• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Kartlägg provins från evenemang till kapiteluppdrag

AlienPoppy

Medlem
Jag har i feedback på Fenixens grynig argumenterat för att flytta uppdrag att kartlägga provinser från evenemangen till Kapitlens uppdrag. Ett argument för att Kartlägg provins borde flyttas, är att det vid början av varje kapitel i Forskning står hur många provinser som behöver ha utforskats, och att det är väldigt lätt att, som det är nu, ha kartlagt för många provinser. Missförstå mig nu rätt. Det hela handlar om balans. Det är många som kommit långt i kapitlen, som muttrar över att där är ont om plats i deras städer. Min poäng är att om en spelare redan från början bara utforskar det antal provinser som krävs för nästa kapitel, istället för att slutföra mängder med sådana uppdrag i evenemangen, så kan spelaren ha bättre balans på plats i sin stad över längre tid. Precis som att få ett uppdrag att ha 30 landsvägar i sin stad och få en belöning för det, kan spelaren få i uppdrag att kartlägga det antal provinser som krävs för att kunna öppna nästa kapitel i Forskningen, och få en belöning för att uppdraget är slutfört. För de uppdragen är ju till för att guida och stödja spelaren att på bästa sätt komma vidare i spelet och stadsutvecklingen. Då borde balans vara en nyckelfaktor.
 
Topp