• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Jultävlingar del 2: Julbord

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser575

Guest
den absoluta favoriten är kalvsyltan, särskilt märket "Småländsk sylta".
Här instämmer jag med full kraft, men lägger till att det är den enda syltan som går att äta. Lagom konsistens, bra smak, okey utseende, allt stämmer, må de aldrig ändra receptet! Sedan är andra saker viktiga på julbordet också, men denna får inte förändra sig, eller bytas ut, då hoppas jag syltan, tack.
 

Liliros

Legend
Sällskapet är viktigast, men om jag skulle strunta i det, och äta julbord helt ensam... Hmmm...
:diamond: 1: Varmrökt pepparlax.
:coin: 2: Självgjorda köttbullar.
:kp: 3: Gräddost.
 

anga

Mästare
Ett måste är barnens önskemål,stora dotter,ägghalvor med räkor och dillkvist. Lilla dotter,prinskorvar med rödbetssallad. Mågen,revbensspjäll, och dotterhustru,kalvsylta. Barnbarn köttbullar med ketchup :) Jag själv ska ha Janssons frestelse och lax, och gubben grönpeppar pate, Naturligtvis skinka med gravelejs senap Och Apotekarna Julmust, köps någon annan julmust är man körd haha :)
 

Gaiona

Mästare
Som medlem i teamet kan jag ge mitt bidrag nu utom tävlan.

Julskinka med en god julsenap är det viktigaste, en god julmust är inte fel, helst lagrad (när jag hade jordkällare var det perfekt att köpa julmust på glasflaska efter jul och spara den till nästa jul).

I övrigt spelar det inte så stor roll, bara det är gott... Hellre köttbullar (helst hemgjorda) än prinskorv, gärna kokt potatis, ägghalvor med kaviar och majonnäs.

Jag sitter i samma sits som @MasterArrowa, det är bara jag som uppskattar lutfisken och det är bara jag som uppskattar lax, sill och sylta...
 

Mammio

Mästare
Utom tävlan så klart: Skinka med sötstark senap, Julmust och Enbärsdricka & Pappios goda små köttbullar :)
MEN sen kommer det viktigaste; kakbordet och gottebordet mumsmums :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp