• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Jultävlingar del 1: Julstämning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gaiona

Mästare
Som medlem I Team Elvenar så får jag inte delta i tävlingen så här kommer mitt bidrag utom tävlan.

Här hemma har vi pyntat med ljusstakar och stjärnor i alla fönster, i badrummet där vi inte har något eluttag så är det en batteridriven stjärna förutom den batteridrivna ljusslinga som hänger där året runt.

Den hemgjorda jultavlan som vi gjorde förra året har hängts upp den med.

Ljusslingan på balkongen är igång den med men den röda ljusslangen har delvis gett upp...
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Samma gäller ju mig :)
Men min julstämning rivstartas med att familjen gemensamt med hundarna åker ut och hugger en gran. Valet av gran kan ta allt mellan 20 minuter och 2 timmar och kan (eller bör kanske ;) ) resultera i många gapskratt och tävling om vem som hittar den allra finaste. Inte sällan har maken och äldsta dottern valt en tjusig en trots mina protester om att den är för stor *fnittrar* och så har vi fått såga och klippa till den för att få den att passa där hemma! :D
Så klart har vi varm choklad med oss. Under kvällen klär vi granen tillsammans och det ger lika många goda skratt när vi försöker övertyga varandra om att granen blir snyggast med den eller den färgen.
Då är jag en nöjd valkyria som slänger upp fötterna på fotpallen, lyssnar och ler i skenet av elden från brasan.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@Gaiona tyckte jag också skulle göra ett inlägg här.
Jag är en sån person som inte bryr sig så mycket om högtider generellt. Men framåt den 20:e när jag brukar åka hem till mina föräldrar där det är julpyntat och finns julmat i överflöd så känns det som julen har börjat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp