• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyår

Mjolner

Legend
Löftena ger jag nog 17 i detta år, har en målbild ändå framför näsan.
Nu undrar jag i stället, nyårsraketer eller inte? I några städer kör man en lasershow istället. Vad tycker du?
 

Gaiona

Mästare
Inga raketer, finns ingen anledning att skrämma vettet ur husdjuren och det blir nytt år även utan lasershow, det kan vara kul att titta på men då måste vi åka långt...
 

Rosis

Mästare
Eftersom de som gillar raketer fortfarande får köpa fyrverkeritårtor så tror jag inte vi kommer att märka så stor skillnad ändå. Det kommer att smälla och panga i alla fall. Sedan finns det tårtor som låter bara vid avfyrning, och som inte tjuter och smäller uppe i luften. Förhoppningsvis så vet folk om att varje kommun nu har tider under nyårsaftonen där det endast då är tillåtet att avfyra fyrverkerier så man slipper det här skjutandet på andra random dagar och tider. Och att man inte får låta de som är under 18 fjutta på, trots att man är med och ser på. Lasershow är också coolt, vilket vi har här ibland. Jag gärna se fyrverkerier, men tycker ändå att det är varje kommun som ska fixa det på utvalda platser runt om i kommunen, och sedan kan vanligt folk lägga pengar på annat. min åsikt.
 
Topp