• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Hur planerar ni era städer?

Gaiona

Mästare
Kör ni på en höft eller ska det vara vackert eller är ni lilla tokiga som jag och min sambo som använder Excel för att planera bygget av staden och utnyttjar de nya provinserna så effektivt som det bara går?

Skriv och berätta.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
I början var det nog lite hipp som happ men ganska snabbt så lärde jag mig att det behövdes struktur :)
Nu använder jag gärna cityplanner. (du hittar den här: https://www.elvenarchitect.com/city/planner/)

Tycker den är ganska smart att använda speciellt som man kan importera sin stad direkt och slipper bygga allt från början :cool:
 

Aurene

Legend
Det är klart att det skall vara vackert :D, möbelerar om nästan dagligen, byter ut byggnader vart efter de ger för lite eller är fula som inte passar in. Försöker utnyttja varje ruta kollar ibland med ElvenArchitect om jag har många lediga rutor om jag kan flytta de minsta byggnader. Forskar för att gå vidare, uppgraderar byggnader till max för nivån mm. Varje bosättnings byte är rena rama julafton då har man plats en stund tills nästa är på gång så rullar de på hos mig. :) Jag är ordnings människa strävar till att gruppera byggnader av var sort rader med bostäder, verkstäder, fabriker, uråldriga, och vissa eventbyggnader utnyttjar kanter i staden mm. För då är de lättare och samla resurser, varor, mynt. Alltid kommer man på något som skall fixas :).
 

Gaiona

Mästare
I början var det nog lite hipp som happ men ganska snabbt så lärde jag mig att det behövdes struktur :)
Nu använder jag gärna cityplanner. (du hittar den här: https://www.elvenarchitect.com/city/planner/)

Tycker den är ganska smart att använda speciellt som man kan importera sin stad direkt och slipper bygga allt från början :cool:
Låter vettigt, sidan funkar inget vidare i mobilen men är säkert alldeles utmärkt på en dator, ska testa när jag orkar.

Vi är annars ganska vana nu att planera i Excel och vi kan jobba med det även i mobilen så vi kan sitta där vi vill utan att vara bundna vid datorn (har ingen vettig laptop igång för tillfället).
 

DeletedUser575

Guest
Jag flyttar runt direkt i min stad, utan planering, gnisslar tänder och funderar varför jag valt att spela det här spelet... :oops: Förstår att det finns bättre sätt att göra det på, men allt ska inte va så lätt jämt. Det ska göra ont att bygga om en stad. :D
 
Topp