• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

hur gick det med förslaget om att kunna flytta byggnader?

harpan

Legend
hur gick det med förslaget om att kunna flytta byggnader? att kunna skifta plats med byggnader som är lika stora eller mindre eller större utan att behöva ha en tom tomtmark att flytta emellan , som i FOE !!! skulle underlätta en massa !!!! det skulle även underlätta om man vill flytta fram en byggnad tll stadshuset som man vill ha hjälp med !!!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det är inskickat till InnoGames, vad som händer sen får inte jag reda på.
Vill InnoGames lägga till det i spelet tar det några månader innan det kommer, gillar de inte förslaget händer inget.
 

harpan

Legend
önskar att kunna byta plats på byggnader !!!
så man kan möblera om lite smidigare som i FOE !!! annars e allt så himla kanon ;)
 

Mammio

Mästare
byta plats på byggnader utan att ha en "tom" plats att;) flytta emellan
Det lär inte ske i första taget. Det är en del av spelets svårighet som spelutvecklarna vill ha kvar men vi fick en kompromiss trots allt med teleportera. Nåt som få trodde skulle hända så inget är väl omöjligt :)
Du får nöja dig med Teleportera och passa på att möblera om när du har mer plats. Jag gör det mellan gästraserna när jag har rivit en massa byggnader :)
 

harpan

Legend
Det lär inte ske i första taget. Det är en del av spelets svårighet som spelutvecklarna vill ha kvar men vi fick en kompromiss trots allt med teleportera. Nåt som få trodde skulle hända så inget är väl omöjligt :)
Du får nöja dig med Teleportera och passa på att möblera om när du har mer plats. Jag gör det mellan gästraserna när jag har rivit en massa byggnader :)
har 3 teleport sparar på dom ;)
 

DeletedUser166

Guest
Ja har inte använt dom, spelutvecklarna vill imo inte ha dom. men stoppa in dom som ett sätt att tysta allt gnäll och förslag om hur den delen skulle bli lättare.
Så fort spelutvecklarna viker sig för mycket och gör spelen lättare och lättare blir dom sämre, de har hänt i så många spel. Vissa små ändringar, förbättringar och förenklingar är ofta bra eller tollererbara men så fort dom börjar släppa på sina grund ideer/principer för att blidka dom högljudda börjar de ofta gå utför.
 
Topp