• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Jag kommer inte in i spelet alls

Rosis

Mästare
Nu blommar det i löken, osv, när jag ska skörda mina fina endygnsmedaljer till äventyret, så fungerar inte spelet. Har aldrig sett så konstiga saker hända när jag försöker logga in. Har tömt cache osv, det blev inte bättre alls, det kanske blev värre till och med. Preloader står det och det där preloader går från högra övre hörnet, gör en båge ner och upp i vänstra hörnet. Innan jag startade om spelet så försvann hälften av alla byggnader, min avatarbild syntes inte osv. Min dator är pigg och orkar massor, och som jag skrev rensade den för att se om det skulle bli bättre, så det känns verkligen som om felet ligger på InnoGames sida. För många som spelar? :eek:o_O:mad::mad::mad::mad: Tja jag viker väl tvätten då. :p
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Nåt konstigt är det i alla fall, jag ser inte alla bilder som de ska va, tex när jag gick in i baracken syns inte bilderna på soldaterna. Får hoppas att jag kan skörda.
 

Rosis

Mästare
Så här ser det ut när jag vill kolla vad jag ska skörda, dvs jag får gå på chans
1601977330373.png
 

Gaiona

Mästare
Prova med en annan webbläsare, om du kör Chrome nu så prova med Firefox eller Edge, om du kör någon av de prova med Chrome.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Våra systemadministratörer uppdaterade alla elvenar servrar (mer specifikt den delen som gör att ni kan ladda ner bilder m.m) och av någon anledning gick inte vår igenom som den skulle. Det borde dock ha gått tillbaka redan så att det fungerar igen, har du fortfarande problem så testa rensa cachen:

Webbläsare:
Tryck på CTRL+R när du är inne i spelet (håll inne CTRL som är knappen längst ner till vänster på tangentbordet och tryck på bokstaven R), detta tvingar sidan att ladda om allt innehåll.

Android:
Det är möjligt att detta är ett problem med cachen i appen där den inte uppdaterats korrekt, testa och se om det hjälper att tömma cachen:
  1. Gå in i telefonens inställningar
  2. Gå in på appar
  3. Leta upp Elvenar appen och tryck på den
  4. Leta upp där det står "Lagring" och tryck på den
  5. Tryck på "Töm Cache"
Apple:
För Safari webbläsare:
  1. Gå till Safari > Inställningar.
  2. Välj fliken Avancerat.
  3. Aktivera Visa utvecklarmenyn.
  4. Öppna Utvecklare i menyraden.
  5. Klicka på Töm cachar.
För appen kan du tvinga appen att stoppa för att återställa cachen.
Här är en länk om hur du gör detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201330
 

Rosis

Mästare
Det är helt normalt igen för mig nu, fungerar som det ska. Tack för infon. Blev lite frustrerad där, precis vid skörd... :p
 

Gaiona

Mästare
Våra systemadministratörer uppdaterade alla elvenar servrar (mer specifikt den delen som gör att ni kan ladda ner bilder m.m) och av någon anledning gick inte vår igenom som den skulle.
Ska de verkligen utföra ett sånt jobb mitt under BÄ?

Självklart behöver man utföra vissa åtgärder men en del kan faktiskt vänta tills det är lugnare på servrarna.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jo det kan man ju fråga sig, dock var ju detta sämsta scenario och om det bara resulterar i ca 1 minut där spelet inte är tillgängligt med minimal risk är nog de positiva effekterna större.
 

Rosis

Mästare
Hos mig varade problemen i mer än en minut, säg 25 minuter, men det är väl som tvättmaskinsminutrar. Det är väldigt relativt, å man vet inte ens från gång till gång hur lång en sån minut är. ;) :p
 
Topp