• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Internt fel när man direkt vill lägga nya KPinstanser

Rosis

Mästare
Hej!
Det blir "Internt fel" när jag försöker att lägga mina nyss vunna KP-instanser i ett under, utan att ha tittat på dem i mitt lager. Det kan se ut som om man äger hur många KP-instanser som helst, och sedan kraschar spelet, dvs internt fel kommer upp och spelet laddas om. Detta händer direkt efter att jag har fyllt ett under hos en medspelare, får instanser som belöning, och sker enbart om jag direkt, utan att kolla i mitt lager, går till nästa under och vill försöka lägga de precis vunna instanserna. Spelar ingen roll om jag har gamla instanser att använda, men den gemensamma nämnaren verkar vara att man har vunnit nya instanser utan att kolla i sitt lager först.
 

Rosis

Mästare
Nej, ingen skärmdump tyvärr, och har inte skrivit till supporten, trodde det räckte att skriva här. :(

Detta händer enbart händer när man 1: har fyllt ett under 2: innehar en kista så att man får en instans som belöning 3: Inte tittar på instanserna som man fått i belöning i lagret 4: Försöker att lägga instanser i ett annat under. ------->>>>>> Då startar spelet om av sig själv, och som orsak står det internt fel, och allt laddas om.

Vill ni kolla i min loggfil så hände det alldeles innan jag startade och skrev denna tråd. Jag skulle lägga i två under som tillhör samma brödrakskap som mig själv (Prosperity - bäst i alla test ;) ). Detta har hänt tidigare också, och även för min sambo. Ibland, alldeles innan spelet startar om kan det se ut som om jag har tex 354 st 20 KP instanser, med mera, så åh vad jag gärna skulle vilja stanna kvar då i spelet (fast man får ju inte dra fördel av en bugg, så det är väl lika bra att det blir en omstart då). :p
 

Rosis

Mästare
Precis nyss blev det så där igen, när jag fyllde ett under och skulle lägga i nästa... Såg ut som om jag hade fler instanser än jag egentligen hade, och spelet startade om sig själv. OK, hade kunnat ta en skärmbild innan jag tryckte på ok knappen, men det blev inte...
 

Gaiona

Mästare
Det bästa är om du kan trycka på kugghjulet och gå in och rapportera till supporten. Det gör det enklare för supporten att hitta felet.
 
Senast ändrad:

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag har för mig att jag svarat på något liknande någonstans men kunde inte hitta det.
Jag skulle gissa att det är ett cache problem där webbläsare/app tror att du har fler instanser än vad du har. Så när du försöker använda en instans som du inte har och du skickar till servern som håller koll på det riktiga värdet så får din webbläsare/app tillbaka att det inte stämmer och spelet laddas då om.
Händer det igen så kan du skriva här vilken instans du försökte använda och vid vilket klockslag det var.
 
Topp