• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Kultur/ Blå blomma

DeletedUser142

Guest
När man bygger upp sin stad så kan det vara bra att man kan ändra t.e.x Blå Blomman i Kultur åt vilket ,för att det ska täcka åt alla håll om du fattar vad jag menar
 

DeletedUser106

Guest
Det ska inte vara för enkelt att bygga upp sin stad :)
Ingen av våra byggnader går att vända på och det finns en tanke bakom det från spelskaparnas sida. Man lär sig efter ett tag hur man skall ställa byggnaderna så man täcker hela spel planen. Under spelets gång måste du bygga om staden flera gånger om för tex. många byggnader som verkstäderna, bostäderna mm. byter storlek så det är ett evigt pysslande med att ställa byggnaderna på ett bra sätt så man får plats med så många byggnader som möjligt.
Lycka till med din stad :rolleyes:

Från Simpson
 

DeletedUser138

Guest
Fin sammanfattning av läget, Simpson. Glad att du verkar uppskatta pusslandet :)
En del av kulturbyggnaderna finns faktiskt i "roterade" former. Blå blommor kompletteras lite senare i forskningsträdet med Röda blommor som har samma form men är vriden 90°, så det du efterlyser, Hundlasse, finns just den här gången, men pussla får man göra, precis som Simpson skriver, med de flesta byggnader.
 

DeletedUser106

Guest
red och blue flowers har bara humans så du kan kolla på wiki så ser du dessa kulturbyggnader.
 

DeletedUser114

Guest
Varför är det bara människorna som fått dessa roterande byggnader?
Eller har älvorna (i utbyte) något annat som människorna inte har?
 

DeletedUser114

Guest
Jamen då så... fast det är inte så tydligt att det går att vrida på dem. Eller så är det bara jag som är lite trög ;-)
 

DeletedUser138

Guest
Hej igen, Kaelmai!

Det var nog jag som inte var så tydlig. Det är två olika kulturbyggnader och de går inte att vrida när man bygger dem (eller senare). Men däremot är Guldbärsträdet en vriden form av träd med lila blommor, så man får samma effekt ändå ;)
 
Topp