• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Magiakademin kista

ZpaRoW

Mästare
Liten fundering på kistan i magiakademin! När man samlat ihop 100 visonsdimmor så kan man öppna upp belöningen i kistan och man kan köra på utan att öppna och kan ta flera på en stött! Men då kommer vi till min fundering, när event startar så ändras belöningen i kistan och när event är slut så ändras det igen! Mer kistor man tar efter varandra blir belöningarna bättre? beror väll på vad man vill ha då kanske men för när ett event startar och när det slutar igen känns som den startar om på ruta ett igen? sparar man jädra massa utan att öppna upp så hinner man ju få mer olika belöningarna innan ett nytt event startar? haha hänger ni med på hur ja menar å tänker! Isf är min tanke spara jädra massa och kanske plocka 20 kistor i en stött/irad å få jädra bra belöningar om nu min tanke är rätt lr finns det kanske bara ex antal olika kistor med belöningar som roterar?
Mvh Z
 

ZpaRoW

Mästare
jag undviker ta kistorna vid eventet ist! För den tid man lägger för få en kista och få (chans att få) så lite eventvaluta tycker ja inte 'är värt att ta kistan om man har en klar och procenten minskar på resterande bra saker!
 

Mammio

Mästare
@ZpaRoW Det finns x antal kistor som roterar. Exakt hur många vet jag inte men jag bollar vidare till andra forum för att se om nån har räknat "varven". Emellanåt byts vissa belöningar ut i kistan men hur ofta det sker vet jag inte heller.
Så du får inte bättre belöningar för att du väntar på att öppna kistorna utan dina kistor kommer att innehålla de belöningar du ändå skulle ha fått. De står bara i väntkö så att säga.
Om man inte tycker att man behöver mer eventvaluta så är det bra att inte ta några kistor under eventet. Det gör inte jag heller :)
 

ZpaRoW

Mästare
Hade gärna tagit kistorna under eventet om det var mer eventvaluta, som det är nu är ger typ 2 uppdrag mer än i kistan och då är det hundra gånger mer arbete att få en kista :)
 

DeletedUser345

Guest
Tror ni pratar om olika kistor. ZpaRoW om kistan i magiakademin och Mammio om kistorna i själva eventet.
 

ZpaRoW

Mästare
Detta event så var eventvalutan borta och de gilla vi :D men nu har ja samlat lite hahah så summa kardemumma så verkar det som efter 10 kistor så startar kistpriserna om:
1 - 8 Booster 8h-50%, 35 Kunskapspoäng-50%
2 - 500 Diamanter-20%, 5 Uråldriga kunskap 10-40%, 2 Glittrande Faderträd-40%
3 - 5 Uråldriga kunskap 10-40%, 1 Snötäckt charmerande träd-20%, 12 Booster 5h-40%
4 - 4 Frusen blå flamma-40%, 35 Kunskapspoäng-40%, 500 Diamanter-20%
5 - 1 Igloofestival-20%,35 Kunskapspoäng-40%,12 Booster 5h-40%
6 - 500 Diamanter-20%, 5 Uråldriga kunskap 10-40%, 3 Vinterlyktor-40%
7 - 8 Booster 8h- 50%, 35 Kunskapspoäng-50%
8 - 500 Diamanter-30%, 5 Uråldriga kunskap 10-70%
9 - 1 Ondskans väderkvarn-20%, 5 Uråldriga kunskap 10-40%, 12 Booster 5h-40%
10 - 25 Kunskapspoäng-40%, 500 Diamanter-20%, 1 Manasågverk-40%
11 - 8 Booster 8h-50%, 35 Kunskapspoäng-50%
12 - 500 Diamanter-20%, 5 Uråldriga kunskap 10-40%, 2 Glittrande Faderträd-40%
 

Macbolan

Mästare
Jag Vill bara ha EN kista.i detta spel!
Och Vinsten är;.... att ZpaRoW joinar Mig och vårt glada gäng av "Anarkister"!! :cool::p
Mvh
Mac
Ps..skulle Älska å få köra en FredagkvällsParty ihop med Zparwen...;)
 

harpan

Legend
@ZpaRoW Det finns x antal kistor som roterar. Exakt hur många vet jag inte men jag bollar vidare till andra forum för att se om nån har räknat "varven". Emellanåt byts vissa belöningar ut i kistan men hur ofta det sker vet jag inte heller.
Så du får inte bättre belöningar för att du väntar på att öppna kistorna utan dina kistor kommer att innehålla de belöningar du ändå skulle ha fått. De står bara i väntkö så att säga.
Om man inte tycker att man behöver mer eventvaluta så är det bra att inte ta några kistor under eventet. Det gör inte jag heller :)
:rolleyes:Sparat en kista nu , ser bara vad som kan finnas i den första, tur att vi fått en lathund av SpaRoW men nu börjar ett even spännande och se hur det kommer att se ut i kistorna då!!?, en fråga har inte en susning hur många "gröna dimmor jag lagt in i den 2 Kistan jag sparar till... kanske skulle ha skrivit upp på papper och penna??? eller kan man se det på nått sätt???:oops:
 

harpan

Legend
Liten fundering på kistan i magiakademin! När man samlat ihop 100 visonsdimmor så kan man öppna upp belöningen i kistan och man kan köra på utan att öppna och kan ta flera på en stött! Men då kommer vi till min fundering, när event startar så ändras belöningen i kistan och när event är slut så ändras det igen! Mer kistor man tar efter varandra blir belöningarna bättre? beror väll på vad man vill ha då kanske men för när ett event startar och när det slutar igen känns som den startar om på ruta ett igen? sparar man jädra massa utan att öppna upp så hinner man ju få mer olika belöningarna innan ett nytt event startar? haha hänger ni med på hur ja menar å tänker! Isf är min tanke spara jädra massa och kanske plocka 20 kistor i en stött/irad å få jädra bra belöningar om nu min tanke är rätt lr finns det kanske bara ex antal olika kistor med belöningar som roterar?
Mvh Z
Hur många kistor kan man spara och måste jag hålla reda på antalet själv eller kan man se det på nått sätt??? o_O
 

Mammio

Mästare
Ja, det är synd att det inte går att se hur många kistor man har sparat, man tappar lätt bort räkningen. Det går att spara hur många kistor som helst, som ZpaRoW säger.
 
Topp