• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Hur gick det för era b-skap i turneringen?

DeletedUser244

Guest
Hej på er!

Lite nyfiken på hur det gick för alla i turneringen och vad ni tyckte om det nya?

Vi i Serenity tog iaf kista 9 och vi tycker det är roligt att det verkligen krävs bra teamwork :) Känns också kul att kista 10 går att nå rätt enkelt, iaf jämfört med tidigare ;) Vi är inte fulltaliga i b-skapet än och hade folk bortresta och en hel del som inte hann nivå 6 och ändå så tog vi kista 9 så det bådar gott för framtiden :D
Auto-fighterna går ju inte att köra lika långt in i turneringen längre men jag själv kom rätt långt på semi-auto innan jag behövde växla över till manuellt helt. På minussidan så gick det ju totalt sett åt väldigt mycket trupper jämfört med tidigare.. men det är svårt att jämföra med tidigare för man kör ju samtidigt många fler provinser. Men det bör ju bero på att AI:n är "smartare" nu och truppgrupperna större :confused:
På det hela taget så känns det iaf lättsammare på något vis med 4 fighter per provins även om man kör många fler och det är kul att kämpa ihop med b-skapet. Det finns ju en risk med nya systemet att vissa glider på en räkmacka och bara kasserar in alla kp (som de flesta är ute efter mest) men så har det hittills inte alls varit hos oss så det är skönt!

Lycka till allihopa, snart drar nästa igång och det lär bli rätt tufft truppmässigt med kortare förberedelse och stor åtgång förra veckan gaaaah :p

//Capriora
 

DeletedUser85

Guest
Vi i Prosperity tog kista 7 och med några sällanspelare och några som inte är så förtjusta i att strida är det ändå väl godkänt.
Det nya upplägget uppskattas också utifrån kommentarer i chatten och att 18 av våra 23 aktiva deltog.
Autofight tar en inte lika långt längre precis som du skriver, Capriora, så den ändring jag uppskattar mest förutom att vi fått ett koncept som förenar brödraskapet är just att det nu bara är fyra strider/provins.
 

DeletedUser244

Guest
Det är absolut bra jobbat :) Det är svårt att få ihop många som gillar att köra turneringar! Det kan jag skriva under på som har ett helt nytt b-skap, tar tid o_O Jag tycker denna veckas turnering är svårare än förra förresten. Man måste anpassa trupperna efter motståndet betydligt oftare än man brukar behöva... När det är två eller fler orchs med t ex och egentligen skulle man ju velat köra semi-auto från nivå 1 för att ta ner magikerna å deras förbannade spell först men man vill ju inte heller lägga hur mycket tid som helst på turneringarna.. tycker det tar emot att köra semi-auto redan på nivå 1-2 :p

//Capriora
 

Macbolan

Mästare
Grattis Pling och Unicorn! :)
Vi Aslan drog in 8 Kistor samt va enbart 1k ifrån den 9.e....Men vi hade flera i gänget som var "semiaktiva"..av olika anledningar!
Jag är dock övertygad om att Vi kan fixa 10 kistor..Om vi kan mobilisera Hela gänget och förbereda oss ordentligt inför Turneringen! :)

I övrigt håller jag med Capriora....det krävs en hel del Mera manuellt spel...samt kunskap i stridandet, än det gjorde tidigare!
Visst kan man hålla på med autolir...Men man förlorar massor av trupp på det viset!:confused:

Men jag gillar upplägget...Dom som inte har tid för att lira Alla 6 stegen...förlorar inte så mkt poäng av att "missa" sista steget!
Där ingår Jag Själv...som verkar gå på varje 3 natts-pass, på jobbet...när Turneringen kör igång?!? :rolleyes:
/Mac
 
Topp