• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nästan lika roligt å va på Forumet som att spela

Taj-Lej

Kändis
jag måste säga att jag saknar den tiden då man kunde säga en hel del innan sk känsliga personer tar illa vid sig jag tillhör själv en av dom mer aktiva en gång i tiden och mac o jag hade en del gnabbighet ...själv har jag aldrig blivit avstängd som mac eller censorerad ...jag måste även säga att jag inte gillar utvecklingen av forumet som någon slags dagis

mvh Taj ps jag saknar din lite oborstade kritik mac även om jag inte håller med dig i allt
 

Elvenlis

Legend
Men det var ju typiskt att jag inte han läsa orginalet av " endast Mac är vaken",,, får nog vara här inne oftare så jag inte missar nåt kul:rolleyes:
 

Macbolan

Mästare
Okej jag erkänner att jag tog illa vid mig av Gaionas svar.....förmodligen en dålig "moment" för stunden..Jag är dock Inte långsint! ;)
Självklart skall man hålla en god ton..och Inte ägna sig åt personangrepp eller dylikt...
Jag vill dock framhålla att det mest "oborstade" jag skrivit..har handlat om Mig själv..och enbart varit självironiskt..Om min egen sorgliga figur!
En del gillar denna typ av humor..andra Inte!...Men ingen kan påstå att jag har smädat någon annan människa Här!
Kram/ Mac
mvh Taj ps jag saknar din lite oborstade kritik mac även om jag inte håller med dig i allt
Jag håller med Dig Taj..saknar ibland våra "stunder" av Verbala fighter! :p:cool:
 

Macbolan

Mästare
Du vet ju av egen erfarenhet att psykiskt sjuka människor kan vara hyperkänsliga, bli provocerade av minsta lilla och reagera våldsamt och att man därför måste vårda sitt språk.
Här inne riskerar du dock inga sparkar men du vet inte hur de reagerar om de blir provocerade av något som de läser eller tittar på.
Med dessa Visdomord i åminne..så rek. Jag Alla föräldrar att stänga av Teven samt ta ifrån era Barn deras mobiler..samt övriga möjligheter att komma ut på Internet!...Sen kastar Ni era egna Mobiler..å TV-apparater...slutar att läsa dagstidningar...att stoppa huvudet i sanden är den Bästa "Medicinen"..för att stänga av sin omvärld..och allt elände som händer där ute i Vår Värld! :cool:
 

Macbolan

Mästare
Det blev väldigt mycket fokus på just dig nu @Macbolan jag hoppas att du inte tagit illa upp.
I takt med att forumet växer måste man tänka mer på vad som skrivs så alla känner sig välkomna.
Inga bekymmer Här Boefst...Jag är ju som Gaiona skrev..en "Hårdhudad" människa! ;) :cool:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
jag måste säga att jag saknar den tiden då man kunde säga en hel del innan sk känsliga personer tar illa vid sig jag tillhör själv en av dom mer aktiva en gång i tiden och mac o jag hade en del gnabbighet ...själv har jag aldrig blivit avstängd som mac eller censorerad ...jag måste även säga att jag inte gillar utvecklingen av forumet som någon slags dagis

mvh Taj ps jag saknar din lite oborstade kritik mac även om jag inte håller med dig i allt

Jag är även CM för InnoGames spel Grepolis och det forumet hade antagligen passat dig bättre i smaken i så fall (även om spelet kanske inte faller dig i smak). Där kan det gå rätt vilt till och jag släpper rätt mycket som nog hade fått en del rapportering här. Men Grepolis är ett krigsspel där man krigar mot varandra och kan ta till ganska taskiga taktiker för att vinna över motståndare. Dessutom är det många spelare som spelat i 5-10 år med och mot varandra, så atmosfären blir en helt annan.
Elvenar däremot tävlar man bara i poäng (och vissa bryr sig inte om det), så det är en mer lugn och välkomnande stämning där man kanske rent av hjälps åt.
Dessa spel drar olika typer av folk och forumet kommer så klart då spegla detta och jag måste då sätta en nivå som matchar spelets.

Jag personligen hade gärna suttit i ett annat forum med dig och Macbolan utan några gränser men det kräver en viss typ av personlighet och fungerar inte i större communitys.
 

