• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Möjlighet att köpa magiska byggnader från lägre kapitel för mindre mängd diamanter?

Rosis

Mästare
Hej!

Hade jag vetat det jag vet om detta spel idag, så hade jag köpt flera magiska byggnader (hus och verkstäder) i någon av de första kapitlen för diamanter. Jag har till och med varit så dum att jag slog sönder några magiska verkstäder och hus, eftersom jag vid tillfället trodde att jag aldrig skulle ha chans att komma över ritningar. Jag tyckte då att de bara tog upp onödigt utrymme och inte gav så mycket. Suck. :( Jag hade ju kunnat ha kvar åtminstone de magiska verkstäderna för event och sånt. Och nu kan jag känna mig totalt blåst, som inte begrep bättre.o_O

När man kommer upp i kapitlen blir de magiska byggnaderna bara dyrare och dyrare. :diamond::diamond::diamond::diamond::diamond::mad::diamond::diamond::diamond::diamond::diamond: Och köper man mer utrymme i sin stad för diamanter, så räcker det liksom med diamantutgifter, för det är ju trots allt riktiga pengar det handlar om. :oops: Jag har sponsrat detta spel rätt så mycket eftersom jag tycker det är så kul. Det vore trevligt att kunna ha en möjlighet att betala lägre diamantkostnad för en magisk byggnad med enbart en stjärna. Kanske lite dyrare kostnad än om man är på kapitel 1, men inte så mycket dyrare, och betydligt billigare än att köpa en som är på ens rätta kapitel... Och så får man bygga upp det med ritningar som man kämpar för att få i relikturneringarna istället. Jag tror nog inte att ni skulle förlora så otroligt mycket på det här, eftersom det kommer alltid finnas de som vill att allt ska ske på en gång. Snarare tvärtom, tror jag att det finns de som kommer att köpa fler magiska byggnader, eftersom de har ritningar som de inte vet vad de ska göra av med (fast det är ju ändrat nu, med nya recept i akademin). Det här är en önskan från mig.:)

Tack för ett kul spel. / Rosis. :cool:
 

DeletedUser514

Guest
Jag håller med om inlägget och har tänkt samma tanke förut.
Nu när man är i ett brödraskap som lyckas ta tio så skulle man gärna investera i fler magiska bostäder/verkstäder.
Men det är rejält störande att priset ökar konstant, då jag har svårt att i nuläget motivera kostnaden om jag jämför mot exempelvis expansioner/byggare/magiakademi.
Nu önskar jag att jag hade investerat i fler magiska saker tidigt när de var billiga, eftersom allt annat som kostar diamanter har fasta priser.
Men när man är en liten stad så kan man ju inte veta att man kommer kunna uppgradera byggnaderna, så då ansåg jag att det var bortslösade diamanter.
 

Macbolan

Mästare
Sent skall syndaren Vakna!
Nää skämt åsido!
Detta spelet är så progressivt..så det är svårt att Veta..Var man hamnar efter nåt År..??
Bara å gilla läget! ;)
 
Topp