, istället är dyra med befolkning och tar onöjdig plats.
 

Gaiona

Mästare
Gaiona om du väljer att inte kriga, så skall du satsa på produktion i dina boostade fabriker, (ta reda på vilka de är), och marknaden för att byta till dig de varor som du behöver vid förhandlingar i provinser samt i forskningen och vid uppgraderingar, ta provinser som du har boosten i förstahand. I de senare kapitlen kommer du dock behöva de mindre trevliga Orcher och som kommer att vara din räddare i de sista kapitlen. ;) Om du inte har läst ännu på wiki så där finns de tips om dina boost fabriker. https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Fabriker och jag varmt rekommenderar köra endast boost fabriker för de icke boostade ger dig inget, istället är dyra med befolkning och tar onöjdig plats.
Tack för tipset, här ska läsas om boostning.

Redigering efter besök i wiki: ska snart börja kapitel 3 så det lär ta ett bra tag innan kapitel XII...
 
Topp