• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Hej! Jag heter Eva och är ny på forumet.

DeletedUser609

Guest
Som rubriken säger så heter jag Eva och är från Ystad, längst ned på den svenska kartan. Har spelat Elvenar i ett års tid och har verkligen fastnat rejält för spelet. Jag älskar grafiken och har skapat mig en Alv-stad som jag ständigt försöker utöka.
Jag har även gått med i ett brödraskap.
Till mina övriga intressen hör Linedance som jag hållit på med sedan 1999 och är sedan många år instruktör. Reser mycket utomlands och dansar.
Jag trivs även vid symaskinen där jag tillverkar det ena lapptäcket efter det andra och är med i en fantastisk skånsk grupp som också delar det intresset.
Andra handarbeten kommer väl till hands när man slöar framför TVn där jag gärna ser dramaserier på antigen SVTPlay eller Netflix.
Därutöver läser jag gärna. Har testat talböcker, men det funkar inte riktigt för mig, tappar hela tiden koncentrationen, men det kanske är värt ännu ett försök då det är så praktiskt när man är vid stranden eller reser.

Ja, detta var litet om mig.
 

DeletedUser514

Guest
Välkommen Eva.
Kul att se nya medlemmar här på forumet, är inte alltför många som verkar hitta hit tyvärr.
Jag sitter i samma båt som du, har spelat i strax över ett år nu (startade i mars 2018), och än så länge fortsätter spelet att vara roligt.
Är exempelvis särskilt stolt över min samling önskebrunnar i nuläget, även om det kommer ställa till det med min gästras :p

Tycker spelet erbjuder en trevlig blandning mellan planerande, socialt snack och tävlingar.
Va fick dig att börja spela?
 

Macbolan

Mästare
Ååh Hej Eva!
Jag blev Kär Direkt!
Vill Du gå ut och äta middag me Mig?..Jag bjur såklart! ::):cool:
/Mac
 

DeletedUser158

Guest
Åh, vad roligt att du är pysslig! Jag håller också på med lapptäcken :) Fast jag syr för hand, har dock i tankarna att köpa en symaskin. Det skulle underlätta mycket!
Det är himla roligt att vara kreativ, lapptäckena kan ju se ut på hur många sätt som helst. Visste dock inte att det fanns en fb-grupp om lapptäcken, så den får jag leta rätt på.
:D

Jag är själv skåning, född och uppvuxen i Lund. Hittade Elvenar för 3 år sedan eller så, och har hållit fast vid det (ungefär som med Candy Crush). Finns något bisarrt nöje med spelet, kanske både för att det är socialt, kräver strategiskt tänkande och dessutom är drivande. Jag älskar att klättra och bygga. Jag började dock att spela på grund av den snygga designen. Jag älskar att möblera i min stad, så det känns lite som när jag spelade Sims, för en evighet sedan. :D

Nåväl! Det var trevligt att läsa din presentation! Lycka till i spelet!

:)

Val
 
Topp