Taj-Lej

Kändis
detta är rentut sagt skitsnack detta är som 1984 boken det är inte undra på att så många av dom gamla inte synns till här mera visst hkunde det vara lite hårdare tag här o visst kunde mac ibland gå över gränsen ibland men personligen tycker jag att du inte sköter ditt jobb nåt vidare du springer inno vägar utan att bry dig om vad forumet är till för ---- jag förstår nog att det är lindrigare inno och kanske för dig själv ....men jag har självrespekt för mig själv o även för andra det kan an se i varge inlägg jag gort innan men du tror att lite tävlingar o annat är vad ett forum ska stå för..o för den delen så spelar jag många andra spel där man kan säga vad man känner utan att bli bortlockat jag hatar vad detta spel har utvecklas till en ren o kär pengafixserad sajt som hindra mäniskor att använda sig av foromets regler

Mvh Taj
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
skönt att nån reagera detta var ett medvetet påhopp som jag inte är stolt över...men man kan inte komma ifrån att ibland så måste man agera lite utanför detta dagis...det enda som jag inte bör förekomma här är politisk o relisöst innehåll men lite mera fräna o kanske brutala uttalade hör till annars blir det ingen förändring


mvh TAJ
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@taj-lej jag fixade till ditt inlägg så att det följer forumets regler, så kanske du lättare kan se var gränsen går.
Det är okej att ge kritik, inte göra personliga påhopp.

Exempel:
Inte okej: Boefst är värdelös
Okej: Boefst du gjorde fel och borde göra/tänka på det här istället

Man kan säga vad man tycker om något utan att vara taskig.

Du gjorde det till och med själv i ditt inlägg:
" personligen tycker jag att du inte sköter ditt jobb nåt vidare "
Den delen är okej eftersom du har en åsikt och säger varför du tycker det.

Delen som jag tog bort där du sa att jag är feg är inte okej eftersom det är ett personligt påhopp och tillför inte något till konversationen.
 

Taj-Lej

Kändis
vet inte om jag ska skratta eller gråta ...men detta får vara det sista jag säger om detta...jag vidhåller att du är feg o nu använder du din befogenhet att ta bort en del...hade det varit jag hade jag satt personen i fråga mot väggen om bett honom förklara på vilket sätt jag är feg ...det är detta jag menar med fegt----så funkade förr här och alla kunde dra sin egen slutsats av svaret.... hade jag inte kunnat komma med något konkret så hade dom sett det---det är detta som jag saknar här även om man ibland som jag kan uttrycka sig lite plumt ...tänker på det sista du tog bort för mac visst det politiska han sa år väl okej ...men att han dansade naken på tacket ställer jag mig frågade åt men som sagt var lag har insett att det är ingen ide att förasöka längre för lättstötta personer här



Mvh Taj
 

Rosis

Mästare
Tyvärr är det inte det forumet är till för. Sök dig till andra forum där det är tillåtet om det är det du söker.
Tack Boefst, för att du gör detta Forum till en bra plats att vara på. Dessa påhopp på andra är inget som jag vill läsa
Och det är såna spelare som du och inlägg på din nivå som gör att jag vill sluta spela. Att kasta skit och kränka andra är inget som motiverar mig till att fortsätta spela.
Och jag instämmer precis i det RoosCool skrev. Tack! Mer snällhet och empati.

Dessutom kan jag i just detta fall se att en avstängning skulle kunna vara på sin plats. Varför ska ett bra Forum bli ett pajkastningsforum? Nej jag tycker inte som du, taj-lej, att detta Forum behöver en förändring, spelar vi ens samma spel?
 
Senast ändrad:

DeletedUser514

Guest
Boefst, du är uppskattad.
Det är bra att du städar i forumet, jag hade personligen inte velat hänga här om folk kunde skriva vad de ville.
Hela argumentet att folk "måste sluta ta till sig" är ju ursäkter som bara visar på en oförmåga att ta ansvar för vad man själv skriver.

Det är klart att man ska kunna ge varandra kritik, men kritik ska vara konstruktiv. Den ska kunna leda någonstans, till en förbättring.
Allt annat är bara rena påhopp och är sådant som snabbt gränsar på mobbing.

Oavsett, om folk vill fortsätta argumentera om detta kanske det bör skapas en ny tråd? Tycker det är tråkigt att den fina tråden om hur kul det är att hänga på forumet nu börjar vika av åt ett helt annat håll.
 

Gaiona

Mästare
Kanske inte kränkande men det finns människor som anser att nakenhet är något fult och något man absolut inte får vara.

Jag ska inte gå in på vad jag tycker om sånt...
 

Gaiona

Mästare
Alla kan gladeligen fortsätta dansa nakna men helst inte på allmän plats. Det skulle förmodligen bryta mot andra regler som inte har ett dyft med detta forum att göra :)
Förargelseväckande beteende vilket man nog bara kan straffas för om någon som sett det känner sig kränkt och anmäler.
 
Topp