• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Höstens zodiak 2020

Mirabella77

Legend
Plocka fram plånboken så klart...
Om jag gör det o skaffar mig 2000 nycklar och som valig inte får så kommer jag aldrig förlåta mig själv attt jag kastat pengarna i sjön! Det finns inte enns 1% chsns att få dagens belöning hur mycket nycklar man använder. DSå man vågar inte slösa pengar som man kan inte garantera om man får den eller inte ... :rolleyes:
 

Gaiona

Mästare
Det finns inte enns 1% chsns att få dagens belöning hur mycket nycklar man använder.
Det stämmer inte procentsatsen som anges på varje kista stämmer och chansen är högre på de kistor som kostar fler nycklar.

Många gör nog misstaget att chansa på de billigare kistorna vilket jag tror är det stort misstag.

I ett tidigare event satsade jag på en enda belöning (orchskepp) och försökte inte innan den dagen som den vinsten dök upp att ta en enda vinst.

Jag valde sen de dyraste kistorna och vann totalt 16 orchskepp vilket måste ses som ett godkänt resultat...
 

potter

Mästare
Det stämmer inte procentsatsen som anges på varje kista stämmer och chansen är högre på de kistor som kostar fler nycklar.

Många gör nog misstaget att chansa på de billigare kistorna vilket jag tror är det stort misstag.

I ett tidigare event satsade jag på en enda belöning (orchskepp) och försökte inte innan den dagen som den vinsten dök upp att ta en enda vinst.

Jag valde sen de dyraste kistorna och vann totalt 16 orchskepp vilket måste ses som ett godkänt resultat...
Förr i tiden fanns en devis om detta med sannolikheten. Lyder som följer: Statistik, förbannad statistik och lögn.
Sedan kan man välja själv vad som stämmer . Finns fler sådana här deviser. När fan blir gammal läser han bibeln.

Detta används ofta för att manipulera verkligheten. :oops::cool::rolleyes:
 

Mirabella77

Legend
Det stämmer inte procentsatsen som anges på varje kista stämmer och chansen är högre på de kistor som kostar fler nycklar.

Många gör nog misstaget att chansa på de billigare kistorna vilket jag tror är det stort misstag.

I ett tidigare event satsade jag på en enda belöning (orchskepp) och försökte inte innan den dagen som den vinsten dök upp att ta en enda vinst.

Jag valde sen de dyraste kistorna och vann totalt 16 orchskepp vilket måste ses som ett godkänt resultat...
Det vet jag och att de har andra % på men när man öppnar massor kanske mer än 10 kistor och får inget??!!?!? Då känns det så o_O Kanske det är en fel som sket i spelet just för mig?
JAg tar barar dom över 100 men när man får inte mer o eventet håller på ta slut tar jag lika mycket nycklar som jag har.
Förut gjorde jag fel, satssade på alla dagens belöninger men då räckte inte mina nycklar mm men nu väljer jag bara de kultur som jag önskar o slösar inte bort dom i onodan när jag inte är ute efter de sakernna, men när t.o.m att de är så få saker som jag använer nycklarna till men ändå räcker inte nycklarna till börjar man undra om verkligen de hara planerat rätt på mängden nycklar som man kan få?
Av alla kistor som jag har öppnat har jag bar 2 gånger fott nycklar o 3-5 gånger något annat (regnmynt mm) resten vanliga kp som man kan få hur lätt som helst!
Kanske är det svårare att få belöningar person till person?
 

ZpaRoW

Mästare
imorgon blir det all in, morgondagens pris är inte de bästa men är la en bonus att få dagens men finns chans få mer kp på dem andra %en. men hade hellre haft 30kp som dagens ;) dagens pris ger bara kultur och små byggnader ska ju ge mer kultur per ruta än stora men 2x2 ger sämre än mina 5x5 byggnader ca 200 kultur/ruta så känns som priserna blir sämre och sämre, lr har inno gett oss förbra förr haha
 

Mirabella77

Legend
imorgon blir det all in, morgondagens pris är inte de bästa men är la en bonus att få dagens men finns chans få mer kp på dem andra %en. men hade hellre haft 30kp som dagens ;) dagens pris ger bara kultur och små byggnader ska ju ge mer kultur per ruta än stora men 2x2 ger sämre än mina 5x5 byggnader ca 200 kultur/ruta så känns som priserna blir sämre och sämre, lr har inno gett oss förbra förr haha
o_O o_O o_O
 

DeletedUser583

Guest
Det stämmer inte procentsatsen som anges på varje kista stämmer och chansen är högre på de kistor som kostar fler nycklar.

Många gör nog misstaget att chansa på de billigare kistorna vilket jag tror är det stort misstag.

I ett tidigare event satsade jag på en enda belöning (orchskepp) och försökte inte innan den dagen som den vinsten dök upp att ta en enda vinst.

Jag valde sen de dyraste kistorna och vann totalt 16 orchskepp vilket måste ses som ett godkänt resultat...
Jag upplever att detta event är annorlunda mot eventet med alla skeppen. Jag tar dyra kistor men dagspriset ramlar inte in som det ska, förrän idag, när det inte var nåt intressant. Typiskt att när det är en dag som man inte satsar utan bara slötrycker en gång så klart får man en dagsvinst då. Så visst är det upplevelser vi skriver om här, och inte korrekta procentsatser, men min upplevelse är att det är mycket svårare att få dagspriserna och nya nycklar än i tidigare event.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser583

Guest
Tycker att dagens vinst inte är något vidare bra, lavakodex som man gör i magiakademin och som är lika stor ger högre kp.

Många kulturbyggnader som man kan tillverka själv i magiakademin är mycket bra. Jag har hittat en ful en som förut gav mig mana men nu ger fröer, och heter festivalhandlare. Men i event kan man få de som är snyggare och även det kan vara intressant. Kram från mig.

