• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Mer rättvisa till Brödraskapsäventyr

DeletedUser597

Guest
Tävlingen som den ser ut just nu är ingen rättvis tävling tycker jag. Så länga antalet och sort av medaljer inte är anpassad efter Brödraskapets tillgängliga kapacitet har nyare BS ingen chans att nå upp till dom första 100 platser som ge poäng till BS. Det ideala vore att varje BS får sin egen karta med individuell anpassad antal och sort av medaljer. Turneringen och spiran har fått denna anpassningen.
En annan möjlighet är att ge BS ett handikapp i form av startpoäng eller varför inte införa små tävlingar/spel i form av snabbhetstävlingar eller skicklighetsspel som involvera alla eller minst ett visst antal olika spelare som ger EXTRA poäng till BS äventyrsspel.
Varje spelare kan ju ha handikappoäng som räknas ihop till BS handikapp.

Sammanfattade av förslaget:
- anpassa antal och sort av medaljer till BS
- Ge individuella Startpoäng till BS
- Skapa förutsättningar att skaffa Extra poäng under tävlingen till BS

//R
 

Mirabella77

Legend
@Reinhards jag håller med dig 100%! Särskild med att anpassa antal och sort av medaljer till BS, det är något som skulle bli bra om det vart så och mer rättvist :)
Jag har även en till ide´ som kanske kan göra mer rättvist i BÄ, varför inte dela upp Bs;erna i grupper? De större BS med mer medlemmar kan tävla tillsammans medans BS som är nya/mindre/ny uppstartade ska tävla tillsammans så de små BS för också chansen att vinna och komma vidare i spelet :D
 

anga

Mästare
Eller så går vi tillbaka till gamla goda tider, då vi gjorde armband på fabrikerna 9h, fick lägga ut massa små siden i marknaden för att få hattar. Säger som med många saker, Det var bättre förr. :)
 

DeletedUser597

Guest
Gärna. Varje spelare får ett Bä-nummer som är beräknad på antal fabriker och verkstäder (alla nivåer ger samma poäng, så bara antal räknas). När spelet startas går det inte att får med sig nya medlemmar (tror att det redan finns den spärren). Poängen av samtliga spelare räknas ihop och bestämmer i vilken grupp man hamnar. Kanske antal Akademin kan också räknas in.
Sedan kan man diskutera om några börja bygger ut 'för mycket' under spelets gång hamnar man i nästa grupp (en varning innan så klart) eller tilldelar gruppen ett maximalt xx antal Vs, Fab mm så får gruppen samarbeta och optimera sina produktioner.
 

DeletedUser597

Guest
Eller så går vi tillbaka till gamla goda tider, då vi gjorde armband på fabrikerna 9h, fick lägga ut massa små siden i marknaden för att få hattar. Säger som med många saker, Det var bättre förr. :)
Japp, förr fanns det i alla fall en viss chans att komma 2:a eller 3:a. Det verkar vara omöjligt nu om man inte ha extra spelare som man plocka in till Bä. Helt klippt nu :(
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det verkar vara omöjligt nu om man inte ha extra spelare som man plocka in till Bä.
Där måste jag säga emot dig :) Vi har inte tagit in extra spelare till BÄ och vi kom tvåa.
Jag kan tycka att detta system som är nu bättre stoppar användning av sk farmarstäder, vilket ju ger en bättre chans för alla BS.

Att ha två eller tre olika divisioner i BÄ är en bra tanke, - de som kommer näst sist och sist kan då flyttas ner en division och de två första lagen i de divisionerna kan flyttas upp.

eller tilldelar gruppen ett maximalt xx antal Vs, Fab mm så får gruppen samarbeta och optimera sina produktioner.

Men skulle inte en sådan maxgräns göra att spelare inte själva kan välja hur mycket de vill ställa undan från staden? Det skulle ju i praktiken innebära att det är förutbestämt hur många halsband, statyer och verkstadsproduktioner ett BS kan tillverka - vilket i sin tur skulle innebära att man redan på förhand hade antingen ett överläge eller ett underläge att hantera.

