• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gnälla av mig också (del 1?)

Jian

Mästare
När det kommer en notifiering, tycker jag att det är roligt.
Speciellt roligt är det när notifieringen är i direkt anslutning till det inlägg jag skrivit och som jag får svar på.

När notifieringen är en hänvisning till en tråd, hamnar jag ibland i början av den tråden, ibland i slutet av tråden, eller i den änden där diskussionen är aktuell.
Det verkar som som diskussionerna går höga här i flera betydelser, den jag närmast tänkte på är att den ibland börjar i "ruta" 1 i numreringen och fortsätter framåt. Ibland kommer det senaste/yngsta inlägget i "ruta" 1.
"Ruta" är den lilla rad uppe till vänster som ökar ju längre diskussionen/antalet inlägg ökar

Det var kvällens gnäll - med risk för mer
 

Jian

Mästare
Det verkar ha gått troll i det här med notifieringar

Jag tycker, fortfarande, att notifieringar ska vara en markering och hänvisning till ett svar på ett inlägg som jag har gjort. Det ska dessutom ske i nära anslutning till inlägget som det hänsyftar till.

Fast vi ska kanske komma överens om en gemensam definition om vad notifiering är här på Forum.

Hur som - det bör i alla fall vara en och samma sak, gång efter gång, och inte ändras som i bilderna nedan.

Eftersom det är ett diskussionsforum så förekommer olika namn/personer.
I det här inlägget är det inget personligt riktat mot de namn/signaturer som omnämns, dessa är med som exempel.

Den här gången hade jag 5 notifieringar:
Nptifiering 1.png


Här ett exempel, på hur jag vill att notifieringar ska fungera.
Tack ZpaRoW

Notifiering A.png


Här är ett exempel som definitivt inte hör hemma bland notifieringarna.
Notifiering 2.png
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kolla så du inte har tryck i "Bevaka" uppe till höger i tråden (ovanför översta inlägget).
1612266717587.png

Tror du får notifieringar om du tryckt i det, tryck på "Sluta bevaka" så borde du inte få fler notifieringar.
 
Topp