• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Kap 12 Elementarer och kännande varor

Jian

Mästare
Jag har just kommit till kap 12 och håller på med uppdateringarna av fabrikerna. Min boostade T1 vara är Bräder
Som jag har förstått det, i nästa uppgradering, så forskar man fram en Bonus ... (för kännande varor)
Min boosterfabrik är som sagt Bräder - här i forskningen är bonus för marmor/Månsten.
Ska det inte vara bonus för booster-varor/-fabrik?
Jag har kollat produktionen för bräder (3 tim) = 2541 och för marmor (3 tim) 290 / samma nivå på fabrikerna. Det är en kvot på nästan 9:1

Behöver jag fabriker för annat än boostervaror, här kap. 12? Har räknat med att fortsätta byta till mig icke-boostade varor på Marknaden.
eller är det ett textfel i Forskningsavdelningen?

1642272746662.png
 

Gaiona

Mästare
Det är inget textfel, de som har brädor som boostade varor kommer att få boost på marmorfabriker för att tillverka månsten så du behöver minst en marmorfabrik för att tillverka månsten, dina marmorreliker hjälper till att boosta och det finns även Uråldriga under och en Fenix som kan boosta tillverkningen av dina kännande varor. Dina nuvarande brädfabriker kommer att kunna tillverka alvträgummi, dock utan någon som helst boost.
 

Jian

Mästare
Betyder det att jag ska byta ut mina brädfabriker mot marmorfabriker?
Kommer jag att behöva brädfabriker framöver?

Hur är det med stålfabriker?

Om jag hade haft marmor som grundboost - har jag varit lite extra lottad då?
 

potter

Mästare
Betyder det att jag ska byta ut mina brädfabriker mot marmorfabriker?
Kommer jag att behöva brädfabriker framöver?

Hur är det med stålfabriker?

Om jag hade haft marmor som grundboost - har jag varit lite extra lottad då? (Jepp)
Dina vanliga boostade fabriker skall du behålla, men du behöver marmorfabriken också.
Den skall du uppgradera så högt du kan, för du kommer uppmanas att gör detta även längre fram.

Dessa övriga "boostade" fabriker kommer att följa dig genom hela äventyret här i elvenar.
Du kommer också att få bygga ytterligare fabriker som du inte har som "boostade" .
 

anga

Mästare
Innan du är klar har du alla fabriker, så möblera klokt, ha tålamod, bli inte frusterad :) Men skulle du känna frustationen starta, säg bara till i chatten tar vi fram en kall Norrlands och kyler ner dig :)
 

Macbolan

Mästare
...eller så gör Du som Jag gör..tar några kalla Bärsa..och kör på gehör..brukar oftast fixa sig då! :cool::p
 

potter

Mästare
Var ser man prestigebonusen visas? Boosta prestigen i ( vördnadens tempel och hållbarhetens tempel) dessa visar 20 respektive 24%, Klart!
Men var ser man denna bonusen när man bygger fällmakare och guldsmeder. Det är väl där man skall ha denna prestigebonus?

Var visas den? Jag kan ej finna uppgiften någonstans.
 
Topp