• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Majfirandes uppdragslinje - åtkomst

DeletedUser597

Guest
Maj event - Episodiskt event-uppdrag 02.jpg


. Uppdragsfönster med tidslinjen
-
Maj event - Episodiskt event-uppdrag 03.jpg


när man löst ett visst antal uppdrag (40 tror jag vart det ) går uppdragen över till 1 uppdrag per dag. När dagens uppdrag är löst kommer jag inte längre åt uppdragslinjen.
-
Maj event - Episodiskt event-uppdrag 01.png


Scenario 1:
Antar att jag löste uppdrag nr 58 och det är sista tävlingsdag. Nu undrar jag om jag kan plocka det sista "Högtidligt Majträdsartefakt" ? då jag förmodligen inte kommer åt tidslinjen längre.
Scenario 2:
Jag har löst uppdrag 40 och spelet går över till dagliga uppdrag men jag har inte tagit ut artefakten på uppdrag 39' Om det är sista dagen av eventet och jag inte kommer åt tidslinjen längre förlora jag mitt artefakt ?
 

Rosis

Mästare
Mycket intressant frågeställning. Min uppdragsruta blev grå, då jag klarat alla uppdragen, och har nu bara de dagliga kvar. Men nästa dag, innan jag klarar mitt dagliga mål, ser jag rutan som vanligt, med den där linjen, och att jag inte har tillräckliga poäng för att ännu ta den sista blomartefakten. Funderade på samma sak, och är det precis på sista dagen man får den, om det är så uträknat, tycker jag att det är lite väl tight. Väntar på ett riktigt svar jag också.
 

Gaiona

Mästare
Mycket intressant frågeställning. Min uppdragsruta blev grå, då jag klarat alla uppdragen, och har nu bara de dagliga kvar. Men nästa dag, innan jag klarar mitt dagliga mål, ser jag rutan som vanligt, med den där linjen, och att jag inte har tillräckliga poäng för att ännu ta den sista blomartefakten. Funderade på samma sak, och är det precis på sista dagen man får den, om det är så uträknat, tycker jag att det är lite väl tight. Väntar på ett riktigt svar jag också.
Jag tror att uträkningen är att alla som klarar alla uppdrag får inte automagiskt alla artefakter, man måste ha lite tur och vinna några vårfröer (eller vad det nu råkar vara som man behöver) för att lyckas.

Tyckte mig märka det i valentineventet då jag klarade alla uppdragen men fick inte tag i tillräckligt med artefakter för att utveckla den maximalt (å andra sidan var jag inte ens intresserad av att sätta ut hjärtvagnen, liksom med Majträdet som ger för lite fullt utvecklat).
 

DeletedUser597

Guest
Mycket intressant frågeställning. Min uppdragsruta blev grå, då jag klarat alla uppdragen, och har nu bara de dagliga kvar. Men nästa dag, innan jag klarar mitt dagliga mål, ser jag rutan som vanligt, med den där linjen, och att jag inte har tillräckliga poäng för att ännu ta den sista blomartefakten. Funderade på samma sak, och är det precis på sista dagen man får den, om det är så uträknat, tycker jag att det är lite väl tight. Väntar på ett riktigt svar jag också.
Nej, det är inte så uträknat att uppdrag 58 blir alltid på sista dagen. Allt beror på hur snabb du är att fixa dom första 40. Min fundering är: Kommer jag åt tidslinjen för att hämta hem min artefakt #3 om jag fixa uppdrag 58 på sista tävlingsdagen?
Artefakt #2 (uppdrag 39) är inget problem då den dagliga sekvensen börjar med uppdrag 41. Glömmer jag dock att plocka den och fixa en uppdrag 41 och uppåt kommer jag inte åt tidslinjen och är detta sista tävlingsdagen förlora jag artefakten. INNOGAMES uppmanar faktiskt att ta hem artefakten så fort som möjligt men som sagt om 58 faller på sista dagen, vad händer då?
 

