• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nästan lika roligt å va på Forumet som att spela

DeletedUser514

Guest
Forumet gör så att man känner sig lite mer insatt tycker jag.
Även om jag inte skriver så är jag inne några dagar i veckan och läser de nya inläggen =)
Kul att se vilka som pratar och sedan upptäcka ett namn man känner igen från sitt grannskap eller i rankinlistan, skapar en mer tillfredsställande känsla av spelet.

Ex.vis så såg jag att Rosis passade på att visa sin girighet ett tag för några veckor sedan :p Vilken fräckhet att erbjuda svamp i ratio 1:2 bara för att det är serverbrist :p
Men skoj var det då att jag sett det namnet förut =)
 

Gaiona

Mästare
Om Rosis inte är så nära dig så tar mellanhanden (marknaden) en avgift, om hennes bud inte visas när du klickar på Ingen avgift så är det så.
 

DeletedUser514

Guest
Mellanhanden gäller ju inte för kännande varor dock, plus att hon är min granne nu när vi båda blivit flyttade =)
Jag klandrar henne inte, hade gjort detsamma om man satt på svamp när hela server skriker efter det :p
 

Rosis

Mästare
Mellanhanden gäller ju inte för kännande varor dock, plus att hon är min granne nu när vi båda blivit flyttade =)
Jag klandrar henne inte, hade gjort detsamma om man satt på svamp när hela server skriker efter det :p
Muhahahaha!!!

Fast i normala fall sitter jag inte på svamp, men jag var så desperat på att få det jag behövde till forskningen, så jag sålde svampen dyrt...
 

Macbolan

Mästare
Visst är det Kul å ha ett aktivt Forum!? :)
Jag har kämpat för Detta under flera År...först genom att skapa debatt med Serenity..hehe
Tyvärr så slutade det mest med att Jag blev avstängd i olika låånga perioder! :p
Men med lite olika Kul ämnen som berör de flesta av oss...så har det blivit betydligt Roligare å besöka detta Forum!..eller Hur?
..så låt Oss fortsätta med att hålla våra trådar igång! :)
Mvh
Mac
 

Gaiona

Mästare
Om man väljer att provocera fram en diskussion så tillåter inte vi moderatorer att någon bryter mot forumets regler för att skapa en diskussion eftersom alla är välkomna och inte lika hårdhudade som dig.

Livet är en livslång utbildning, alla behöver träning för att möta verkligheten, en del av oss vill ha en tuff och hård verklighet (och kan behöva tona ner sig), andra är överkänsliga och orkar inte konfrontera livet fullt ut men vi vill ändå att även de ska kunna känna att de känner sig välkomna här.

En moderators uppgift är att skapa den välkomna miljön och kan behöva gjuta olja på vågorna av det skälet vilket ibland betyder att de kan behöva ta till ett av de skarpare vapnen i lådan, avstängning för en kortare eller längre period.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Om jag får vara lite självgod så, med mig här och några aktiva medlemmar så kunde vi få liv i forumet @Macbolan :)
Eftersom det nu är liv i forumet så läs gärna @Gaionas inlägg ovanför en extra gång.
Man ska kunna säga vad man vill och tycker men inom gränserna här så vi kan ha ett fortsatt trevligt och aktivt forum.
 

DeletedUser166

Guest
Boefst de är bara fakta den förra Managern var ett skämt och de var därför forumet dog ut de tog en sån possitiv vändning då du kom att vissa har kommit tillbaka och nya har anlänt. Tävlingarna var en bra ide oxå då den första kom skrev jag till guildmasters i dom top minns inte 15 20 nånting brödraskapen att dom skulle säga åt sina medlemmar in och va med för chans till diamanter, dom flesta skulle föra de vidare i alla fall men en större information hade inte varit dumt. Tycker att de vore nog inte dumt om de blev ett utskick till alla om att de brukar va tävlingar och vad nästa tävling är för att få mer att droppa in en snabbis och fastna på saker dom kanske tycker är intressant.
 

Macbolan

Mästare
Om man väljer att provocera fram en diskussion så tillåter inte vi moderatorer att någon bryter mot forumets regler för att skapa en diskussion eftersom alla är välkomna och inte lika hårdhudade som dig.

Livet är en livslång utbildning, alla behöver träning för att möta verkligheten, en del av oss vill ha en tuff och hård verklighet (och kan behöva tona ner sig), andra är överkänsliga och orkar inte konfrontera livet fullt ut men vi vill ändå att även de ska kunna känna att de känner sig välkomna här.

En moderators uppgift är att skapa den välkomna miljön och kan behöva gjuta olja på vågorna av det skälet vilket ibland betyder att de kan behöva ta till ett av de skarpare vapnen i lådan, avstängning för en kortare eller längre period.
Ursäkta!..Men detta svar på mitt inlägg om forumet...känns nästan som ett påhopp emot MIG!? :oops:
Vad var det Jag sade?.. som var så störande..att Jag behöver bli påmind Om att det finns en Risk för att bli Avstängd?? :(
Och Om Ni moderatorer anser att Min närvaro på detta forum är negativ..så säg detta rent Ut..så lovar Jag att lämna detta Forum för gott!
Mvh
Mac
 
Senast ändrad:

DeletedUser166

Guest
Äh slut va så kännslig Mac tror bara de var en påminnelse och en befogad en. ja tror dit inlägg Endast Mac är vaken skulle ha tagit hus i hällvette om fel personer hunnit läsa de innan en moderator han redigera de lite ;)
 

Gaiona

Mästare
Ursäkta!..Men detta svar på mitt inlägg om forumet...känns nästan som ett påhopp emot MIG!? :oops:
Vad var det Jag sade?.. som var så störande..att Jag behöver bli påmind Om att det finns en Risk för att bli Avstängd?? :(
Och Om Ni moderatorer anser att Min närvaro på detta forum är negativ..så säg detta rent Ut..så lovar Jag att lämna detta Forum för gott!
Mvh
Mac
Det var inte min mening att provocera dig, jag skrev lite rent allmänt om hur man kan uppfatta saker och ting om någon skriver provokativt.

Du har hållit dig ganska bra på mattan den senaste tiden, några gånger har någon moderator tvingats att censurera en del av det du skrivit och det borde du vara medveten om.

Regler är visserligen subjektiva och kan uppfattas på många olika sätt men de är skapade med allas bästa i åtanke.
Vi vill att man här håller ett hyfsat vårdat språk, skriver begripligt, inte skildrar sådant som kan vålla andra obehag osv osv.
Det handlar mycket om att visa hänsyn.

Du vet ju av egen erfarenhet att psykiskt sjuka människor kan vara hyperkänsliga, bli provocerade av minsta lilla och reagera våldsamt och att man därför måste vårda sitt språk.
Här inne riskerar du dock inga sparkar men du vet inte hur de reagerar om de blir provocerade av något som de läser eller tittar på.
 

Aurene

Legend
Forumet skall vara informativt, om spelet, och på samma gång lättläst, roligt, upp to date, moderatorer skall veta vad det handlar om, informera, personligen gillar jag inte läsa långa inlägg efter första raderna tar intresset slut, om vi har regler skall vi givetvis följa dem, påminnelser om gammalt är ingen intresserad. Med Boefst som manager har det blivit mer fart här, och tävlingar, roligt att läsa inlägg och man lär sig av andra både spelet och livet.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det blev väldigt mycket fokus på just dig nu @Macbolan jag hoppas att du inte tagit illa upp.
I takt med att forumet växer måste man tänka mer på vad som skrivs så alla känner sig välkomna.
 
Topp