• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Intressant artikel om InnoGames

Spelar du något annat Innogames spel, vilket/vilka i så fall?

  • Forge of Empires

    Röster: 1 6,3%
  • Warlords of Aternum

    Röster: 0 0,0%
  • God Kings

    Röster: 0 0,0%
  • Grepolis

    Röster: 0 0,0%
  • Tribal Wars

    Röster: 0 0,0%
  • Tribal Wars 2

    Röster: 0 0,0%
  • The West

    Röster: 0 0,0%
  • Något annat

    Röster: 1 6,3%
  • Spelar inga andra InnoGames spel

    Röster: 14 87,5%
  • Spelar inte ens Elvenar

    Röster: 0 0,0%

  • Totalt antal röstare
    16
  • Enkät stängd .

Mjolner

Legend
Trist att de missat deras bästa spel, i mitt tycke då. Eller så kanske det är så som jag misstänker, det är inte så spännande med ett spel som har en medelålder på sina spelare på över 25...
 

Gaiona

Mästare
Trist att de missat deras bästa spel, i mitt tycke då. Eller så kanske det är så som jag misstänker, det är inte så spännande med ett spel som har en medelålder på sina spelare på över 25...
Jag har inte testat de andra spelen men jag misstänker att Elvenar inte lockar fullt lika många spelare?

Undrar om någon kan plocka fram info om hur många aktiva spelare de olika spelen har (hint till @Boefst)...
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Beror ju på % betalande spelare och jag tror innogames har rätt hög % jämfört med andra spel.
 

Gaiona

Mästare
Det låter förskräckligt lite, om det är över alla servrar, hela världen? Riskerar spelet att bli nedlagt? :eek: :oops:
Jag tror knappast att det finns en server i varje land, sannolikt "klumpas" ett antal länder ihop på varje server och jag tror knappast att spelet finns tillgängligt i alla länder, de satsar troligen på länder där de tror att det finns en tillräckligt lukrativ marknad.

Det är ju inte heller gratis att översätta spelet till andra språk, nu när spelet växt sig så stort, det är massor av texter som måste översättas.
 

DeletedUser575

Guest
Jag tror knappast att det finns en server i varje land, sannolikt "klumpas" ett antal länder ihop på varje server och jag tror knappast att spelet finns tillgängligt i alla länder, de satsar troligen på länder där de tror att det finns en tillräckligt lukrativ marknad.
Ja nu syftade jag på alla servrar, hela världen, i de länder som Elvenar-spelet finns, men förstår att det inte framgick i min text... :D

Beror ju på % betalande spelare och jag tror innogames har rätt hög % jämfört med andra spel.
Det har väl med åldern just att göra då, vi är nog ett ganska stort gäng köpstarka individer som spelar detta (i de länder som Elvenar finns). Tur att det finns spel för oss, med andra ord.... Blev bara orolig att höra den förhållandevis låga siffran. Tack för svaret. Nu kan jag pusta ut.
 

Taj-Lej

Kändis
men för guds skull 500.000 är ju bra många ..om man nu säger att dom lägger 133kr i mån i genomsnitt ...en del lägger ju mer än del mindre o en del inget men 100kr i mån är nog rätt lågt räknat ..så det ger ju 50miljoner i mån 600 under ett år och dom har ju volontär till översättning så där är det ju inga kostnader att tala om så med en inkomst på över 1 halv miljard är det nog ingen större risk att dom lägger ner

mvh Taj
 

Gaiona

Mästare
Vore kul att få höra vilket annat Innogamesspel som någon röstat på, jag använde deras hemsida för att inte missa något av deras spel...
 
Topp