• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gnälla av mig lite ;)

ZpaRoW

Mästare
"Råd" till nya spelare, inrikta er BARA på en sorts underverk, bara krigs underverk om ni ska kriga i spiran lr Turneringen, eller underverk som ger er produkter så ska ni köra förhandlingar så blir det troligtvis lättare. skaffar ni båda så blir det dubbelt så svårt i turnering lr spiran. undvik oxå dem underverk som ger annat för då blir båda oxå svårare som inte ens har med turneringen lr spiran att göra. dem drar allt över en kam, och köp inga expansioner för då blir det oxå svårare i båda ;)
om kära inno hade gjort varje lvl på ett underverk som ökar krigsboost så blir kriga i spiran/turneringen svårare bara och tvärtom men nu skiljer dem inte på något utan klumpar ihop allt. om en som bara förhandlar och bara byggt underverk som ökar soldater och stridboost borde isf få ett helvete i turneringen /spiran vid förhandlingar?
 

Macbolan

Mästare
Hehe! "Sent skall Syndaren vakna"! ;)
Nån aning om Varför Vi i Anarchy ..skiter i Spiran Och BÄ? :cool:
..Och att fixa 10 kistor i Turneringen? ..brukar vara klart redan på Torsdagen! :)
Vi har anammat spelets grundprincip ist... att vara progressiva och optimera våra städer till Max!
Men jag skall erkänna..att Vi i Anarchy..har en rätt så Hög medelålder..med många spelare som har varit med länge!
...och Vi föredrar att spela lite mera "Layback"..och satsar på den sociala gemenskapen ist..Via Chaten och vårt FB-Forum! :cool:

Men Jag har full respekt för Er..som gillar att Tävla skiten ur Er i BÄ och Spiran! :D:cool:
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
haha ja MacBolan, vi är nog lite knäppa, men vi älskar det :D:p
Men hos oss är den sociala gemenskapen också viktig! Det gör att vi har så kul ihop =)
 

Taj-Lej

Kändis
hej Zparow det haltar lite att göra som du föreslår om man t.ex bara satsar på varuunder så skulle jag defenetivt kriga istället eftersom motståndet i det du föreslår hade varit lika med noll och med en fenix på 50% så hade det gått galant och det haltar även lite på andra sätt säg att du satsar på krigsunder bara ja då skulle du få det jäkligt jobbigt att komma framåt i kapitlen så jag råder alla nya att välja era under med omsorg för det behövs både och men i en mix so passar er spelstil


Mvh Taj
 

ZpaRoW

Mästare
Taj! -"råd" mer en pik till inno! ;) har man spenderat över 20k sek så vill man ju få de lite "lättare"! och inte få de lite svårare i spira/turneringen för alla expansioner. lite där av mitt gnäll! aldrig gillat kriga men när ja fick 20k lr vad de var i gamla turneringen med ALLA stridsboostar man lagt ut så förlora ja mer trupper på en strid i spiran än säg provins 80 stjärna 6!
 

ZpaRoW

Mästare
stormens nålar, dvärgisk bålverk, den flygande akademin mm är rena Underverk för kriga, och hade ja vetat detta som ja gör nu skulle ja aldrig byggt dem då ja endast förhandlar i spiran och turneringen och då ökar dem % i (svårighet/produkter) även om man inte "använder" dem. där är det ja vill komma med då dem drar allt över en kam! jaja men gillar spelet för mycket, gött å gnälla av mig lite hahah
puss å kram på er <3
 

Jian

Mästare
Hej Taj.
Jag är ny, relativt sett i alla fall. Jag har bara 2 under, Gyllene avgrunden och Stormens nålar. Jag känner mig oerhört vilsen i valet mellan alla olika under. När jag "tittar in" hos olika spelare som jag putsar hos eller bara av nyfikenhet för att se hur en spelare, med en poäng som är ungefär lika som min eller en poäng i den högre skolan, har utformat sin stad. Hur ser staden ut hos en just den spelaren? Det kan även vara intressant att "titta in" hos "kändisar" och de som gör sin röst hörd på ett eller annat sätt,

n
jag råder alla nya att välja era under med omsorg för det behövs både och men i en mix so passar er spelstil

Det här rådet låter, åtminstone i mina öron, många bokstäver som säger en självklarhet - välj det som passar din spelstil. Det är väl bara det att som ny så vet man inte vilken spelstil som passar mig och följaktligen inte vilken kombination av under som hör ihop med just den spelstilen.
Som (relativt) ny gör det här mig bara mer förvirrad i valet av under och framförallt i kombinationen av under, åtminstone så länge som jag är ny och liten.
Kanske blir det annorlunda när jag lärt mig mer och gjort en massa misstag, som jag, förhoppningsvis, kommer att lära mig av.
Kanske är hela den här diskussionen någonting, som är för spelare med mycket mer erfarenhet än vad jag har, inte vet jag.
 