DeletedUser597

Guest
Det slog mig att det faktiskt är möjligt att uppdrag 58 är alltid på sista dagen om man nu har kommit så långt. Min uppdragssekvens övergick dag 3 till daglig sekvens och startade med uppdrag 41 som första sekvensdags-uppdrag. Det vart tävlingens dag 3 - uppdrag 42 blev den enda uppdrag på dag 4.
Skulle vara intressant att höra om någon här har övergått till daglig sekvens och i så fall vilken tävlings dag och uppdragsnummer (se tidslinjen) det blev. Idag är det tävlingsdag 8; om någon går över idag till den dagliga sekvensen borde den börja med uppdrag 46 - om det förstnämnda är korrekt.
Om antagande är korrekt borde följande tabell gälla:

TävlingsdagUppdragsnummer
139
240
341här började min dagliga sekvens
442
543
644
745
846
947
1048
1149
1250
1351
1452
1553
1654
1755
1856
1957
2058

Någon som har gått över och kommer ihåg?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det är så det är tänkt tror jag.
Så du sparar i princip in de dagliga uppdragen tills du kommer till dem.
Hade du inte kommit till de dagliga uppdragen förrän sista dagen så hade du kunna göra alla de dagliga uppdragen på samma dag.
 

DeletedUser597

Guest
Japp, det är nu så som jag misstänkte och ovan tabell är bekräftad. Har fått info av en spelare som gick över till 1 uppdrag per dag, idag (dag 9), och det blev uppdrag 47 som start för den dagliga sekvensen. Så med förhindra man att någon blir klart med alla 58 uppdrag innan sista dagen. Då finns det säkert en möjlighet att ta hem den 3:e artefakten på sista dagen, hoppas jag i alla fall.
 
Senast redigerad av en moderator:

potter

Mästare
Varför envisas inno med att ha ett första pris som är huvudpriset i detta event 2 gånger. Jag skulle tycka att man kan ha artefakter istället för ytterligare pris i som stort pris. Kanske tänker jag fel, men att få/ha 2 stycken Högtidligt Majträ känns bara fel! Jag menar det räcker väl om det finns ett stort pris eller ett exklusiv daglig belöning. Vilket jag förövrigt ännu ej vunnit.:mad:o_O
 

DeletedUser597

Guest
Varför envisas inno med att ha ett första pris som är huvudpriset i detta event 2 gånger. Jag skulle tycka att man kan ha artefakter istället för ytterligare pris i som stort pris. Kanske tänker jag fel, men att få/ha 2 stycken Högtidligt Majträ känns bara fel! Jag menar det räcker väl om det finns ett stort pris eller ett exklusiv daglig belöning. Vilket jag förövrigt ännu ej vunnit.:mad:o_O
Jag tycker att det är fantastiskt att ha möjlighet till 2 stycken 1:a pris. Det är inte bara i detta event. Jag har 2 x Sjöjungfrurnas paradis och 2 x Pepparkaksgård. Jag kommer även ha 2 x Högtidligt majträd. Önskade bara en möjlighet att få komplettera med fler artefakt så att båda kan blir en level 10 byggnad.
- 2 är bättre än 1 :)
 

Gaiona

Mästare
Det slog mig att det faktiskt är möjligt att uppdrag 58 är alltid på sista dagen om man nu har kommit så långt. Min uppdragssekvens övergick dag 3 till daglig sekvens och startade med uppdrag 41 som första sekvensdags-uppdrag. Det vart tävlingens dag 3 - uppdrag 42 blev den enda uppdrag på dag 4.
Skulle vara intressant att höra om någon här har övergått till daglig sekvens och i så fall vilken tävlings dag och uppdragsnummer (se tidslinjen) det blev. Idag är det tävlingsdag 8; om någon går över idag till den dagliga sekvensen borde den börja med uppdrag 46 - om det förstnämnda är korrekt.
Om antagande är korrekt borde följande tabell gälla:

TävlingsdagUppdragsnummer
139
240
341här började min dagliga sekvens
442
543
644
745
846
947
1048
1149
1250
1351
1452
1553
1654
1755
1856
1957
2058

Någon som har gått över och kommer ihåg?
Jag gick över igår och hamnade på uppdrag 39 så det verkar stämma.
 

DeletedUser597

Guest
Jag gick över igår och hamnade på uppdrag 39 så det verkar stämma.
Nej, då stämmer det inte alls. Igår var tävlingsdag 9 och då skulle du enligt tabellen har hamnat på uppdrag 47 som första uppdrag på den dagliga sekvensen, så som den andra spelare jag skrev om igår gjorde.
 

Gaiona

Mästare
Jag samlar till majfestivalscen (May festival stage, dag 15), tycker den verkar bättre än Drakmoder (dag 17).
 
Topp