• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Myshelg

Gaiona

Mästare
Sitta och mysa framför en rolig (gärna lite fräck) film tillsammans med min älskling, ett exempel är den danska filmen Rejsen til Saturn.
MV5BNDQ2NjIzNDMtMGZjOS00ZGIwLThiYTktM2JiN2E4MTIyZTdhXkEyXkFqcGdeQXVyNjY0ODg0MTA@._V1_.jpg


Maten gör vi tillsammans, något gott kött med bearnaisesås och pommes är inte dumt.
 

Rosis

Mästare
En myshelg för mig är väldigt varierande, men att se på en härlig serie/film med min sambo och livskamrat är inte dumt. Att hälsa på och umgås med min son och få hjälpa honom, och ibland få besök och hjälp av honom (med datorn!) och sedan dra någon spader tillsammans är också en av favoriterna. Kortspel är för himla kul. Att promenera i dagsljus är trevligt, men i brist på det går mörker an också, och sedan tända ljus och mysa inomhus, det är riktigt mysigt.
 

Gaiona

Mästare
Finns den på Netflix tro?
Tyvärr inte, vi hittade den på en streamingtjänst för något år sedan men sen försvann den tyvärr, annars hade jag lagt upp en länk...

Vi har fått tag i den och har den hemma...

Gaiona, den där filmen ser ut att vara riktigt rolig. Det jag gillar bäst med danskarna är att de inte är så förtvivlat politiskt korrekta. I alla fall de jag känner.
Exakt, dansk humor är inte PK, de kan vara nog så fräcka...

Britisk humor är inte dum den heller.
 

Macbolan

Mästare
Min "Myshelg" må verka lite mera "tragisk"...kanske?
..för jag gillar å spendera en hel Helg helt för mig själv...utan att ha några människor jämte mig!

Efter att ha jobbat i över 30 år..med att tillfredsställa andra människors behov/begär...så känns det skönt att bara vara för sig själv..i tystnad...
Ingen som tjatar...skriker, ropar..eller KRÄVER det ena eller andra...bara bry sig om sig själv!...att "Vara i Varandet"..som det så snyggt kallas inom Psykologin! ;)
Och Då lyssnar jag på Musik på Youtube eller kollar på sköna Serier på TV..och givetvis i sällskap av några kalla ÖL..samt God mat! :cool:

Jag har dock ett par Tjejkompisar...som jag umgås med..när "andan" faller på! ;)
 

DeletedUser93

Guest
Myshelg för mig är att umgås med mina nära o kära, familj såväl som vänner MEN inte hela tiden. Uppskattar att få egentid utan krav också.
Men ärligt talat har jag ju massor av egen tid nu när jag gick i pension :D
 

Rosis

Mästare
Ja det här med egentid uppskattas enormt mycket, det kan jag instämma i. Det är mysigt att vara alldeles ensam, och det är ett starkt behov för mig pga min introverta personlighet. Det är tur att min fästman tycker likadant, så när vi har myst tillsammans lite för mycket - ja då packar han sina väskor och far till sitt f.d föräldrahem och bor där ett tag. Tror inte att jag hade kunnat leva med en man som ständigt kräver uppmärksamhet. Men pratar med varandra gör vi varje dag, och är jag ledig kan det bli samtal flera gånger under en dag. När han kommer hem igen, då har vi mysigt tillsammans igen, eftersom vi har saknat varandras sällskap. Och det bästa av allt är att vi faktiskt har varsitt sovrum här hemma, så man behöver inte alltid göra som normen säger för att må bra och trivas. Kanske det är därför som vi är inne på vårt tjugoandra år ihop? Och jag hoppas det blir minst lika länge till.
 

Mjolner

Legend
Ja, självvald ensamhet är helt underbart skönt. Efter stressiga dagar bland massor med människor och ljud är det skönt att få lov att bara vara för sig själv hemma. Jag ser inte det som något tragiskt utan lite av en lyx. Blandningen mellan att vara i goda vänners lag och att ha förmånen att umgås med sig själv är viktig att ha.
 

Gaiona

Mästare
Jag var väldigt ensam tidigare och trivs hur bra som helst tillsammans med min älskling, vi har varit ihop i sju år och är sällan ifrån varandra mer än några timmar, timmar som gör att jag känner att jag saknar henne.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Kommer på mig själv med att småle när jag läser era kommentarer och hur era myshelger ser ut. :) Känner igen mig i allt möjligen förutom @Rosis att sova utan varandra. Jodå det klarar jag väl men efter 24 år är jag fortfarande hopplöst förälskad i min fining och även om vi kan vara utan varandra hela dagarna så är vi helt överens om att sova bredvid varandra är det bästa på hela dagen <3

Om jag ska välja ut något som verkligen ger mig vardagslyx och hög mysfaktor är det att jag, dottern och min kusin har jam-kväll, älsklingen kockar till oss och vi sitter tillsammans allihop och spelar, sjunger i stämmor och låter alla känslor filtreras genom musiken. Vi brukar börja på eftermiddagen, skratta, prata, gråta om så behövs och fortsätta fram till småtimmarna.

Det är så frigörande, så avslappnande och livgivande.
 

ZpaRoW

Mästare
vafaen lite aviis på er men gött å va singel oxå :p haha cola lr öl, chips/godis/nötter sen se filmer lr serier och sen spela elvenar oxå såklart.. ;) sen lite nätpoker kanske oxå! Dä är en bra mys helg å sen slippa träffa folk :p haha men svårt nu när man bor med farsan å lillebror då min lägenhet total renoveras efter brand
 
Topp