• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Möjlighet att se varulager vid val av strid eller förhandling

DeletedUser

Guest
Hej!
när man ska välja om man skall strida eller förhandla så går det inte att öppna "drop-down" menyn med varulagret. Eftersom man har minne som ett såll, kommer man inte ihåg hur mycket varor man har av det ena eller andra slaget, utan behöver "uppdatera sig" vid varje konfrontation. Då måste man stänga truppfönstret för att kolla varulagret, för att öppna truppfönstret igen, för att inse att den förhandlingen var för dyr, för att öppna en annan konfrontationsmöjlighet i provinsen, och så får vi stänga truppfönstret igen för nu var det lite andra varor som begärdes, då måste man kolla varulagret igen, och tillbaka för att öppna truppfönstret igen..,(vilken konfrontation var det nu igen?:confused: Ooops! Nej det var fel! Öppna, stäng, öppna, stäng-- åhh där var den :rolleyes:... ) Tja, och så där kan man få hålla på några gånger under en spelsejour... Tjatigt tycker jag.. Borde finns någon smart och enkel lösning på detta, så därför lämnar jag nedan 3 olika förslag på hur man kan lösa detta:

Konkret förslag 1) Scrollfunktion på konfrontationsplatserna så att man bara behöver hålla muspekaren på en av de 8 konfrontationsplatserna på provinskartan så kommer en informationsruta upp med fiendetrupper och förhandlingskostnad för aktuell plats. Det är först när man väljer att gå in på denna plats som fönstret för val av strid eller förhandlingsmöjlighet öppnas.

Konkret förslag 2) Ordna så att det går att komma åt drop-down meny för att se varulagret när fönstret för val av förhandling eller strid är öppet.

Konkret förslag 3) Lägg till en ny funktion i själva fönstret för val av förhandling eller strid, där man kan se varulagret.

Tja, det var väl det jag hade att säga...
/Alvenor
 

DeletedUser3

Guest
Hej Alvenor,

Tack så mycket för en ypperligt utförd lista med förslag. Jag kommer skicka det här till utvecklarna och göra dina önskemål hörda :)

Mvh
Team Elvenar
 
Topp