• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Möjlighet att sortera i lagret

Som alla som spelat en tid märkt, samlas det en hel del Byggnader (frammaningar) och instanser på lagret. Det är omöjligt att få en snabb blick över det man har och extremt tidskrävande.
Jag saknar en funktion att kunna sortera dessa på ett enkelt och lätt genomskådligt sätt.
Instanserna skulle man tex kunna visa på sina respektive kategorier: Tidsboostar, förnödenhetsgåvor, myntregn, etc.
Byggnaderna (Frammaningarna) borde man kunna sortera på olika sätt.
Kapitel: på detta sätt ser man hur mycket resurser kräver byggnaden för att uppdateras till sin maximala potential.
Mana: Vilka byggnader som ger mana
Befolkning: Vilka byggnader som ger befolkning
Kultur: Vilka byggnader som ger kultur
Varor/Resurser: Vilka byggnader som ger varor
Och så vidare.....
 

Gaiona

Mästare
Det finns ju åtminstone i appen en sedan länge efterlängtad sökfunktion för byggnaderna, jag är dock rädd att Innogames tycker att det räcker men nog vore det trevligt med en sorteringsfunktion som gör att det går snabbt att hitta de byggnader som man behöver för att få upp produktionen av en viss vara.
 

pling

Medlem
ja, det vill jag ha, sortering, det är ett himla letande. jag spelar inte på appen mer än när jag ger grannhjälp i min värld.
 

Gaiona

Mästare
ja, det vill jag ha, sortering, det är ett himla letande. jag spelar inte på appen mer än när jag ger grannhjälp i min värld.
Jag gillar sökfunktionen i lagret i appen, helt perfekt men för att hålla koll på vilka byggnader som ska användas härnäst så har jag faktiskt dem i ett Excel-dokument där de viktigaste sakerna står inskrivna för varje byggnad!
 

AlienPoppy

Medlem
Ja, gärna sortering! Av både kultur, befolkning, mana, frön, men också storlek skulle uppskattas. När det finns en smatt "över" i staden med ett visst antal rutor skulle det vara smidigt att kunna söka efter alla byggnader som upptar det antalet för att enkelt kunna hitta den mest lämpliga byggnaden. Tex om det finns ett område på 2*4 rutor och spelaren befinner sig i Hobkapitlet och behöver så mycket mana som möjligt, så vore det bra att kunna sortera efter storlek för att se vilken byggnad på 2*4 rutor som producerar mest mana.

Är väldigt glad över den sökfunktion som finns i appen! Skulle den kunna utvecklas och förbättras?
 

Gaiona

Mästare
Ja, gärna sortering! Av både kultur, befolkning, mana, frön, men också storlek skulle uppskattas. När det finns en smatt "över" i staden med ett visst antal rutor skulle det vara smidigt att kunna söka efter alla byggnader som upptar det antalet för att enkelt kunna hitta den mest lämpliga byggnaden. Tex om det finns ett område på 2*4 rutor och spelaren befinner sig i Hobkapitlet och behöver så mycket mana som möjligt, så vore det bra att kunna sortera efter storlek för att se vilken byggnad på 2*4 rutor som producerar mest mana.
Det du önskar kallas för filter och det skulle helt klart underlätta för att hitta det man söker.
 
Ja, gärna sortering! Av både kultur, befolkning, mana, frön, men också storlek skulle uppskattas. När det finns en smatt "över" i staden med ett visst antal rutor skulle det vara smidigt att kunna söka efter alla byggnader som upptar det antalet för att enkelt kunna hitta den mest lämpliga byggnaden. Tex om det finns ett område på 2*4 rutor och spelaren befinner sig i Hobkapitlet och behöver så mycket mana som möjligt, så vore det bra att kunna sortera efter storlek för att se vilken byggnad på 2*4 rutor som producerar mest mana.

Är väldigt glad över den sökfunktion som finns i appen! Skulle den kunna utvecklas och förbättras?
Väldigt bra tanke med även storlek---)
 
Topp