• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Husdjursmat Panda Brunbjörn och stormig Fenix

harpan

Legend
Husdjursmat Panda Brunbjörn och stormig Fenix
Har en Panda lev 4 .22 tim kvar tills jag får 315 skriftrullar + 300 siden när ska jag mata den??står 940 per husdjursmatning (vilka varor ? pandans?? eller ? det står även att man får belöning för alla husdjurs efter att han matas ? jag har en runbjörn lev 1 ,47:30 tim kvar) där jag får 10 valloriska vakter . ? att jag har en stormig Fenix lev 1 ti kvar 24:eek:3 kvar fattar nada har 3 djur mat vad att göra harpan
 

Gaiona

Mästare
Jag förstår inte heller matningseffekten, senast när det var dags att hämta pandans varor såg jag till att mata den en stund innan, antalet varor gick inte upp (pandan är nu på nivå 8).

Någon kanske kan förklara vitsen med matningen...
 

Mammio

Mästare
Pandan ger förutom den fasta belöningen (i harpans fall skriftrullar & siden) var 48:e timme, men också en specialeffekt som varar under 1 timme. Den effekten ger alla T1 varor dvs marmor, brädor, stål.
Du kan mata pandan när som helst MEN du måste mata en annan evolverande byggnad också för att få specialeffekten. Så här: ge Pandan mat-ge t.ex Brunbjörnen mat= belöning T1 varor, mata också en Fenixfågel=T1 varor. Alltså: mata pandan först, sen andra husdjursbyggnader som man har.

Hur stor utdelningen man får på specialeffekten beräknas på Pandans nivå + hur många provinser man har klarat.

Mer information om björnarna & matningseffekt kan ni finna här https://elvengems.com/autumn-zodiac/evolving-buildings/
 

DeletedUser598

Guest
Pandan ger förutom den fasta belöningen (i harpans fall skriftrullar & siden) var 48:e timme, men också en specialeffekt som varar under 1 timme. Den effekten ger alla T1 varor dvs marmor, brädor, stål.
Du kan mata pandan när som helst MEN du måste mata en annan evolverande byggnad också för att få specialeffekten. Så här: ge Pandan mat-ge t.ex Brunbjörnen mat= belöning T1 varor, mata också en Fenixfågel=T1 varor. Alltså: mata pandan först, sen andra husdjursbyggnader som man har.

Hur stor utdelningen man får på specialeffekten beräknas på Pandans nivå + hur många provinser man har klarat.

Mer information om björnarna & matningseffekt kan ni finna här https://elvengems.com/autumn-zodiac/evolving-buildings/
Röstar på att mammio borde bli moderator! Korrekt information om spelet alltid, förstår spelets mekanik och klockrena förklaringar! You got my vote! <3
 

Gaiona

Mästare
Konstigt, enligt elvengems.com så ska man se hur många varor man får när man hämtar pandan men det syntes inte där, däremot verkade lagret öka på en hel del. :)
 

Mammio

Mästare
Konstigt, enligt elvengems.com så ska man se hur många varor man får när man hämtar pandan men det syntes inte där
Jo, du kan se det. Klicka på pandan, hoovra över varor per husdjursmatning. Där står antal varor du kommer att få vid matning av ett annat husdjur. Här är ett exempel: Vid matning , ge mat till pandan + ge sen mat till ett annat husdjur. Belöningen blir 6640 marmor, 6640 stål och 6640 brädor.

pandan.jpg
 

Gaiona

Mästare
Matningseffekten verkar inte fungera.

Vi har kvar effekt på isbjörnen.
Screenshot_20191111-131852_Elvenar.jpg


Vi matade då pandan.
Screenshot_20191111-131922_Elvenar.jpg


Men vi har helt uppenbart inte fått de T1-varor som utlovats av matningseffekten i pandan.
Screenshot_20191111-131952_Elvenar.jpg


Sen har vi beräkningen, vi har tagit 54 provinser, pandan är på nivå 8 och kapitel 2,det borde ge 54x8x2 = 2160...

Förstår inte varför, snälla förklara någon som begriper.
 

Mammio

Mästare
Om Pandan fortfarande har effekt måste ni ge Isbjörnen mat en gång till, annars händer inget. Då ska det dyka upp siffror ovanför er isbjörnen, dvs antal marmor, stål, brädor, som enligt din bild ska vara 2160 marmor, 2160 stål, 2160 brädor
snälla förklara någon som begriper.
 

Gaiona

Mästare
Om Pandan fortfarande har effekt måste ni ge Isbjörnen mat en gång till, annars händer inget. Då ska det dyka upp siffror ovanför er isbjörnen, dvs antal marmor, stål, brädor, som enligt din bild ska vara 2160 marmor, 2160 stål, 2160 brädor
Suck, låter jobbigt att tillverka all mat och se till att mata och mata och mata speciellt eftersom det kräver så mycket att göra maten...
 

Mammio

Mästare
Beräkningen enligt dina bilder är Antal provinser du utforskat 54 x nivåmultiplikator ; nivå 8 ger 40x Alltså blir det 54x 40= 2160
 

Rosis

Mästare
Jo, jag bedömde att den enda björn som var intressant att sätta ut var brunbjörnen, enligt mitt sätt att spela. Därför blev jag så glad när jag lyckades gå varvet runt och få två brunbjörnar, så vill jag kan jag mata två gånger för att få massor med soldater under tolv timmar. Har man tillräckligt med verktygsinstanser och tidsboostrar kan det löna sig väldigt mycket... Det gäller att vara kräsen i de byggnader man väljer, men det är svårt att veta vilken man ska välja ibland.
 

Gaiona

Mästare
Vi lyckades "bygga" en isbjörn via magiakademin, om vi så småningom kan göra en till panda istället så byter vi kanske ut isbjörnen...
 

Rosis

Mästare
Tyvärr kan man inte göra en till upgraderingsbar byggnad, om man redan har en i sin stad, det är bara under eventen som man kan få dubbletter, alltså medans eventen pågår. Man måste alltså spela väääldigt mycket, eller betala riktiga pengar, och gå varvet runt, dvs få alla belöningar man kan få, och starta om... o_O:eek::cool:
 

Gaiona

Mästare
Konstigt att vi kunde tillverka en isbjörn trots att vi hade pandan, har även sett någon Fenix i magiakademin men den kunde vi inte göra då.
 

Rosis

Mästare
Isbjörnen och pandan och brunbjörnen är tre olika byggnader från samma event. Har man förstört tex pandan, kan man tillverka den i akademin. Men har man en panda i lagret eller i staden kan man inte tillverka en ytterligare likadan. Det enda sättet att få två identiska eventbyggnader är att få dubbletter under eventet.
 
Topp