Armbanden är ju lättare att tillverka för dem som är i lägre kapitel (så klart helt beroende av hur många fabriker man har) och överskotten är precis lika besvärliga för alla :)
 

Taj-Lej

Kändis
jag hade ett förslag för ett antal månader sedan när sk farmmarstäder var på tal ...men det förslaget skulle vara lika bra nu...det vill säga att man måste ha verkstäder o fabriker på det kap. man är plus 2 kap. under....det skulle ge alla bs samma chans för även om dom stora skulle bygga upp fabriker o verkstäder dit så skulle det ju krävas att dom kunde flytta in övriga på lagret och dom poletterna är rätt sälsynta även om man tar guld i spiran..det skulle ju även jämna ut storleken på städerna för större städer desto större plats skulle veerkststäder och fabriker kräva ...en annan aspekt på det är ju att det skulle vara rätt hårt bara för att ta sig till hålet....men samtidigt undrar jag om det är den utvecklingen vi skulle vilja ha...nä tror det vore bättre även om inno inte verkar vara för det att ge bra mycket bättre priser

Mvh taj
 

Taj-Lej

Kändis
hej nu är jag här igen...kom på en annan ide varför inte införa handicap som i golf T.ex säga att dom första 10 har 0 ...och med dom första 10 menar jag dom som ligger först i bs-rakningen sedan kan man ju ha olika intervaller mellan handicapen men säg att varje handicap ger 100 poäng startbonus säg att det är 10 imellan det skulle betyda att ett bs som ligger på plats 150 i rakningen skulle få en startbonus på 1500 detta är bara ett förslag ...man kan ju labba med vad olika nivåer ska vara i mellan rankingsplatsena 10 .20.30 osv även startpoängen kan ju anpassa


Mvh taj
 

DeletedUser597

Guest
hej nu är jag här igen...kom på en annan ide varför inte införa handicap som i golf T.ex säga att dom första 10 har 0 ...och med dom första 10 menar jag dom som ligger först i bs-rakningen sedan kan man ju ha olika intervaller mellan handicapen men säg att varje handicap ger 100 poäng startbonus säg att det är 10 imellan det skulle betyda att ett bs som ligger på plats 150 i rakningen skulle få en startbonus på 1500 detta är bara ett förslag ...man kan ju labba med vad olika nivåer ska vara i mellan rankingsplatsena 10 .20.30 osv även startpoängen kan ju anpassa


Mvh taj
Hej Taj roligt att träffas på Forumet. Hittar ingen förklaring i din text varför du inte skulle vilja införa handicap ?
 

DeletedUser597

Guest
hej glömde säga att det skulle baseras på senaste platsen i bä ...så om man kom bra så mister man ju även lite startbonus till nästa bs


Mvh Taj
Jag tycker ingenting ska baseras på platser och rankningar. Det kan hända mycket mellan 2 Bä. Nej, Timmens aktuella data bör användas.
 

Taj-Lej

Kändis
mycket enkelt det du tycks glömt är att det beror mycket på undren som finns ...för det du föreslog gör det ju inte direkt det rättvissare ...min ide tar även undre i beaktade som alla i et bs inte kanske ens npått till du sätter det till antal fabriker o verkstäder ...men undren eventsbyggnader månseten utgör en stor del av ett bs inte bara verkstäder o fabriker...du får gärna tycka att jag har fel ...och givetvis måste det baseras på något...


Mvh taj
 

DeletedUser597

Guest
Där måste jag säga emot dig :) Vi har inte tagit in extra spelare till BÄ och vi kom tvåa.
Jag kan tycka att detta system som är nu bättre stoppar användning av sk farmarstäder, vilket ju ger en bättre chans för alla BS.

Att ha två eller tre olika divisioner i BÄ är en bra tanke, - de som kommer näst sist och sist kan då flyttas ner en division och de två första lagen i de divisionerna kan flyttas upp.



Men skulle inte en sådan maxgräns göra att spelare inte själva kan välja hur mycket de vill ställa undan från staden? Det skulle ju i praktiken innebära att det är förutbestämt hur många halsband, statyer och verkstadsproduktioner ett BS kan tillverka - vilket i sin tur skulle innebära att man redan på förhand hade antingen ett överläge eller ett underläge att hantera.

Armbanden är ju lättare att tillverka för dem som är i lägre kapitel (så klart helt beroende av hur många fabriker man har) och överskotten är precis lika besvärliga för alla :)
Grattis till andra platsen!! Jag sa faktiskt att "Det verkar vara omöjligt... " inte att det är omöjligt. Ni är bevis för att det går. Tanken om divisioner, upp och nerflyttning tror jag avskräcka dem flesta. Jag tycker ingenting ska baseras på platser och rankningar. Timmens aktuella data bör användas
 
Topp