• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Kommer inte in på Världskartan

MarbiLilla

Medlem
Just nu pågår "Dimmiga skogen" och då behöver man strida på världskartan för att ihop "frön" att köpa diverse ljus för. Sen igår är det helt omöjligt för mig att komma in på världskartan. Laddningen av sidan fryser när den är halvvägs. Vore bra om någon har en idé om hur man löser detta så att det går att fortsätta.
 

Gaiona

Mästare
Mitt förslag är att rensa cache och starta om spelet.

Hur du rensar cachen beror helt och hållet på hur du spelar, om du spelar i en webbläsare på datorn (vilken webbläsare i så fall) eller i appen (på mobil eller på iPad/surfplatta) och i så fall vilken enhet.
 

MarbiLilla

Medlem
Jag testade att rensa cachen men det funkade inte. Nu har jag bytt webbläsare och då är problemet borta. Problemet dök upp när vi hade ett kort strömavbrott häromdagen precis när jag spelade och det kanske hade nån inverkan men nu har jag alltså löst det med att byta webbläsare. Tack för hjälpen.
 

Gaiona

Mästare
Det som kan hända vid ett strömavbrott är att datorn uppdaterar saker när den kommer igång igen och vissa uppdateringar ställer till det.

För att kunna använda den webbläsaren igen som du fick problem med så kan du behöva uppdatera webbläsaren och drivrutinerna till grafikkortet (vilket ofta är en felkälla, inte minst för Google Chrome och andra Chromium-baserade webbläsare inklusive Microsoft Edge) eftersom webbläsaren är så enormt beroende av den drivrutinen.

Andra webbläsare kan anropa drivrutinen på ett annat sätt som kan funka även för äldre versioner av drivrutinen (vilket ofta är Mozilla Firefox).
 

Mammio

Mästare
@Tamara Det finns saker man kan behöva samla/göra på världskartan för att klara uppdrag för att då få mer eventvaluta (fru sniffles magiska ingredienser), så som reliker och konfrontationer. Det är de magiska ingredienserna som man köper de olika ljusen med.
Frön kan man inte köpa ljus med, så jag antar att MarbiLilla menar att man kan behöva klara vissa uppdrag på världskartan. Det kan bli förvirrat när man knappt ser nåt i dimman ;) Vem vet vad man hittar egentligen...
 
Topp