• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Kommande events

Oktan

Legend
Hej alla
Funderar lite kring det med events
Och iom det eventet som är igång just nu, så måste jag erkänna att jag tycker att det börjar bli rätt många event-byggnader (såna med nivå)

Tänker om det kanske skulle va så att man styr om lite?
Kanske kan göra så att man kan få ta ifatt gamla event, med byggnader man aldrig fick, eller aldrig hann uppgradera fullt ut?

Har ju lagt upp en tråd ang. artefakt-handel (vilket jag fortfarande gärna förespråkar), men detta kanske kan få vara ett alternativ?
Skulle väldigt gärna kunna få uppgradera min Sjöjungfru och mitt Stenmonument till nivå 10, och kanske få chansen att få ut fler Fenixar och Björnar,
som jag kan få uppgradera till nivå 10, för att nämna lite

Sen skulle det kanske gynna nya spelare lite, om vi fick chansen att göra ett slags återbesök

Vad tycker ni andra om idén?
 

Rosis

Mästare
Ja, att hela tiden få nya utvecklingsbyggnader, varför? Var ska vi ha dem någonstans? Vilka byggnader ska vi förstöra? Är det någon mening att ens delta om det fortsätter på det här viset? Tänk om och tänk till.

Bra inlägg Oktan!
 

Oktan

Legend
Plats hoppas jag det kommer mer av
Men känns rätt dumt med fler o fler såna byggnader, när man inte ens får/fått chansen att få upp alla sina tidigare till nivå 10
Alternativt inte ens fått de tidigare byggnaderna
 

Oktan

Legend
Ställer samma fråga som dig Rosis, ska man behöva förstöra eller antiförtrolla gamla byggnader som man inte satt ut eller inte fått upp pga artefakts-brist?
Eller är tanken till o med att vi kommer att BEHÖVA TA BORT även de byggnader vi fått upp till nivå 10?

Jag har en dröm om att kunna få ha alla Fenixar o Björnar faktiskt, som samling. (Alla på nivå 10 alltså)
 

Jian

Mästare
Ställer samma fråga som dig Rosis, ska man behöva förstöra eller antiförtrolla gamla byggnader som man inte satt ut eller inte fått upp pga artefakts-brist?
Eller är tanken till o med att vi kommer att BEHÖVA TA BORT även de byggnader vi fått upp till nivå 10?

Jag har en dröm om att kunna få ha alla Fenixar o Björnar faktiskt, som samling. (Alla på nivå 10 alltså)
Jag har skaffat några byggnader som verkade användbara i Magiakademi. Upptäckte efteråt att det är "utgångna" eventbyggnader som aldrig får en chans att glänsa som det var tänkt. Jag har både en isbjörn, några fenixar.
 

Jian

Mästare
Plats hoppas jag det kommer mer av
Men känns rätt dumt med fler o fler såna byggnader, när man inte ens får/fått chansen att få upp alla sina tidigare till nivå 10
Alternativt inte ens fått de tidigare byggnaderna
Visst ska man ha en ritning för att uppgradera dessa små "underverk" - hur får man tag på ritningar? Har läst att de finns tillhanda om man når nivå 10 i spiran eller brödvaskapsäventyr (den förvanskning står spelet för), BS-äventyr ska det ju vara.
Som liten och naggande ivrig ser jag ritningar som näst intill ouppnåeliga ...
 

Gaiona

Mästare
Jag har skaffat några byggnader som verkade användbara i Magiakademi. Upptäckte efteråt att det är "utgångna" eventbyggnader som aldrig får en chans att glänsa som det var tänkt. Jag har både en isbjörn, några fenixar.
Till både Isbjörnen och Fenixarna kan du ha tur och få artefakter till i kommande event med lite tur, det har jag lyckats med.
 

Gaiona

Mästare
Visst ska man ha en ritning för att uppgradera dessa små "underverk" - hur får man tag på ritningar? Har läst att de finns tillhanda om man når nivå 10 i spiran eller brödvaskapsäventyr (den förvanskning står spelet för), BS-äventyr ska det ju vara.
Som liten och naggande ivrig ser jag ritningar som näst intill ouppnåeliga ...
Det är bara till magiska byggnader (bostäder och verkstäder) som du behöver ritningar, till andra byggnader behöver du Kungliga restaureringar som man får mycket tidigare i turneringarna.
 

