• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Hur julpyntar du?

Mjolner

Legend
Om du nu alls julpyntar förstås.
Jag har gått all in i år. Jag har en dubbel mörkröd amaryllis på vardagsrumsbordet och en julgranskula på väggen med mitt namn på.
Sedan har jag plockar fram några extra ljus men att tända ljus gör jag oavsett vad man kallar helgen. Håller på att städa och plocka undan så att det blir fint hemma igen.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Gran som jag och barnen går lös på, sen en fin julgrupp blev det i år och barnens eget pynt i mitt prydnads"gräs". Mycket ljus och värme. ska göra en egen mistel får se hur den blir, får lägga upp bild sen.

20191130_143724_resized.jpg
20191130_150321_resized.jpg
 

Mjolner

Legend
Det låter coolt med en mistel. Dela gärna med dig med bilder och lite how to om du vill. Kan vara nått jag vill härma till nästa jul.
 

Macbolan

Mästare
Jag "pyntar" Inte Alls...jag släcker ner all belysning..och kör en "Greta Thunberg"..för miljön!
Dessutom så bygger jag på "Myten" ibland barn & Ungdomar...i kvarteret...att Gubben som bor i det mörka huset...
..är en Seriemördare!!.. ;) :cool: hehehe

Jag får vara ifred..ingen ringde på Min dörr under Hela Halloween! :p
 

Rosis

Mästare
Här kör vi med en overload med julpynt redan till första advent, så det glimmar och gnistrar i varje hörn här hemma. Min sambo är precis lika jultokig som jag, så det finns ingen som hejdar oss. :rolleyes: Vi har lite kvar att färdigställa till idag, innan vi känner oss nöjda, och det ska bli så mysigt att titta på julkalendern med allt pyntat och klart, och bedöma om det är värt att lägga tolv minuter per dag på kalendern. Har varit i undantagsfall som vi sett hela kalendern sedan vi bor utan barn, men det har hänt. En minnesvärd julkalender är Sunes jul, helt underbar (på den tiden bodde sonen hemma). Så julpynt är hela kittet för oss, med innehållet i TV och allt. :p
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Blev en egen liten mistel att hänga i dörrposten. Tog grenar från en konstplanta från ikea och klippte bort lite löv så att det skulle se så likt en mistels grenar som möjligt (var lite korta grenar tyvärr), och sedan virade jag ihop dem med lite garn och limmade på små snövita bär (vita dekorationskulor). FUngerar för mig =)

20191204_142747_resized.jpg
 
Topp