• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Markera vad jag/vi vill ha hjälp med vid grannhjälp

harpan

Legend
Sitter å funderar ibland, ja det e sant! Vi har ju fått den jätte braiga funktionen vid grannhjälp att man/ vi bara behöver klicka Stadshus, byggmästare eller en random kultur typ... super bra i sig!!! men när man går ut på Uråldriga under så kan man /vi välja vilket under man helst vill ha hjälp med. går det inte att göra lika dant med grannhjälp ? vet att jag kan skriva i "namnfältet" men det ser man ju inte längre om man inte längre fysiskt hälsar på ... e jag över arbetande eller ?? :):cool::rolleyes:;)
 

Mirabella77

Legend
Hahaha nej då är jag också över arbetande ;) De är en toppen ide! Brukar alltid själv vara jätte snabb och inte se vad mina medlemmars önskar sig och så ger jag nästan varje dag putsen till fel byggnad. Vad tror ni om de såg ut på detta sätt? :
jjj.png

OBS! Mixad bild!:cool:
 

Jian

Mästare
Jag har en granne med mycket höga poäng - han vill ha bygghjälm oj där kom autoskrivaren in. Han vill ha bygghjälp. Efter mycket letande i hans stora stad, fann jag byggmästarstugan. På/över alla? kulturbyggnader fanns det ett par hjälpande händer så även på stadshuset. Men inte hos byggmästaren. Han har skrivit i stadsnamnet att han vill ha bygghjälp, jag har skrivit till honom och frågat, han har bekräftat - men jag hittar inget sätt att putsa hos/på hans byggmästare.
En annan närliggande fråga - den bild som visas, är den kulturbyggnad som är det mest lönsamma förslaget?
En annan idé: Ge ett bildalternativ var enda gång det handlar om grannhjälp. I stora städer går man lätt vilse och har svårt att hitta (utom möjligen stadshuset) var man ska putsa.
 

Gaiona

Mästare
En annan närliggande fråga - den bild som visas, är den kulturbyggnad som är det mest lönsamma förslaget?
Jag upplever som att det är den byggnad som ger mest kulturbonus.

I appen går man inte in i städerna och ger hjälpen, man får upp en till tre ikoner som man kan klicka på, stadshuset är alltid med, byggmästarstugan om det finns en ledig "plats" och den kultur som ger mest bonus (om det finns en sådan), man slipper alltså (och kan inte ens) gå in i varje stad för att putsa.
 

Jian

Mästare
Så om jag inte hittar någon grann-ikon över byggmästaren, kan jag då utgå från att han har fullt upp och inte behöver (kan ta emot) mer hjälp?
Jag sitter hela tiden (kanske inte bokstavligt) framför min datorskärm. Även på datorskärmen kommer det upp färdiga hjälpförslag med en bild till.

Servicen med grannhjälpsikoner verkar bara finnas på aviseringslistan. Jag har några grannar som jag är osäker på om de bor kvar eller om de har migrerat. Hos dem verkar det inte bli någon hjälpikon med bild. Däremot kan jag gå in via stadsbesök och den lilla handen i listen längst ner. Dessa grannar håller till i varsin liten by.
 

Gaiona

Mästare
Det är rätt många runt omkring oss som verkar inaktiva (du har säkert lagt märke till att jag håller till nära dig på världskartan), de försvinner nog så småningom eller så blir du flyttad till en mer aktiv plats om du inte aktivt valt att stanna kvar (det finns en inställning för det i datorversionen).
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Så om jag inte hittar någon grann-ikon över byggmästaren, kan jag då utgå från att han har fullt upp och inte behöver (kan ta emot) mer hjälp?
Ja :)

De bilder som kommer upp som förslag när du ger grannhjälp via BS-skölden eller via händelserna, visar de som kan ta emot grannhjälp och om byggstugan inte visas bland urvalet så är den redan full. Man kan ta emot hjälp 5 gånger till byggstugan, sen får man vänta tills man antingen använt hjälpen man fått (som ju gör att man minskar tiden på uppgraderingarna) eller tills hjälpen försvinner. Den går ut efter ett visst antal timmar :)
 

Mirabella77

Legend
Jag har en granne med mycket höga poäng - han vill ha bygghjälm oj där kom autoskrivaren in. Han vill ha bygghjälp. Efter mycket letande i hans stora stad, fann jag byggmästarstugan. På/över alla? kulturbyggnader fanns det ett par hjälpande händer så även på stadshuset. Men inte hos byggmästaren. Han har skrivit i stadsnamnet att han vill ha bygghjälp, jag har skrivit till honom och frågat, han har bekräftat - men jag hittar inget sätt att putsa hos/på hans byggmästare.
En annan närliggande fråga - den bild som visas, är den kulturbyggnad som är det mest lönsamma förslaget?
En annan idé: Ge ett bildalternativ var enda gång det handlar om grannhjälp. I stora städer går man lätt vilse och har svårt att hitta (utom möjligen stadshuset) var man ska putsa.
Jian, om det haar jag tagit up i tråden "Mina grannar på kartan" . På appen har de uppdaterat på detta sätt att man inte behäver besöka var och en stad på kartan och slippa all letande o sökande, det är bara att trycka på stadens namn och ge granhjälp på de möjliga sakerna som de går vilket jag tycker det borde vara samma på dator versonen. Heller hur?
 
Topp