Jian

Mästare
Till både Isbjörnen och Fenixarna kan du ha tur och få artefakter till i kommande event med lite tur, det har jag lyckats med.
Då blir det till att hålla tummarna ;)
Förhoppningsvis går det vägen. Många klagar på Häxan men hos henne har jag haft lite tur :)
 

Jian

Mästare
Det är bara till magiska byggnader (bostäder och verkstäder) som du behöver ritningar, till andra byggnader behöver du Kungliga restaureringar som man får mycket tidigare i turneringarna.
Bra med klargörande - har redan fått någon Kunglig restaurering men ingen Ritning. Man får göra som kängurun - leva på hoppet ;)
 

Sompote

Tävlingsledare
Men lite grann kan jag hålla med. Känns på något sätt jättetråkigt om man har en byggnad som man gillar, men så fick man den i början. Och nu är den inte speciellt bra, men fortfarande en av de man vill ha. Som igår, jag var överlycklig, fick en hemsökt kyrkogård med väldigt mycket mer kulturvärde än den gamla.

Kyrkogård.jpg


Den gamla borde jag skickat för längesedan, men det är en byggnad jag gillar, jag vill att den ska finnas i min by.
För visst ska det finnas möjlighet att kunna sätta en personlig prägel på byn, så inte alla ser likadana ut?
 

Araton

Medlem
nivåbyggnaderna är det inga problem med (än), däremot börjar det bli en massa dagliga byggnader som trängs om utrymmet.
 

Gaiona

Mästare
nivåbyggnaderna är det inga problem med (än), däremot börjar det bli en massa dagliga byggnader som trängs om utrymmet.
Det är inte obligatoriskt att sätta ut byggnaderna men det kan vara ett bra tips att ta bort gamla byggnader från tidigare kapitel eller event som använder utrymmet och som inte ger så mycket (även om man kanske vill behålla den av nostalgiska skäl).
 

harpan

Legend
Det är inte obligatoriskt att sätta ut byggnaderna men det kan vara ett bra tips att ta bort gamla byggnader från tidigare kapitel eller event som använder utrymmet och som inte ger så mycket (även om man kanske vill behålla den av nostalgiska skäl).
Skulle behöva en trädgårds arkitekt som rådda om min stad, ååå jag vet att arkitekten finns gillar ju mina byggnader och kollar inte så ofta på vad dom gör måste lära mig inte bara estetik utan vad som ger mest men som sagt det e väl det roliga!!! har kvar rekreationens damm , snygg men tar en jäla plats!! sen har jag u iofs den fula hamnen kvar .. gillar den men ful som fan
 
Senast ändrad:

Jian

Mästare
Skulle behöva en trädgårds arkitekt som rådda om min stad, ååå jag vet att arkitekten finns gillar ju mina byggnader och kollar inte så ofta på vad dom gör måste lära mig inte bara estetik utan vad som ger mest men som sagt det e väl det roliga!!! har kvar rekreationens damm , snygg men tar en jäla plats!! sen har jag u iofs den fula hamnen kvar .. gillar den men ful som fan
Vilken spännande stadsvandring du bjuder på :) Du har så många olika byggnader och de är placerade som om du redan var Stadsarkitekt, det syns att din stad vuxit över tid.
Om du skulle vilja vara lite mer av "papper och penna" ;) så titta in på elvenarchitect.com
 

Jian

Mästare
En nästan "vid-sidan-om-tråden-fråga"
När man skaffar sig en byggnad (med olika skapelse nivå) som man sedan placerar ut vid olika tillfällen - ger de samma/lika stor utdelning?
Tänker på Resande handelsman (1, 2 eller 3), Om jag skaffar en R hm på nivå 3, en på nivå 5 och en på nivå 6 - får jag då 3 Resande handelsman som ger lika stor utdelning (jag har inte uppgraderat dem, bara skaffat dem vid olika nivå)?
Eller är tipset 0 eller 1 st byggnad och använd boostade fabriker samt handelplats för byte av "handelsmanna-varor"?
 

Gaiona

Mästare
En nästan "vid-sidan-om-tråden-fråga"
När man skaffar sig en byggnad (med olika skapelse nivå) som man sedan placerar ut vid olika tillfällen - ger de samma/lika stor utdelning?
Tänker på Resande handelsman (1, 2 eller 3), Om jag skaffar en R hm på nivå 3, en på nivå 5 och en på nivå 6 - får jag då 3 Resande handelsman som ger lika stor utdelning (jag har inte uppgraderat dem, bara skaffat dem vid olika nivå)?
Eller är tipset 0 eller 1 st byggnad och använd boostade fabriker samt handelplats för byte av "handelsmanna-varor"?
De ger olika utdelning beroende på vilket kapitel de är i (man kan levla dem upp till det kapitel man befinner sig i vilket kostar Kungliga restaureringar, en per ruta som byggnaden tar upp plats, Resande handelsmannen är 2x3 rutor stor och kräver 6 Kungliga restaureringar per kapitel som den levlas).
 
Topp