• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Nästa generationens BÄ

Araton

Medlem
Ärade Elvenarer!
Vi borgmästare har nu fått nog av att se våra vackra färgsprakande städer, förfalla över en natt till kåkstäder! Våra byggmästare larmar nu för en ohållbar arbetsbelastning, och byggmästareförbundet (facket) har i många lokalaföreningar infört strejk sen ett tag tillbaka och förvarnar om en bredare lock-out till nästa äventyr!

Äventyret behöver förändras för att hänga med i framtiden, naturligtvis bör en fullt utvecklad stad belönas. Dvärgar, snickare, bönder, smeder, halsband & statyer, behöver förändrasfrån antal till mängd. Armbanden är ett lyckat exempel.

Motivationen i brödraskapen är också låg, vinsterna uppväger inte den insatsen som behövs. Låt oss indela tabellen i olika grupper, tex 12 st i varje. 2 st går upp respektive ner en division för varje äventyr. Ju högre division, ju bättre priser, men priser till alla. Även kraven i kartorna är högre för varje division. Låt oss ändra till en stig, längre än nuvarande med fler valmöjligheter.

Jag diskuterar gärna vidare mer detaljerat av mina tankar, med ER.
 

anga

Mästare
1 armband kostar mig 94000 varor, blir bra många varor om jag ska få ihop alla varor till BÄ. Håller med att priserna bör ändras. Men att, det ska kosta insamlade varor för varje sak,då tappar nog jag motivationen helt
 

Grizabella

Kändis
Det behövs färre saker som gynnas av lvl ett verkstäder och fabriker och fler som vinner på att man har max lvl byggnader för som de är nu tvingas man bygga om halva staden inför BÄ.

dessutom är priserna i de tre kistorna skrattretande låga för höglevel spelare. Det behövs priser som faktiskt gynnar de som satsar på att ta alla nivåer - Tex en byggnad som blir bättre för varje gång man når lvl tre på BÄ.

Men det känns knasigt att de som fyller hela sin stad med lvl ett verkstäder är de som gynnas mest vid BÄ. G.
 

Elvenlis

Legend
Håller med, finns mycket som går att klura på, som att den fördärvade bottenlösa gropen kan försvinna. Nu hade jag för första gången på evigheter möjlighet att sätta ut små byggnader, det är inte kul att med en full stad kunna göra 1 smed varje dygn och inget däremellan.
 

Gaiona

Mästare
Håller med, finns mycket som går att klura på, som att den fördärvade bottenlösa gropen kan försvinna. Nu hade jag för första gången på evigheter möjlighet att sätta ut små byggnader, det är inte kul att med en full stad kunna göra 1 smed varje dygn och inget däremellan.
Antingen får man offra sig och teleportera och sälja en massa byggnader för att kunna köra BÄ eller så får man låta bli. Jag har som mest haft drygt 200 verkstäder i min stad och över 100 fabriker (dock inte samtidigt). Jag har tidigare även avbrutit kapitel och kastat ut gästrasbyggnader för att kunna satsa i BÄ men det är ju så spelet är!
 

Pisellan

Legend
Jag tycker BÄ är ett jättekul spel i spelet. Jag teleporterar det mesta för att fylla om med små verkstäder och fabriker. Det ger mig en chans att när BÄ är slut flytta om i staden.
 
Topp