• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Kultur eller bostäder?

DeletedUser201

Guest
Hej på er!

Senast jag fick "problem" och vände mig till er fick jag så bra feedback och nu har jag återigen hamnat i dilemmat att jag måste omkonstruera min stad. Jag är i kapitlet Trollkarlar och Drakar och har låst upp ganska mycket i forskningsträdet, men ännu inte fabrikerna eller övningsfält.

Frågan är nu: ska jag hellre göra mig av med bostäder eller kulturbyggnader som också ger befolkning för att kunna omplacera resten av stadens byggnader?

Det enkla svaret är väl att göra mig av med bostäderna för att de "bara" har befolkning, men jag vet ändå inte. Så om någon har några bra tips och tankar får ni gärna dela med er.
 

DeletedUser345

Guest
Om det är kulturbyggnader som du fått via event, så kommer de att bli "omoderna" förr eller senare medan bostäder är uppgraderbara.
Av den anledningen skulle jag förespråka att behålla bostäderna.
Men, om det är hyfsat nya eventbyggnader kanske de ger bättre värde per ruta. Då kanske det kan vara idé att riva en bostad eller två för tillfället. De går ju ändå att bygga upp nya bostäder senare igen.
Aldrig några enkla svar.
 

DeletedUser201

Guest
Det är sant. De flesta kulturbyggnader jag har är ganska "gamla", men det är först nu som bostäderna har kommit upp i samma invånarantal så då kan jag ju skrota dem i alla fall!
Det finns ju inga enkla svar i detta spelet, men att rådgöra med varandra
är lika värdefullt!
 
Topp