• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Låsa vägar i Äventyren!

DeletedUser93

Guest
Skulle önska att man kan låsa vägar. Om man till exempel valt en väg, skrivit det i chatten men sedan "trillar" det bort. Skapar en del problem som ju kunde undvikas om Archmage, Mage och Ambassadörerna kunde låsa de andra vägarna tills den första var klar. Kanske låsfunktion i enbart den 3:dje rundan?
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Har för mig att jag sett detta förslaget i tidigare trådar, men det gör inte det mindre bra för det!
Håller helt med, det hade varit UTMÄRKT!! :diamond: :diamond:
 

Gaiona

Mästare
Det skulle vara en klar förbättring om de pluppar som man lagt något på kunde markeras redan då och inte bara som nu när de är slutförda, det är lätt hänt innan första pluppen är färdig att någon inte ser det och lägger in medaljer på någon av de andra plupparna.
 

Grizabella

Kändis
Eller ännu hellre om cheferna i BS kunde flytta redan lagda märken (o annat) till de pluppar BS prioriterat. Då kan man effektivisera BS vägval enormt när nån lägger ”fel”. G.
 

ZpaRoW

Mästare
annat alternativ är man kunde skicka sina saker till en annan spelare, då inno är så smart å avslutar BÄ klockan 01 när säkert dem flesta sover, ska man behöva sjukskriva sig för vara med till slutet?, då kan man ju ge alla sina produkter till "natt människorna" och då går ju inte produkter till spillo!
 

potter

Mästare
BÄ uppfattar jag som ett experiment för att samarbeta mellan medlemarna i BÄ.t så det är väl dags att lära sig detta nu? Hur barnslig får man bli? Om du vill sova tidigt kan du be din spelledare att prioritera dig att lägga i oändliga snurran men jag tycker detta klagandet börjar bli tröttsamt vad det gäller BÄ!
Visa lite samarbetsvilja så skall ni se att det kommer att gå alldeles utmärkt.;) :cool: :eek:
 

ZpaRoW

Mästare
Tror dem flesta här har jobb som börjar 7 lr tidigar så varför tusan ska dem lägga en tid som avslutas klockan 01, (går upp innan05) är det efter andra länders tider elvenar går efter? Sen kan man såklart stoppa in saker i hålet innan men då måste man ju sitta där å få chansen just då dem produkterna kommer! Är man arbetslös så köper ja iden med spela till 01 ;p (skämtosido) lr har arbeten som passar men tror nog inte ja är den enda på elvenar som förespråkar ett tidigare avslut på BÄ!
BÄ i övrigt tycker ja funkar bra, man får läsa pm så saker inte läggs felplupp mm, det andra var förslag om du tolkar det barnsligt att man ger ideer är helt upp till dig!!! ;)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Hade för mig att jag redan svarat i denna tråden, men jag skickade i alla fall in det till InnoGames, men det skulle inte förvåna mig om det inte blir något av det.
Jag tror @potter har rätt i att det ska va lite samarbete i att få alla att lägga på rätt ställe. Det ska inte vara för lätt och allt ska inte serveras på silverfat. :)

Sen @ZpaRoW du har så klart helt rätt i att det inte borde sluta mitt i natten. I princip allt (event, BÄ, erbjudande m.m) är schemalagda 00:00 dag 1 till 00:00 dag x. Men BÄ borde vara ett specialfall och jag hoppas det kommer flyttas till någon annan tid.
 

Macbolan

Mästare
Det finns ju möjligheter att utse Vissa sk. "Spelledare" som i typ Grepolis...som tar emot resurserna ifrån övriga medlemmar..å sedan lägger i slutobjektet!
I Tribal wars kan man utse 2 sk. "Sitters"..som kan logga in på ditt konto och fördela resurser eller skydda din stad, när du sover...
Men det tar ju bort en hel del av ens egna personliga ansvar..att vara på plats å bidra i stunden!
Men visst ett par varianter...?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser578

Guest
Skulle önska att man kan låsa vägar. Om man till exempel valt en väg, skrivit det i chatten men sedan "trillar" det bort. Skapar en del problem som ju kunde undvikas om Archmage, Mage och Ambassadörerna kunde låsa de andra vägarna tills den första var klar. Kanske låsfunktion i enbart den 3:dje rundan?
Har för mig att jag läst något liknande i en annan tråd. Men det är skönt att se tydligt var man ska gå eller inte gå på äventyrskartan. Och att det bara är ledningen som kan ändra det.
 
Topp