• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

mer nytt önskas

pling

Medlem
nu vill vi ha mera nya uppdrag, nu börjar högt rankade medspelare hoppa av efter er senaste uppdatering, som jag själv inte märkte någon förändring av. det är bedrövligt.

världskartan fungerar fortfarande inte korrekt. man måste uppdatera titt som tätt, för att den låser sig, missa ni den uppdateringen?

många av oss har säkert lagt ner flera tusen kr. på det här spelet. vi vill ha valuta för pengarna.
 

Vega

Medlem
Jag håller med pling den här uppdateringen var en stor besvikelse. Ni har inte heller fixat buggarna som är på mailen det står fortfarande att jag har 99 olästa fast jag har läst alla. Det är trögt när man ska putsa hos brödraskapet det blir en liten fördröjning hela tiden.
Trodde också vi skulle få en massa nytt att göra inte samma återkommande tråkiga uppdrag som man redan gjort miljoner gånger.
Rikkmaister du skrev att ni hade mycket nytt på gång när jag frågade för lite sedan, och att den som väntar på något gott ...... ja just det gott. Hur länge ska vi behöva vänta på det?
:(:confused::mad::mad:
 

DeletedUser3

Guest
Hej! Det jobbas flitigt på nytt material och så fort det är färdigt kommer det pushas ut. Håll ut! :)
 

Vega

Medlem
Ja den här nya uppdateringen var ju inget att hänga i julgranen.
Jag trodde vi skulle få en massa nytt att göra men vad får vi jo Magiakademi för att kunna göra Trollformler för att öka antalet varor vi får i våra fabriker.
Vi har ju redan boost på 3 olika fabriker som gör att vi får mera varor sen har vi kristallfabriken som Alver som också hjälper till att vi får varor när vi putsar hos folk.
Det går åt reliker för att tillverka trollformler men dom behöver vi för att kunna uppgradera våra under.
Det vi behöver är att kunna uppgradera redan befintliga byggnader som stadshuset tex, och så behöver vi kunna utöka vår mark med dom expansioner vi får när vi intar provinser, eller ska dom bara läggas på hög. Det lönar sig inte att inta provinser bara för expansionernas skull och sen kostar det på tok för mycket att förhandla och man kan heller inte strida för hela armen man har dör tack vare att det är för svårt att döda dom man strider med eftersom jag inte kan göra min arme starkare längre.
Jag har mer att komma med men det tar jag en annan dag för jag är så besviken just nu och det är fler från mitt Brödraskap som också är besvikna några av dom överväger att sluta spela pga detta och det tycker jag är tråkigt.
 
Senast ändrad:

DeletedUser98

Guest
Håller fullständigt med Vega. Trodde att uppdateringen skulle gynna oss som har forskat färdigt, men så blev det tyvärr inte.
Det här med magiakademin gynnar endast de som börjar spelet idag. För som det ser ut nu, så inträffar det ofta att mynt o verktygsdepån blir ofta full, och måste man köpa KP eller dyligt
 

Vega

Medlem
Nu är det fler storspelare som lagt spelet på hyllan tack vare att vi inte fått något nytt roligt att göra.
Håller ni på att lägga ner spelet eller har ni fått ide torka, det är så trist för jag gillar det här spelet. Har varit med om sånt här tidigare att spelskaparna helt plötsligt bara lägger ner. Vore katastrof eftersom man lagt ut en hel del pengar och så har man fått en massa nya vänner i och med Brödraskapet.
Hoppas ni snart kommer med mera.
 

DeletedUser3

Guest
Det är mer på väg så klart, men tyvärr kan jag inte prata om vad som komma skall eftersom jag måste förhålla mig till datum och liknande från högre makter. Utvecklarna jobbar så hårt de kan på att förse er med mer material och för att fixa buggar m.m.
 

DeletedUser47

Guest
ja det ska koma mer en magisktrolformell till mynten och en karta där man kan kriga mot olika imperium men det dröjer om jag ska jisa så nogån gon till sommaren det är en ekonomisk fråga och framföralt en planerigsfråga för vi önskar väll inte mera bugar utom mindre bugar i spelet rent tekniskt kan dom släppa dom 2 updaterigarna vid nästa uppdatering men då for man räkna med att det kanse ineholer en masa fell så jag tycker vi ska venta tills dom har testat den nya kartfunkonen så att den värkligen fungerar som man önskarsig.
att man inte kan gå utt med nogon tidpungt beror ju på att den är preliminär och kan därför ändras ganska änkelt och lågiskt tycker jag
Ha tollamod !!!
 

Macbolan

Mästare
Hej!
Jag har personligen tidigare erfarenhet av Innogames, efter att ha spelat Grepolis under flera år!
Och Ni måste ha klart för er att Innogames är ett vinstdrivande företag som Inte jobbar ideelt!

Hur många har tålamod/ork att köra detta spelet till "Endgame"? ..1%??
Tror ni att Innogames lägger sina "resurser" på att utveckla spelet för denna sista procent?
Näää!...det är mera vinstgivande att lägga resurserna på de som har spelat ett tag...samt att locka nya spelare!
Där har du "profiten"...sorgligt men Sant!
Ni som har varit med Hela vägen till "da bitter End"..är tyvärr förbrukade som konsumenter!
(Ungefär som Phillip Morris..som tar livet av hälften av sina kunder! Men ersätter de med nya)
Mvh
Mac
 

DeletedUser85

Guest
Visst är Innogames beroende av intäkter för att kunna fortsätta utveckla sina spel, men jag upplever ändå inte dem som gnidiga - jämför t.ex. en del Facebookspel där man kan spela de första veckorna, sen tar spelen tvärstopp, framstegen kommer väldigt långsamt, om man inte börjar betala. Där kände jag att man försökte lura in folk i fållan, när folk väl var hookade skulle de alltså börja betala.
Så upplever jag varken Elvenar eller Grepolis, som jag också spelat.
Tvärtom, snarast - Jag är i sista halvan av dvärgkapitlet, snart klar med spelet alltså och har inte köpt några diamanter ännu. Till och från har jag t.o.m. känt dåligt samvete, att man åker snålskjuts på de som betalar, men faktum är att spelet är så lättspelat även för oss gratisspelare, att behovet aldrig riktigt har uppenbarat sig. Nästan samma i Grepolis, men där behövde man en förvaltare (eller vad det kallades) för att samla resurser från ens byar utan att det tog en evighet. Kostade en liten slant, men en obetydlig kostnad jämfört med andra spel i samma genre.
Det vore en smal sak för Innogames att t.ex. addera diamanter till klanbyggandet, att klanmedlemmarna får bonusar om man kollektivt samlar diamanter för klanens räkning, men hittills har man avstått den och liknande möjligheter trots att det borde ge mer intäkter.
Elvenar verkar vara ett spel där man faktiskt ska ges möjligheten att spela gratis eller för en liten kostnad.
 

DeletedUser138

Guest
Hej (igen), Macbolan! ;)
Har du tittat runt lite på forumet? Elvenar är inte på något sätt färdigutvecklat som du kan se under inlägget https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/innogames-tv-mars.231/

Ett helt nytt kapitel kommer alltså inom kort och som man kan se i forskningsträdet som finns i inslaget är det många månaders spelande att ta sig igenom det kapitlet. :)

...
Hur många har tålamod/ork att köra detta spelet till "Endgame"? ..1%??
Tror ni att Innogames lägger sina "resurser" på att utveckla spelet för denna sista procent?
...
 
Topp