• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Konstruktioner - Core skapar olika mängd enhet på dator eller mobil enhet.

DeletedUser514

Guest
Hallåå.

Har precis kommit till Konstruktionernas kapitel och har upptäckt en märklig grej.
Beroende på om man tömmer produktionen via mobilen eller via datorn så får jag olika mängd C-enheter.

På mobil får man 140 enheter per cykel och på datorn får jag 157?
Om jag har startat produktionen via mobilen och sedan tömmer den via datorn verkar det som att jag får 157 ändå.
Jag har en bonus från mitt blommande underverk på 12% portalproduktion vilket förklarar siffrorna (140*1,12=156,8).
Så problemet verkar ligga i att mobila enheten inte ger min min produktionsbonus från underverk.
 

Bilagor

  • elvenar portal mobile.jpg
    elvenar portal mobile.jpg
    726,7 KB · Visningar: 58
  • elvenar portal comp.jpg
    elvenar portal comp.jpg
    481,8 KB · Visningar: 53

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Du kollar på kostnad på mobilen och antalet tillverkade på datorn.

Mobil-bilden:
Värdet du ser där är kostnaden för att tillverka Bris är 140 Basisk

Webbläsar-bilden:
Värdet du ser där är att du får 157 av den du tillverkar, kostnaden ser du i nedersta delen av rutan.
Eftersom du valt Basisk så kostar den 9300 Mana.

Trycker du Bris i webbläsaren som du gjort på mobilen så kommer du se att den producerar 157 Bris och kostnaden är 140 Basisk.
Det normala värdet är att det kostar 140 för att göra 140 men eftersom du har produktions bonusen så är kostnaden 140 men du får 157 för det.
 

DeletedUser514

Guest
Hej.

När jag är klar med produktionen och tömmer den på mobilen får jag endast 140 Bris.
Bifogar en skärmdump från mobila enheten gällande detta.

Även min produktion av rena basiska är oförändrad på mobilen. För samma mängd mana får jag 140 på mobil enhet men 157 via dator.

Det kan ju mycket väl vara så att detta endast är en grafisk bugg och att jag faktiskt får 157 enheter, men det står absolut att jag endast får 140.
 

Bilagor

  • elvenar 140 bris mobil.jpg
    elvenar 140 bris mobil.jpg
    694,2 KB · Visningar: 59

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Se där, ja det är helt och hållet en grafisk bugg, jag ska rapportera det vidare, tack för att du rapportera det!
 
Topp