• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Mina grannar på kartan

Mirabella77

Legend
Hej igen!
En till fundering är om granhjälp mellan grannar på kartan (dom som inte är i min bs). Jag tycket att de har gjort väldigt bra och smidigt på appen där som man inte behöver gå in på varje stad för att putsa på kartan. Medans på datorn måste jag besöka var och en för att putsa mina grannar utanför min brödsak på kartan vilken nu har blivit en omöjlihet som min karta har blivit stor.
:human:
 

Gaiona

Mästare
Många som spelar på datorn putsar bara grannarna via notiser, det är kanske enklare för dig men inte lika snällt mot de grannar som inte är så aktiva.

Ytterligare ett problem med att putsa enbart via aviseringar är om dina grannar gör likadant så är risken att ni missar varandra och putsen upphör er emellan.
 

Rosis

Mästare
Eller hur! Visst är det här ett problem - och tro om det har kommit ett förslag som redan är inskickat? Har för mig det, men hittar det inte, fast jag kollat runt nu. Det är inte lätt att hitta allt som skrivits här på Forumet. Om inte så är det något som jag hoppas att InnoGames försöker göra något åt. Annars får man helt enkelt se till att hälsa på alla grannar enbart genom appen. Kan vara ett sätt för InnoGames att få inbitna datoranvändare att testa ett mer mobilt användande?:p
 

Mirabella77

Legend
Många som spelar på datorn putsar bara grannarna via notiser, det är kanske enklare för dig men inte lika snällt mot de grannar som inte är så aktiva.

Ytterligare ett problem med att putsa enbart via aviseringar är om dina grannar gör likadant så är risken att ni missar varandra och putsen upphör er emellan.
Ja exakt det med. Men det är också att jag har en behov av pengarna när jag putssar och även kul att hjälpa särskilt de ny spelarna :) Käns konstigt att inte kunna putsa dom...
 

Mirabella77

Legend
Eller hur! Visst är det här ett problem - och tro om det har kommit ett förslag som redan är inskickat? Har för mig det, men hittar det inte, fast jag kollat runt nu. Det är inte lätt att hitta allt som skrivits här på Forumet. Om inte så är det något som jag hoppas att InnoGames försöker göra något åt. Annars får man helt enkelt se till att hälsa på alla grannar enbart genom appen. Kan vara ett sätt för InnoGames att få inbitna datoranvändare att testa ett mer mobilt användande?:p
Hihihi nej inte lätt att hitta i forumet, många har skrivit och get förslag mm, kul att läsa men lätt att saker försvinner;) Jag hoppas också att InnoGames försöker göra något åt för de kommer bli mycket bättre. Även om de kommer fixa det kommer inte användarna av appen minskas för det är många som bara spelar på appen eller kanske inte har en data i hand. Själv spelar jag både på appen och datorn beroende på vad jag gör på dagen, om jag är vid datorn eller inte :)
 
Topp