Taj-Lej

Kändis
jag kan inte fatt att det är förvirrande antingen gillar man att strida eller inte och därav mitt råd att göra en mix som passar den spelstil man kör

men det var ju mera ett råd mot inlägget före mig som sa att man bara skulle köra antingen det ena och skippa det andra även om det var en pik till inno så kan det ju vara så att folk hade trott på allvar att det var det bästa...visst kan jag förstå att det kan vara en självklarhet men det finns det ju en hel del som ständigt syns här kommer med och mig vetligen är du i ett bs som har väldigt bra spelare som säkert kan hjälpa dig...och det vet jag av erfarenhet att dom säkert kan hjälpa dig

Mvh Taj
 

anga

Mästare
jag kan inte fatt att det är förvirrande antingen gillar man att strida eller inte och därav mitt råd att göra en mix som passar den spelstil man kör

men det var ju mera ett råd mot inlägget före mig som sa att man bara skulle köra antingen det ena och skippa det andra även om det var en pik till inno så kan det ju vara så att folk hade trott på allvar att det var det bästa...visst kan jag förstå att det kan vara en självklarhet men det finns det ju en hel del som ständigt syns här kommer med och mig vetligen är du i ett bs som har väldigt bra spelare som säkert kan hjälpa dig...och det vet jag av erfarenhet att dom säkert kan hjälpa dig

Mvh Taj
Sträcker på mig :) Beröm från Taj-Lej är man icke van med ;) Men alla drar sitt strå så jag bara njuter :) Ha en trevlig Söndag :)
 

AlienPoppy

Medlem
Vill gnälla av mig lite på några grejor. Dels tycker jag det är knäppt att ympningsplatserna kostar diamanter att anlägga. De är nödvändiga för att komma vidare i kapitlen. Visst, vid övergången från kapitel 8 till 9 fick vi ett gäng diamanter, men om det nu skulle delas ut diamanter så kunde det väl varit tillräckligt många för att anlägga 2-3 ympningsplatser av varje sort? Annars kunde de lika gärna kosta samma som tillverkningsbyggnaderna för de tidigare bosättningarna, dvs mynt och förnödenheter.

Dels är det befängt att mängder med tillfällen under eventen behöva samla in 16 reliker. Det kunde varit 10 istället. 16 vid upprepade tillfällen är för många.

Slutligen tycker jag fortfarande att det inte är ok att filurerna i Spiran säger att de inte vill ha det spelarna erbjuder dem men ändå tar det de erbjuds. Helkonstigt! Spelarna borde få tillbaka de avvisade varorna/förnödenheterna/orcherna och bara bli av med det som filurerna faktiskt tackar ja till.
 

Mammio

Mästare
Dels tycker jag det är knäppt att ympningsplatserna kostar diamanter att anlägga.
Nej, det behövs inga diamanter för att bygga ymningsplatserna. Det är mest troligast så att du saknar andra resurser (mynt, verktyg eller manatårar)
som behövs för att sätta ut dessa.
Om du inte har alla resurser som krävs, så kommer det att visas en bild på en diamant.
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Slutligen tycker jag fortfarande att det inte är ok att filurerna i Spiran säger att de inte vill ha det spelarna erbjuder dem men ändå tar det de erbjuds. Helkonstigt! Spelarna borde få tillbaka de avvisade varorna/förnödenheterna/orcherna och bara bli av med det som filurerna faktiskt tackar ja till.
Om det vore så enkelt så vore spiran ingen utmaning och utan utmaningar blir inga spel varken roliga eller spännande (det vore som att spela skjutspel och inga motståndare hade några vapen...)

Självklart så lägger man sina bud i en pott i spiran och de bud som inte vinner försvinner in i den stora tomhetens evigt svarta hål.
 

AlienPoppy

Medlem
Om det vore så enkelt så vore spiran ingen utmaning och utan utmaningar blir inga spel varken roliga eller spännande (det vore som att spela skjutspel och inga motståndare hade några vapen...)

Självklart så lägger man sina bud i en pott i spiran och de bud som inte vinner försvinner in i den stora tomhetens evigt svarta hål.

Förvisso utan utmaningar inga spännande spel.

Finns svarta hål i alla universum?
 

Gaiona

Mästare
Finns svarta hål i alla universum?
Det är en filosofisk eller en fysikaliskt teoretisk fråga som man kan diskutera i evigheter beroende på vilka definitioner som sätts upp.

Enligt vissa teorier så finns det näst intill oändligt många universum som alla har lite olika parametrar för de olika fysikaliska konstanterna och jag skulle tro att något av värdena på konstanterna kan vara sådana att det är omöjligt att det kan skapas svarta hål. Dessa universum kan dock inte undersökas med mänsklig teknik.

Sen finns ju definitioner på olika universum så som Marvels, Star Wars universum osv, självklart kan det finnas något av alla dessa universum som inte har några svarta hål, de är dock inte tillnärmelsevis lika många universum som ovan nämnda teori och kan dessutom undersökas med mänsklig teknik under förutsättning att det bara är vi människor på jorden som har skapat sådana universum. Om det däremot har skapats sådana universum av intelligent liv på andra planeter så kan vi inte betyda något om det.

Tillbaka till Elvenars universum, i Elvenar finns det uppenbarligen något som tar våra resurser i spiran, om det är ett svart hål, tjuvar eller elakt spel låter jag vara osagt.
 

Jian

Mästare
Å andra sidan kan det ha blivit en tråd där man visar vilka under som olika spelare (spelstilar) har.

Hur ser det ut hos en "utpräglad stridis"?
Vilka under har en "utpräglad förhandlare"?
Hur långt har hen uppgraderat och hur går det i tävlandet?
Vilka under skulle jag som nybörjare, som har valt att vänta med under eller som inte ännu har hittat min spelstil, välja?
 
Topp