• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Geografiskt upptagningsområde

Jian

Mästare
Hur stort är det geografiska området för att ge puts åt grannar? För att puts?
Om jag kan ge puts till någon granne där jag inte är med i hens upptäckta värld, kan den granne återgälda putsen?

Hur är det med marknadens "upptagningsområde" när det gäller T2- och T3-varor. Hur långt från mig når erbjudanden ut?
 

Gaiona

Mästare
För att ge puts så är det den kartlagda världen som gäller och den ser du på världskartan vilket innebär att de grannar som kan ge dig puts har dig kartlagd, du får däreför inte heller puts tillbaka av någon granne som inte kartlagt den del där du finns.

Likadant med erbjudanden, du ser erbjudanden från grannar som du kartlagt och en liten bit till (osäker på hur långt) så de grannar som ska kunna se dina erbjudanden ser dem bara om de har upptäckt dig eller din närhet och det är ingen som helst skillnad på de olika kategorierna av varor.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Ett litet tillägg, ger du puts till en granne som inte upptäckt dig ännu så kan de ge puts tillbaka via aviseringar men de kan inte ge puts via listan på grannar som kan putsas.

Om någon undrar vad puts är:
Puts = Grannhjälp
 
Topp