• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Handikappanpassning på världskartan

Gundar

Medlem
Vi som är handikappade eller har andra problem med fingrar och händer har stora problem när vi ska ge grannhjälp på världskartan. De är fruktansvärt jobbigt att gå från stad till stad och ge hjälp. Vi önskar en inställning så vi kan trycka på en knapp så all hjälp blir hämtad på en gång. Vi är många med funktionsnedsättning som spelar och tycker det är roligt. Men som sagt, vi klarar inte av just grannhjälpen på världskartan. De kan inte vara så svårt att fixa.
 

Gaiona

Mästare
En fråga, spelar du på dator eller i en app?

Komplettering: Jag har fått svaret en annan väg, du spelar via appen.
 
Senast ändrad:

Gundar

Medlem
De går att göra på samma sätt som när man hämtar sina pengar i sin stad från husen.När tiden är klar för hämtning dyker de upp en peng. Då är de ju bara att man drar med fingret på plattan.
 

Gaiona

Mästare
Kanske svårt att göra på hela kartan om man inte kan zooma ut så mycket. Tycker att appen är lite dålig på det att kartan inte går att zooma alls.
 

Gundar

Medlem
man får ju flytta med kartan allt efter man plockar. Precis som i stan. De blir ingen skillnad.
 

Rosis

Mästare
Vi som är handikappade eller har andra problem med fingrar och händer har stora problem när vi ska ge grannhjälp på världskartan. De är fruktansvärt jobbigt att gå från stad till stad och ge hjälp. Vi önskar en inställning så vi kan trycka på en knapp så all hjälp blir hämtad på en gång. Vi är många med funktionsnedsättning som spelar och tycker det är roligt. Men som sagt, vi klarar inte av just grannhjälpen på världskartan. De kan inte vara så svårt att fixa.
Håller verkligen med att dessa nötningstryckningar är besvärliga, men hur det skulle lösas utan att InnoGames tycker att de "spelar åt oss" är ju då frågan. Jag skulle gärna kunna ge grannhjälp till många städer samtidigt, men hur ska vi då kunna välja stadshus, kultur eller bygg? Vi behöver lite brainstorming här innan det är en färdig idé, tror jag... Eller? :)

Och nu brainstormar jag: :elf: :human: :elf: :human: :elf: :human:
Kan man tänka sig att varje spelare, i sin egen stad, får ställa in hur många procent av grannhjälpen man får ska gå till bygg, stadshus och kultur, så att tex den som har svårt att välja kan ta 33% på alla tre. Blir bygg full, bör man kunna välja en prick eller nåt för antingen kultur eller stadshus, så procenten går över dit istället. Den som enbart vill ha kultur kan då välja 100% kultur, men sätta en prick eller pil på stadshus eller bygg, om kulturbyggnaderna tar slut, vilket skulle kunna hända. Man kan till och med ha ett val, första hand, andra hand, tredje hand, så att man inte riskerar att hjälpen inte kan ges. Och tar allt slut, ja då går det inte att ge grannhjälp till spelaren (hm, mindre bra för den som ger). Har man då stadshus/bygg/kultur-valet på varje spelares stad, så kan det kanske gå bra att bara klicka för att ge alla grannar grannhjälp på en och samma gång? Och så slipper vi se alla kultur, eller B/K/S i stadsnamnen, utan vi kanske kan få se andra meddelanden istället (eller varför inte ett stadsnamn, hör och häpna). :p

För den som ger grannhjälp är ju fördelen då att inte behöva välja vad hjälpen ska bestå av, och bara där slipper man en massa knapptryckningar, och man behöver bara knappa valet i sin egen stad. Därmed borde grannhjälpen kunna fungera för många grannar samtidigt.

Även om man ofta kommer i otakt med grannhjälp, så är det ju en förbättring om man klickar för "alla grannar" tre gånger på en dag, istället för att trycka för varje granne man har.

Men brainstorming är brainstorming, och inget riktigt förslag, så varsågod och dissekera mitt tillägg. Dessutom är jag ingen programmerare så jag har inte en susning vad som är genomförbart eller ej.
 
Senast ändrad:

anga

Mästare
En grannhjälp sköld lika som den till puts av BS,samma funktion som BS skölden du får 3 olika alternativ, som det är nu går nog många in under lilla klockan och putsar dom som har putsat för man orkar inte gå ut på kartan,men har man 10 tagna bud försvinner 10 grannar i putsningen.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ett alternativ skulle kunna vara att man kan på världskartan kan välja nere i menyn med hjälp en ikon att "nu ska jag putsa grannskapet". Då kommer man automatiskt in på putsmenyn när man klickar på staden på kartan och slipper alternativen se brödraskap eller besök stad. Denna funktion håller då också i tills dess att man antingen klickar ur ikonen alt går till sin egen stad.
 

Gundar

Medlem
Vad är de som ska förbättras? De är väll Inno som ska fixa så de ska fungera. Vi är inga data programmerare.
 

Gaiona

Mästare
Vad är de som ska förbättras? De är väll Inno som ska fixa så de ska fungera. Vi är inga data programmerare.
Jag är programmerare men jobbar inte åt Inno...

De behöver praktiska förslag som beskriver förbättringen, det funkar inte att man skriver "jag vill att ditten i spelet ska bli bättre", det som behövs är att man beskriver lite mer i detalj som önskan om hur ditten ska förbättras så att förslaget kan bli genomfört.

Programmerarna har inte samma problem som oss som spelar och har diverse handikapp/brister/whatever och de vet inte vilka problem vi upplever i spelet.

Ditt förslag var bra men det behövde utvecklas vilket bl.a. Gose hjälpte till med.
 
Topp