• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Marknadsplatsen verkar helskum just nu.

DeletedUser623

Guest
Jag kan köpa 1000 elexir för 2250 stål. Erbjudandet har två stjärnor.

Vad är det som händer? Kan man lita på på att man får det man räknar med att få? 1000 elexir borde vara värt 16000 stål.
 

DeletedUser166

Guest
och de är precis som de borde, marknaden har varit så stört skev innan nu är de mer rimligt.

Ja blev alltid förbannad då ja såg såna bud ute, inte för att folk la ut dom för att folk tog dom, ja föraktar då folk gör tröga saker.
 

Rosis

Mästare
:elixir: = :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: :steel: Titta på ratiot, vilket jag anser alltid har varit helt absurt. Nu, efter ändringen är det helt enkelt underbart på marknadsplatsen, för nu slipper man se eländet som det valda exemplet "1000 elixir mot 16 000 stål", om man låter bli att rulla/bläddra allt för långt ned i listan. Märkligt nog så såg man inte samma erbjudande fast tvärtom från dessa spelare... :p
Sedan kan dessa spelare fortsätta lägga sina taskiga förfrågningar, men som sagt, skönt att slippa se dem. Och, om jag vill hjälpa någon, då har man oftast pratat om det och kommer överens om ett så kallat ful-bud, eller snäll-bud, om man vill kalla det så. Så skönt, att tiden som det tar att tillverka varorna, platsen som behövs, mm, också har räknats in i detta. Tack! :diamond::diamond::diamond::diamond::diamond:
 

ZpaRoW

Mästare
Gött att det blivit ändrat men tar tar bara samma tier helst om ingen annan lagt ett bra 3stjärnigt bud! ;) då kommer vi till grossisten som verkar inte fått samma ändring, 1tryck med verktyg 60k på tier1 och ett tryck med verktyg tier3 960k! Om det nu ska nästan vara lika värde på alla produkterna lr utgår det från vad det kostar att tillverka produkterna! vi säger man får 1k stål för 60k verktyg och 1k ädelsten för 960k och det ökar 30k varje tryck på tier1 så 6 tryck kostar mig 810k verktyg och ger mig då 6k stål och 150k verktyg över. 6k stål ger 2666 ädelsten om man byter det i marknaden! så världens förlust affär om man kör grossisten på tier 3! Har ja tänkt rätt??:rolleyes:
 

Mammio

Mästare
@ZpaRoW Om ändringar hos grossisten:

Det fanns ett förslag som gick ut på att ha samma ratio som vi har nu på marknadsplatsen d.v.s 1.5:1 istället för 4:1

Vi skulle också få en större mängd varor per klick, blir till synes alltså dyrare/klick men mer varor. Grossisten skulle öka med 50 %/klick med varor i större volymer, så det skulle trots allt bli billigare i slutändan.

Grossisten ska vara dyrare än de vanliga buden eftersom dom vill ha grossisten som en utväg när vanliga bud inte funkar av nån anledning, men grossisten måste också nånstans vara rättvis.

Inno vill också öka möjligheten att få mer kännande varor hos grossisten p.g.a brist på vissa kännande varor på olika servers.

Det här förslaget är nu uppskjutet för det påverkar bl.a olika uppdrag i Event och de vill inte att dessa uppdrag blir för svåra. Dessutom finns det variabler i olika kapitel som påverkas av ändringar hos grossisten.

Så summan blir att det behövs mer tid för att testa förslaget innan ändringar blir verklighet.

Jag skriver samma sak i Beta-tråden för allas info :)
 
Senast ändrad:
Topp