• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Mer info om fabriker, verkstäder och bostäder i respektive byggnad

Jian

Mästare
I dagsläget ges följande information i övergången mellan en nivå och nästa (uppdatering) . se bilder från bostäder, verkstäder, fabriker. Bilderna kan förstoras.
bostäder Bostad 19.png Bostad 20 uppdatering.png fabriker Boost 19.png Boost uppdaterad 20.png Boost på lagret.png
verkstäder Verkstad 21.png Verkstad 22 uppdatering.png

Det är olika mycket info när man jämför de olika kategorierna.

Vid olika tillfällen/av olika orsaker flyttar man in en byggnad på lagret. När man ska flytta tillbaka byggnaden är det avgörande att
ha så mycket information som möjligt. Den informationen finns redan, men är fördelad olika mycket på olika byggnader, Den informationen blir än mer användbar när den finns på varje byggnad.

När det är dags att flytta ut en byggnad, hur stor är den? Hur mycket folk bor/arbetar där? Vilken nivå är byggnaden på? Det är olika, vid aktuella tillfällen, vilken information man behöver om byggnaden - när den ska placeras ut i Arendyll.
Som exempel - just nu behöver jag befolkning för att uppdatera SH. Vilken av bostäderna ska jag välja, så att antalet matchar behovet? Jag har två boosterfabrik inne på lagret – hur högt är respektive uppdaterad, hur mycket behövs för nästa nivå? Jag har en huvuduppgift att uppdatera en booserfabrik till specifik nivå. Vilken kombination ska jag plocka ut från lagret (vilken bostad + vilken av fabrikerna)? Samtidigt är SH för lågt uppdaterat - hur kombinerar jag blandningen av de byggnader som jag tar ut från lagret för att lösa kombi-problem på spelplanen? Det skulle gå betydligt lättare om all information om de olika byggnaderna fanna på varje byggnad


All aktuell information finns ju, uppdelad på olika "info-blad" -

:diamond: Samla ihop allt om/till varje byggnad, så att all info alltid är läsbar när man klickar på byggnaden (på alla ställen där man kan träffa på aktuell byggnad)
:diamond: Lägg till aktuellt kapitel, med bokstäver och skriv in aktuell nivå på uppdateringe i "lagerbilden"
 
Senast ändrad:
Topp