• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Möjlighet att se väganslutningsbehov i blå byggda byggnader

Josef Knecht

Lärling
Hej,

Jag tycker att man borde kunna se huruvida en blå (redan byggd) byggnader har behov av väganslutning eller ej. Det syns när byggnaden är i lager men ej efter detta (däremot syns övriga krav om man klickar på den). Detta är ffa intressant när man vill flytta runt byggnader.
 

Gaiona

Mästare
Det är ganska enkla regler om byggnader som behöver väganslutning.
  • Producerar byggnaden något, då behövs en väg (byggnader som endast har kultur och befolkning kräver ingen väg).
Undantag från ovanstående regel är dock följande (för gästraserna är det lite krångligare, se nedan inklusive fotnoter):
  • Alla Uråldriga Under behöver väganslutning.
  • För byggnader som ingår i ett set som sitter ihop så behövs endast väganslutning till en av byggnaderna.
  • För gästraser så ska gästrasens portal alltid ha en väganslutning till stadshuset.
  • De byggnader som kräver direktkontakt med en annan byggnad hos gästrasen kräver ingen väganslutning.
  • De gästrasbyggnader som behöver direktkontakt med någon av dina ordinarie byggnader kräver ingen egen väg.
  • Några gästraser har egna anslutningsvägar, de byggnaderna behöver en sådan väganslutning till gästrasens portalbyggnad. Fotnot 3

Fotnoter:
  1. Gäller för gästraser i kapitel 14 - 17
  2. Gäller för gästraser i kapitel 13 och 20
  3. Gäller för gästraser i kapitlen 6 - 12, 18 och 19
Jag hoppas att det blev rätt, det är inte så enkelt att sammanställa informationen.
 

Josef Knecht

Lärling
Det är ganska enkla regler om byggnader som behöver väganslutning.
  • Producerar byggnaden något, då behövs en väg (byggnader som endast har kultur och befolkning kräver ingen väg).
Undantag från ovanstående regel är dock följande (för gästraserna är det lite krångligare, se nedan inklusive fotnoter):
  • Alla Uråldriga Under behöver väganslutning.
  • För byggnader som ingår i ett set som sitter ihop så behövs endast väganslutning till en av byggnaderna.
  • För gästraser så ska gästrasens portal alltid ha en väganslutning till stadshuset.
  • De byggnader som kräver direktkontakt med en annan byggnad hos gästrasen kräver ingen väganslutning.
  • De gästrasbyggnader som behöver direktkontakt med någon av dina ordinarie byggnader kräver ingen egen väg.
  • Några gästraser har egna anslutningsvägar, de byggnaderna behöver en sådan väganslutning till gästrasens portalbyggnad. Fotnot 3

Fotnoter:
  1. Gäller för gästraser i kapitel 14 - 17
  2. Gäller för gästraser i kapitel 13 och 20
  3. Gäller för gästraser i kapitlen 6 - 12, 18 och 19
Jag hoppas att det blev rätt, det är inte så enkelt att sammanställa informationen.
OK. Tack för svar. Jag visste inte detta, ffa eftersom det är så väldigt många olika byggnader att det är lite svårt att få just denna överblick.
 
Topp