• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Läs först!

Boefst

Community Manager
Team Elvenar

Ideér och förslag


Vi uppskattar alla idéer ifrån våra medlemmar. Faktum är att en stor del av spelet är byggt på förslag som användarna föreslagit. Vi försöker så gott och väl vi bara kan att implementera funktioner som ni medlemmar vill ha.

Tips för att skriva ett bra förslag


1. Tänk igenom idén noga, skriv ner småpunkter som du sedan kan jobba dig vidare ifrån.
2. Skriv ner detaljer för varje punkt. (Vad är funktionen, vad utför den, till vilken nytta är den.)
3. Skriv ett användarkoncept. Vad kommer spelare ha för nytta av denna specifika funktion och vilken typ av spelare kommer använda funktionen.
4. Skisser är A och O. Det är lättare för oss att jobba utifrån en skiss som en användare har gjort. I själva verket kan mycket text om koncept skippas om man har gjort i ordning en ordentlig skiss.
5. Skriv ner övriga detaljer. Länkar eller bara där du har plockat lite inspiration och så vidare.

Din idé kan sedan öppet diskuteras av medlemmar på forumet. Vill någon utomstående bistå med tilläggande information/synpunkter, så är det varmt välkommet att göra respektfullt.

Varannan vecka går jag igenom alla förslag som kommit in. Jag kommer då att ändra i förslaget om jag anser att det behövs innan jag skickar utvalda förslag vidare.

Team Elvenar
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Det känns som att idéerna får platt fall många gånger även om de är bra, och även om vi är några som gillar dem här. De blir inte inskickade till Inno, utan besvaras bara här lokalt. Varför är det så?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Inskickade till InnoGames blir de, tillsammans med alla andra idéer från alla andra servrar.
Även om vi nog har högst kvalitet på idéerna så är det fortfarande väldigt få som faktiskt blir något.

Av alla idéer som skickats in till Inno från alla servrar sedan Juli förra året så gör jag lite gissningar att:
  • 75% blir avslagna av Inno, (här ingår, dubbletter också)
  • 15% väntar på att någon ska kolla på dem
  • 5% har accepterats och ska implementeras någon gång i framtiden
  • 5% har blivit implementerade.
Utöver det så tar det väldigt lång tid för en idé som blivit accepterad att sen bli implementerad, här är ett exempel:
Aviseringsfilter: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/aviseringar-handlare-anbud-grannhjälp.2476/
Händelseförloppet för denna idén, som ändå är en relativt liten förändring var:
6:e juni 2021: Idé från @ZpaRoW
13:e Juli 2021: Accepterad av InnoGames
3:e mars 2022: Implementerad: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/version-1-148.2840/
 
Topp