• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Muspekaren fastnar

DeletedUser

Guest
Jag kör med Firefox och har problem med att muspekaren "fastnar" på kartan när jag drar i den.
När jag håller ner musknappen och drar i kartan och sen släpper för att ta nytt tag blir det tji. Karteländet sitter fastklistrat i musen och åker med runt. Jag måste klicka en gång till för att få det att släppa och har jag då fått muspekaren att lirka in sig på nån by eller utforskat område så öppnas den i stället.
Ett ganska irriterande beteénde av museländet!!! Snart bussar jag katten på den lille fan:mad:
 

Vega

Medlem
Har du provat en annan webbläsare?
Jag kör på Explorer och det fungerar bra för mig.
 

Gluggen

Medlem
hej Born1964
jag kör själv i firefox och de håller ibland på med konstiga saker en grej du kan prova som jag fick göra efter att jag uppgraderat browsern var att gå in i konfigurationen och redigera den lite men man måste vara försiktig för ändrar man fel grejor så kraschar den men om du skriver i web rutan så här

about:config

och trycker enter så dyker det upp en sida och där på den sidan finns ett sökfält där du kan skriva

dom.ipc.plugins.asyncdrawings.enabled

markera den raden som dyker upp och det står true lite till höger på den där högerklickar du och tryck på växla så kommer false upp istället sen startar du om firefoxen och så kommer grafiken att lagga mindre och förhoppningsvis så blir musen bättre också

M.v.h Gluggen
 

DeletedUser

Guest
Kanon!! Tack Gluggen.
Jag ska genast testa om jag kan fixa det på det viset.

Och Vega. Visst kan jag testa med annan webbläsare, det är bara det att jag numera vant mig vid "räven" och tycker den är trevlig i övrigt så jag vill gärna fortsätta köra den. Och växla läsare för spel och annat känns inte riktigt populärt just nu. Finns det metoder att få spelet till och funka i Firefox så är det värt att testa i första hand för mig.
Men tack i alla fall för din respons.
 

DeletedUser

Guest
Jämrons glada dagar :):):)
Jösses vicken skillnad det blev på "räven", nu fick han verkligen eld i baken:D
Det bara blixtrar till på skärmen så är det laddat och klart och jag kan slita och dra i mina kartor hur som helst utan att trampa på klistriga punkter som muspekaren vägrar lämna.
Va trevligt och gott det är med alla snälla och hjälpsamma medspelare här.
Det är ni som gör det värt att fortsätta logga in även i dessa "gnälltider" som förhoppningsvis snart ska vara över.

Återigen tack Gluggen. Du räddade min datortillvaro med dina kunskaper
 

DeletedUser67

Guest
Tack, tack, tack Gluggen.
Så härligt att kunna spela utan att sitta och svära :)
Ditt tips räddade min dag
 

Gluggen

Medlem
bara glad att man kan hjälpa till när vi har så mycke problem med uppdateringar i spel och webläsare hela tiden
 

Gluggen

Medlem
ett litet tillägg om man upptäcker att animeringarna blir lite glittchiga så kan man gå in och ändra i nästa rad som heter

dom.ipc.plugins.contentTimeoutSecs

det är ett värde där på 10 högerklicka och ändra till 25 så blir det bättre
 

DeletedUser3

Guest
Tackar för att du flikade in gluggen!

FireFox är inte riktigt vän med den senaste uppdateringen av Flash och det är därför som det kan strula lite. Förhoppningsvis löser de problemet snart!
 
Topp