• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

När kommer nästa gästras?

Grizabella

Kändis
Har vi någon ny info kring eventuell ny gästras?

Det känns som att den senaste gästrasen tog så lång tid att det borde vara dags för en ny snart - Eller är tanken att det ska ta tid att slicka sina sår?

en önskan till nästa gästras är att den vore mindre beroende av stora mängder kännande varor som denna var. Visst är det bra att man inte kunde rusa genom gästrasen men denna var alldeles för seg.

ett alternativ är att man ska kunna producera kännande varor även med gästras byggnader då de stod för overksamma denna gång. G.
 

Mammio

Mästare
Ingen vet och det ska testas på Betaservern först, vilket inte har gjorts. Med det sagt så visst är det på gång, nya byggnader och vad som behövs i teknikträdet finns t.e.x i spelfilerna, så det är inte allt för långt bort :)
 

Elvenlis

Legend
Jag fattar inte vitsen med Amuni. Gör denna prestige nåt eller klarar man sig utan byggnaderna runt portalen?
 

Mammio

Mästare
@Elvenlis Om du vill göra alla uppdrag så behöver du alla monumenten för att samla tillräckligt med prestige. Om du inte bryr dig om att göra uppdragen så behöver du dom inte. Det räcker om du bygger ett minimum eller ingen av dom beroende på hur många guldsmeder och fällmakare du har.

Prestige behövs bara till att uppgradera guldsmeder/fällmakare. När du har uppgraderat dessa till nivå 4 behövs ingen prestige mer. Om du har byggt Monumenten och dina uppgraderingar är klara, så kan du ta bort monumenten för att få mer plats.

Portalen nivå 4 ger 2500 prestige och det räcker till att få 4 guldsmeder och 2 fällmakare till nivå 4. Då behövs inga monument. Det var så jag gjorde och det funkade bra :) Jag gör alltså inte alla uppdrag i gästraserna längre (bara dom som ger diamanter :diamond: )
 
Senast ändrad:

Oktan

Legend
Ta gärna LIIIITE tid på er haha
Vill hinna ikapp, började precis med Orcher o Troll efter ett uppehåll, då jag uppgraderade Hemligheternas Bok :p
 

Rosis

Mästare
Ja, jag måste säga att jag är så nöjd med att vara kapitellös. Bestörtningen när jag trodde att jag var i det sista kapitlet när jag hade kämpat mig till konstruktionerna, och det lades ett kapitel till, ovanpå det, bara så där... Det tog liksom aldrig slut. Men det gjorde det till slut så kunde jag känna mig lite fri i spelet... men så klart, en utmaning som ett nytt kapitel är, mottages ändå. Jag tror att man måste ligga lite åt S&M för att riktigt uppskatta alla nyanser i detta spel... Eller gilla trädgårdsarbete, det är liksom bara att kavla upp ärmarna och börja om hela tiden... ;):p
 

Gaiona

Mästare
Utan nya utmaningar blir ju ett spel totalt meningslöst, det ska ju liksom inte ta slut utan bara fortsätta i all oändlighet.

Visst kan det i vissa spel kännas häftigt att man klarat hela men sen då? Starta om spelet från början med alla lätta delar man redan har löst känns inte rätt...
 

DeletedUser166

Guest
Utan nya utmaningar blir ju ett spel totalt meningslöst, det ska ju liksom inte ta slut utan bara fortsätta i all oändlighet.

Visst kan det i vissa spel kännas häftigt att man klarat hela men sen då? Starta om spelet från början med alla lätta delar man redan har löst känns inte rätt...
Håller inte med. Utmaningar dyker upp helat tiden behöver inte va nya för att ge de ett syfte, i forma av event bä och sånt nya kapitel är ju inte direkt en stor utmaning heller, de är ju nu gör vi exakt samma fast med lite annat utseende på byggnaderna. dock så är ju trixsa ihop de nya byggnads måtten till en bra stad de roligaste i spelet :)

De beror ju helt va man är ute efter, jag tex vill uppdradera allt till max :) innan man fått upp alla under till 30 även om de inte kom mer skulle ja ha väldigt många års spelande framför mig:) Sen hade ja fan varit nöjd och börjat med forge istället :)
 

Rosis

Mästare
Utmaningar dyker upp hela tiden behöver inte va nya för att ge de ett syfte, i form av event bä och sånt, nya kapitel är ju inte direkt en stor utmaning heller, de är ju nu gör vi exakt samma fast med lite annat utseende på byggnaderna. dock så är ju trixsa ihop de nya byggnads måtten till en bra stad de roligaste i spelet :)
De beror ju helt va man är ute efter, jag tex vill uppdradera allt till max :) innan man fått upp alla under till 30 även om de inte kom mer skulle ja ha väldigt många års spelande framför mig:)

Håller verkligen med i dessa utvalda meningar :) och absolut beskrivningen om att nya kapitel inte direkt är en stor utmaning, och där vill jag lägga till, nya kapitel är bara något man måste genomlida, suck.

Ett förslag från mig är att eventen skulle kunna ersätta kapitlen, att de blir större och mera istället, för de känns roliga ändå... Varför inte slänga in lite forskning i ett event istället? Så man slipper bolla med kapitel, event, turneringar och spira. Tre saker samtidigt räcker, varför fyra? Min simultanförmåga är lite korrupt pga utbrändhet ser ni... Det börjar liksom å räcka lite, för Elvenarernas historia, alltså kapitlen, kan ju få en sjusärdeles avslutning, men ett löfte om ett nytt kapitel lååångt fram i framtiden. Så skönt det skulle vara!

Men, som sagt, gärna att eventen istället blir större, bättre, mera bra byggnader, utmaningar, och en större historia kring dem, Tex gycklarnas sammankomst eller när tivolit kom till Elvenar, eller sommar-land och plaskande feer... (Vingarna, hur går det med dem i vatten?) Vinterevent med slalomåkande orcher, som kanske bara struntar i allt och åker nerför backen istället som en rullande snögubbe.... Och att byggnaderna ger mer fröer och grejer. Men att varor även behövs till dessa event, precis som nu, så vi måste ha byggnader som ger avkastning på olika sätt. Och handlar det om att få oss att bygga om vår stad, så har vi väl ändå äventyren till det? Och vore det inte kul om spelarna som har en bit kvar i sina kapitel har en chans att komma ikapp oss andra?
 

Elvenlis

Legend
Utan nya utmaningar blir ju ett spel totalt meningslöst, det ska ju liksom inte ta slut utan bara fortsätta i all oändlighet.

Visst kan det i vissa spel kännas häftigt att man klarat hela men sen då? Starta om spelet från början med alla lätta delar man redan har löst känns inte rätt...
Som att lägga pussel ungefär
 
Topp