• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gnälla av mig lite ;)

Macbolan

Mästare
Jian har en Poäng i det han skriver!...
Jag har satsat på Under som ger mkt pop..samt även Trupper och tiden det tar för att producera trupper...
Det är Min spelstil..att Kriga!...samt att min Stad skall Växa!
 

Macbolan

Mästare
Vi har spelare i Anarchy som är mera "Handelsmän" och förhandlare....de har satsat på varor..och löser strider med förhandling ist..
Vi kompletterar varandra och hjälps hela tiden åt med att byta varor på Torget snabbt!
 

Jian

Mästare
Jag har satsat på Under som ger mkt pop..
Nu har jag ju inte kommit lika långt som Mb (Macbolan) och är inte hemma i alla förkortningar.
Vet ju att han gärna kommer med inlägg i musiktrådar - tror dock inte att det här handlar om pop-musik.
Rätta mig gärna om jag har fel (vilket jag ju har;))
 
Senast redigerad av en moderator:

Gaiona

Mästare
Pop är i det här fallet en förkortning av population, ett annat ord för befolkning.

Pop i i musiksammanhang står för populärmusik vilket kan omskrivas till musik för massorna (även om alla inte tycker om popmusik).
 

Jian

Mästare
Pop i i musiksammanhang står för populärmusik vilket kan omskrivas till musik för massorna (även om alla inte tycker om popmusik).
Popmusik eller bara pop är ett begrepp som först användes 1926, som en förkortning för "populär" [1], bland annat populärmusik, men sedan slutet av 1950-talet har det under den alternativa benämningen pop handlat om en genre inom populärmusik, som ursprungligen karakteriserades som ett lättare alternativ till rock'n'roll.[2][3]
hämtat från sv.wikipedia.org
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Varför är det så att vissa spelare bara får 10 % bonus på T ex. diamanter?
Medans flertalet får 100% bonus eller mer?

Man upplever en diskrepans här.
 

ZpaRoW

Mästare
% på diamanter som ja fattat de som är det ökar med tiden om du inte spenderat pengar, för säkert locka att spendera pengar så ökar dem med mer %! När du väll köpt så går de ner till 10% igen så hålle det på så, sen ökar dem erbjudande varje gång! Hur lång tid det är mellan har ja inte blekaste men när du nåt till 100% nästa är 200% men det är säkert minst 6mån man får vänta mellan 100% till 200% sen får du räkna med tiden till få 100% hur lång tid det kan ta tills man får 200 ;) är nog läääänge. sen har ja hört nån säga om man inte loggar in ofta så går det fortare att få erbjudande/%ökning.. säkert för locka folk att köpa diamanter ;)
 

potter

Mästare
% på diamanter som ja fattat de som är det ökar med tiden om du inte spenderat pengar, för säkert locka att spendera pengar så ökar dem med mer %! När du väll köpt så går de ner till 10% igen så hålle det på så, sen ökar dem erbjudande varje gång! Hur lång tid det är mellan har ja inte blekaste men när du nåt till 100% nästa är 200% men det är säkert minst 6mån man får vänta mellan 100% till 200% sen får du räkna med tiden till få 100% hur lång tid det kan ta tills man får 200 ;) är nog läääänge. sen har ja hört nån säga om man inte loggar in ofta så går det fortare att få erbjudande/%ökning.. säkert för locka folk att köpa diamanter ;)
Men tyvärr har jag inte upplevt detta som du talar om ZpaRowW. Inte ens från det jag började har ditt scenario inträffat..:mad::eek:o_O
 

ZpaRoW

Mästare
potter för mig är det så, hahah när ja köpt 100%, så när det kommer erbjudande nästa gång är det 10% sen 20% och ökar.. lång tid dock men köper du den där saken till event lr bä så tror ja diamant % erbjudnadet börjar om varje gång oxå. så fort man spenderat en kr så börjar erbjudandet på diamnter om från 10%... rätta mig gärna om ja har fel nån :)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
potter för mig är det så, hahah när ja köpt 100%, så när det kommer erbjudande nästa gång är det 10% sen 20% och ökar.. lång tid dock men köper du den där saken till event lr bä så tror ja diamant % erbjudnadet börjar om varje gång oxå. så fort man spenderat en kr så börjar erbjudandet på diamnter om från 10%... rätta mig gärna om ja har fel nån :)
Upplevt samma som du men nu när jag vet att det finns en 200 kommer jag inte köpa vid 100 ;) ska nog se om jag inte kan få den
 

ZpaRoW

Mästare
Gose!! TÅLAMOD en dag kommer det, väntar på den oxå nu, fått 2 erbjudande på 100%.. men när 200 kommer vet man ju aldrig
 

potter

Mästare
Åter dags att gnälla av sig om spiran och Bonuskistorna.
Första steget och en bonuskista, yahooo, tänker man. Men, men, men, den finns högst upp hos bossen i första delen. Man blir så grinig
då man påpekat detta tidigare och nu hamnar bonuskistan högst upp och inte efter första närmsta:mad: porten:mad:..
 
Topp