PS se gärna detta inlägg, vi vill ha fler kompisar i vårt BS https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/skogsalverna-rekryterar.1816/#post-11295
 

Gaiona

Mästare
Slump är slump, visserligen ingen "äkta" slump (det är omöjligt i datorvärlden) men ändå ganska bra.

Att det är ex.vis 25% chans att vinna det pris man helst vill vinna betyder samtidigt att det när man inte har tur med slumpen kan innebära att man på massor av försök inte vinner en enda gång.

Har man turen med sig kan man vinna varje gång (även om det är osannolikt).

Slumpen i en dator är egentligen en lång talserie (med stora tal som i programmet delas med lämplig siffra för att få ett värde som passar uppgiften).
Serien upprepas efter massor av gånger (långt fler än antalet kistor som man max kan ta), det som man försöker göra för att det ska kännas slumpmässigt är att starta serien någonstans genom ett så kallat frö som ofta kan bygga på vad klockan är (handlar om tusendels sekund).
 

Mirabella77

Legend
Jag upplever att detta event är annorlunda mot eventet med alla skeppen. Jag tar dyra kistor men dagspriset ramlar inte in som det ska, förrän idag, när det inte var nåt intressant. Typiskt att när det är en dag som man inte satsar utan bara slötrycker en gång så klart får man en dagsvinst då. Så visst är det upplevelser vi skriver om här, och inte korrekta procentsatser, men min upplevelse är att det är mycket svårare att få dagspriserna och nya nycklar än i tidigare event.
Exakt, de är så som jag känner och även alla i min bs. Alla sa som du!
 

DeletedUser661

Guest
Jag har läst om upplevda problem med att få nyckar och dagspriser och jag håller med er som klagat på att man inte fått dem. Samtidigt tycker jag att det nu har blivit mer normalt, för jag kan få både nyckar och dagspriser när jag trycker nu. Det fick jag inte tidigare i detta event. Jag kan inte säga om denna förändring kom exakt när uppdateringen gjordes, för då kan man ju fundera om det var en bugg ändå? Men det kan vara sammanträffanden? Jag är glad att det känns roligare i eventet för mig nu, och jag hoppas att ni andra har samma erfarenhet? Så jag inte bara har fått en tok-tur och ödslat bort den på att trycka på kistor istället för att slänga in en rad på Lotto med Joker och vinna drömvinsten. För då har jag nog missat min chans.
 

pias

Kändis
Men men grejen är ju den att enligt statistikens ljuvliga lagar så kan man inte lägga ihop %satsen och få det till att är det 25% och jag kör 4 gånger så måste jag ju vinna en gång i alla fall ;) Det är 25% chans varje gång... Det medför att du kan ha tur varje gång som en del har påpekat eller köra 100+ gånger och inte få in dina 25%...
 

Oktan

Legend
Ni får ursäkta om detta redan nämnts, skummade igenom tidigare kommentarer.
Men det jag reagerar på i detta event är att kistorna har stigit i pris rätt rejält mot tidigare, du kan få betala 60 nycklar för att få 1 stjärna (?) medan du kan få betala 120 för att få fyra vilket känns väldigt ur balans jämfört med tidigare.
Kanske tycker Inno att tidigare events varit för enkla?
Nog för Inno gärna vill att vi lägger pengar på nyckel-boosters, men känns ändå lite löjligt då man åtminstone vill ha en sportslig chans att klara sig utan
 

Gundar

Medlem
Ni får ursäkta om detta redan nämnts, skummade igenom tidigare kommentarer.
Men det jag reagerar på i detta event är att kistorna har stigit i pris rätt rejält mot tidigare, du kan få betala 60 nycklar för att få 1 stjärna (?) medan du kan få betala 120 för att få fyra vilket känns väldigt ur balans jämfört med tidigare.
Kanske tycker Inno att tidigare events varit för enkla?
Nog för Inno gärna vill att vi lägger pengar på nyckel-boosters, men känns ändå lite löjligt då man åtminstone vill ha en sportslig chans att klara sig utan
Håller med. De har spårat ur fullständigt den här gången.
 

Oktan

Legend
Håller med. De har spårat ur fullständigt den här gången.

Inte nödvändigtvis spårat ur, de vill ju trots allt sälja sina diamanter.
Men känns lite som man skulle behövt spendera en del kosing för att nå upp till 9 artefakter i detta event,
vilket samtidigt känns udda, då jag bland annat sitter på överblivna artefakter från tidigare event,
som jag mer eller mindre körde lite halvhjärtat o ändå fick upp byggnaden till nivå 10 o hade artefakter över.

Vet att jag tjatat om detta tidigare i en annan post, men hoppas helhjärtat att Inno lägger till handel med artefakter,
som är mer fritt att handla med artefakter från olika event, och till en 1:1 ratio istället för 2:1 eller 3:1 ratio av samma event-typ som det är nu
 

Mirabella77

Legend
Ni får ursäkta om detta redan nämnts, skummade igenom tidigare kommentarer.
Men det jag reagerar på i detta event är att kistorna har stigit i pris rätt rejält mot tidigare, du kan få betala 60 nycklar för att få 1 stjärna (?) medan du kan få betala 120 för att få fyra vilket känns väldigt ur balans jämfört med tidigare.
Kanske tycker Inno att tidigare events varit för enkla?
Nog för Inno gärna vill att vi lägger pengar på nyckel-boosters, men känns ändå lite löjligt då man åtminstone vill ha en sportslig chans att klara sig utan
DEt håller jag med och vart lite förvånad för attde är så i denna event!! :rolleyes:
 
Topp